;
آرایش و زیباییدنیای مد

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: اگر چشم پف دار و پلک افتاده دارید، حتما در هنگام آرایش کمی اذیت می شوید. زیرا آرایش چنین چشمانی نیاز به دقت بیشتری دارد. از آن جایی که پوست اضافی روی پلک را پوشانده، ما باید سعی کنیم که این پوست اضافی را پنهان نگه داریم و از طرفی هم باید این کار را آنقدر طبیعی انجام دهیم که انگار هیچ آرایشی نکرده ایم. با این حال راهکار ها و ترفندهای زیادی برای آرایش این مدل چشم وجود دارند که در این بخش از دنیای مد بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: وازلین: بهترین پاک کننده آرایش چشم +جلوگیری از چین و چروک

چشم با پلک افتاده چگونه است؟

مفهومِ چشم با پلک افتاده برای چشم هایی به کار می رود که پلک هایشان پوست اضافه دارند و پلک به سمت خط مژه تاخوردگی پیدا کرده است و به همین دلیل این چشم ها ریزتر به نظر می رسند، زیرا فضای پشت پلک کم‌تر و کوچک‌تر است.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، مشکلی که در مورد این مدل چشم وجود دارد، روش سخت برای میکاپ و آرایش است، زیرا پوستی که به سمت پایین تا خورده و روی چشم را پوشانده، باعث می شود تا مقداری از آرایش شما مشخص نباشد. به خاطر همین باید یک میکاپ مخصوص برای این چشم ها داشت.

شاید بپسندید: خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست که از آن بی خبر بودید!

۱.به پلک پرایمر بزنید

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، پرایمر یک مرحله اصلی و اساسی برای زیباتر شدن آرایش است و آن را سر جای خودش نگه می دارد. مخصوصاً برای چشم هایی که پلک افتاده دارند و هنگام پلک زدن، پوست پلک پشت چشم، آرایش را پاک می کند و کثیفی به وجود می‌آورد، پس بهتر است با پرایمر سطح صاف و بدون نقصی ایجاد کنید و آرایش تان را با دوام تر کنید.

احتمالاً بپسندید: پاک نشدن خط چشم: ۸ ترفند حرفه ای برای ماندگاری خط چشم در تمام طول روز!  

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده

۲.یک چین خوردگی جدید پشت پلک ایجاد کنید

چشم هایی که پلک افتاده دارند، قسمت چین خوردگی پشت پلک شان در تا خوردگی پوست پنهان شده است. به خاطر همین بهتر است یک چین خوردگی جدید برای پشت پلک ایجاد کنید که راحت با آرایش قابل انجام است.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، بالای سایه یعنی بالای چین خوردگی طبیعی کانسیلر بزنید که دقیقاً مطابق با حالت چشم تان باشد. با انجام این کار انگار که چین خوردگی طبیعی پلک تان بالاتر از حالت واقعی می باشد.

۳.سایه را کمی بالاتر از حالت طبیعی بزنید

از آن جایی که مدل این چشم ها به گونه ای است که هر چه روی پلک می زنید ناپدید می شود، به خاطر همین توصیه می کنیم که سایه را کمی بالاتر از حالت طبیعی استفاده کنید.‌ شاید حتی مجبور باشید که سایه را کمی به استخوان ابرو نزدیک کنید.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، با انجام این کار زمانی که مستقیم و روبرو را نگاه می کنید، بدون هیچ مشکلی سایه هم پشت چشم تان دیده می شود؛‌ فقط هنگام محو کردن یا بِلِند کردن، باید این کار را به سمت بالا انجام دهید تا نتیجه کارتان عالی باشد.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده

۴.برای سایه زدن نگاه به روبرو را درنظر بگیرید

وقتی که می خواهید چشم با پلک افتاده را سایه بزنید، کمی کارتان سخت می‌ شود، زیرا پشت پلک تان آرایش را پاک می کند. در چنین حالتی، ترفندی که به شما توصیه می کنیم این است که هنگام استفاده از سایه، فقط مستقیم و روبه رو را نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: چشم های حساس: ۷ نکته مهم برای آرایش چشم های حساس

۵.استخوان ابرو را هایلایت می کنند

بسیار مهم است که مراحل ضروری و تخصصی را برای چشم و پلک افتاده انجام دهید تا چشمان تان درشت تر به نظر برسد. یکی از راه های آرایش کردن این چشم ها؛ این است که استخوان ابرو را هایلایت کنید که حالت لیفت به چشمان شما می دهد.

نکته مهم: هایلایت کردن برای صورت تان معجزه می کند‌؛ فقط باید در چنین حالتی مقدار کمی از هایلایتر را زیر استخوان ابرو، روی نوک و پایین بینی و همچنین روی استخوان گونه بزنید تا صورت تان حالت لیفت پیدا کند.

۶.گوشه داخلی پلک را هایلایت کنید

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، با انجام این کار پلک کم‌تر حالت افتاده پیدا می کند‌؛ در چنین حالتی باید ببینید که چین خوردگی داخلی پلک از کجا شروع شده و بعد از نقطه شروع، آن را هایلایت بزنید.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده

۷.خط چشم زاویه دار بکشید

برای آرایش چشم با پلک افتاده، بهتر است از خط چشم استفاده کنید؛ البته زیاده ‌روی نداشته باشید. وقتی که می خواهید خط چشم را بکشید، به روبه رو نگاه کنید‌. یک خط دنباله دار پشت چشم هایتان بکشید و سپس با فاصله، دوباره همان مسیر را به سمت داخل چشم برگردید؛ به گونه‌ای که بین خط پایین و بالا فاصله باشد.

۸.تا فقط از سایه مات استفاده کنید

سایه مات یک وسیله مناسب برای میکاپ و آرایش است. سایه مات را بالای تا خوردگی طبیعی پلک تان استفاده کنید. انگار که چین خوردگی بالاتر از جای خودش می باشد؛ سپس آن را به سمت عقب محو یا بِلِند کنید. با انجام این کار چشمان شما باز تر و درشت تر به نظر می رسد.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، نکته:در گوشه خارجی چشم باید از سایه های تیره‌تر استفاده شود و سایه های روشن‌تر باید نزدیک به گوشه داخلی چشم باشند.

۹.چشم ها را به درستی فرم دهید

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده، به جای این که بخواهید همه چیز را به صورت دایره ای محو کنید، سعی کنید سایه را با خطوط افقی و صاف پخش کنید که به آن تکنیک خط صاف گفته می شود. با انجام این کار چشمان شما درشت تر به نظر می رسد و افتادگی پلک هم کم‌تر مشخص خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نه =

دکمه بازگشت به بالا