;
آرایش و زیبایی

10 بهترین راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا و ایده آل

راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا: برای داشتن پوستی عالی نیازی به محصولات گران قیمت ندارید. اگر محصولات مراقبت از پوست باکیفیت که حاوی سموم نیستند با چند عادت مفید و مراقبت روزانه ترکیب شوند، پوست شما به خودی خود درخشش طبیعی خود را به دست خواهد آورد. در این مطلب از سری مطالب آرایشی و زیبایی مهمترین و بهترین و راحت ترین راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا را برای شما گردآوری کرده ایم. با عمل به این کارها پوسیتی سالم، زیبا و ایده آل داشته باشید. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست:غذاهایی که برای زیبایی شما لازم و باید هر روز مصرف کنید!

راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا

رعایت این موارد می توان به شما کمک کند تا هم زندگی راحت تری داشته باشید و هم پوستی سالم و ایده آل داشته باشید. برخی از مهمترین این موارد عبارتند از:

 با خیال راحت از محصولات مختلف با هم استفاده کنید

روزگاری که همه محصولات آرایشی و بهداشتی را تنها از یک برند خریداری و استفاده می کنیم، گذشته است. بهترین محصولات را از سری های مختلف بیابید و از نقاط قوت منحصر به فرد آنها استفاده کنید. مخلوط کردن محصولات گیاهی بسیار ساده تر است، زیرا آنها پوست را تغذیه می کنند. اگر ماسک خاک رس یا جلبک دریایی خریده اید، می توانید قبل از استفاده از آن به صورت، عسل و ماست خانگی را با ماسک مخلوط کنید تا پوستتان بیشتر مرطوب شود. اما می توان از سرم های مختلف صورت و چشم هم استفاده کرد.

شاید بپسندید: رفع خستگی صورت: ۱۶ ترفند جادویی برای رفع نواقص و خستگی صورت!

نوشیدنی ها روی پوست شما معجزه می کنند

این یک واقعیت شناخته شده است که آنچه می خورید و می نوشید روی پوست شما منعکس می شود. علاوه بر نوشیدن مقدار زیادی آب برای حفظ رطوبت و تمیزی پوست، می توانید نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند و برای پوستتان مفید هستند. یکی از این نوشیدنی ها آب آلوئه ورا است. آبلیمو تصفیه کننده یا مخلوط آب نارگیل و گلاب نیز از جمله نوشیدنی های مغذی هستند.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

پوست زیبا

قدم های کوچک بردارید

اگر زندگی شما با سرعت بسیار بالایی پیش می رود، سعی کنید در طول هفته قدم های کوچکی در رابطه با سلامت پوست خود بردارید. سپس خواهید دید که این مراحل با هم جمع می شوند و تغییرات بسیار خوبی ایجاد می کنند. به عنوان مثال، برای استفاده موثرتر از زمان دوش گرفتن، می توانید قبل از ورود به حمام ماسک صورت بزنید و قبل از خروج آن را تمیز کنید. یا می توانید یک بطری هیدروسول ارگانیک را روی میز خود نگه دارید و پوست خود را در طول روز مرطوب نگه دارید.

شاید بپسندید: کاربردهای مهم وازلین: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که ممکن است از آن بی خبر باشید!

به دنبال مراقبت های حرفه ای باشید

علاوه بر مراقبت خوب از پوست خود، می توانید به طور منظم از پوست مراقبت کنید تا یک پشتیبانی مغذی نیز داشته باشید. لازم نیست خیلی اوقات تکرار شود. معمولاً هر شش هفته یک بار کافی است. به این ترتیب می توان از شر پوست های مرده خلاص شد و در هر مشکل پوستی مداخله زودهنگام داشت. اگر آرایشگری را پیدا کنید که با او احساس راحتی می کنید و به طور منظم به او مراجعه می کنید، به او اجازه دهید پوست شما را بشناسد و در نتیجه از درمان هایی استفاده کند که بهترین نتیجه را به همراه دارد.

خواب خود را منظم کنید

اگر برای چند روز متوالی شب خوب نخوابید، متأسفانه می توانید عواقب منفی این کار را روی پوست خود مشاهده کنید. پس زود به رختخواب بروید تا در اولین فرصتی که به دست می آورید، کمبود خواب خود را جبران کنید. 8 ساعت یا بیشتر خوابیدن پوست و بدن شما را جوان می کند و به شما امکان می دهد تعادل از دست رفته خود را بازیابی کنید.

شاید بپسندید: اسرار زیبایی آیشواریا رای: رازهای زیبایی آیشواریا رای فاش شد!

به طور منظم پوست خود را با برس خشک ماساژ دهید

برس زدن خشک، که اکنون باید مانند مسواک زدن به یک عادت تبدیل شود. این کار تخلیه لنفاوی را افزایش می دهد و دفع سموم را از بدن تسریع می کند. همچنین روی پوست شما معجزه می کند و همچنین بر گردش خون شما نیز فوایدی دارد. قبل از دوش گرفتن، همیشه پوست خود را به سمت قلب خود برس بزنید، از پاها شروع کنید. فقط 2 دقیقه از شما وقت می گیرد.

برای پوستتان مادر باشید

شما هم مانند هر مادری، فرزندتان را قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به عینک، کلاه، لباس و کرم ضد آفتاب مجهز کنید. به پوست خود نیز همین توجه را داشته باشید. قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یک ضد آفتاب غنی به خصوص روی،گردن، دست ها و پاهای خود بمالید.

بیشتر بخوانید: رازهای زیبایی زنان در کشورهای مختلف: رازهایی که می تواند زیبایی بیشتر را به چهره شما هدیه دهد!

از قدرت روغن ها استفاده کنید

اگر سال ها با آکنه دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از قدرت متعادل کننده و شفابخش اسانس های طبیعی بهره مند شوید. روغن‌های ارگانیک مانند روغن گل رز، آفتابگردان یا هویج به سلول‌ها کمک می‌کنند تا در سطح بهینه عمل کنند و از ترشح روغن اضافی جلوگیری می‌کنند. آنها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی هستند. می توان گفت که در درمان آکنه نیز موثر هستند. برای مقابله با پوست چرب خود، مطمئن شوید که از این شگفتی های طبیعی با یافتن مناسب ترین روغن های مغذی برای خود بهره ببرید.

از شر محصولات شیمیایی خلاص شوید

راهکارهای طبیعی برای داشتن پوست زیبا

هرچه بیشتر مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی را کشف کنید، بیشتر متوجه مضرات آنها می شوید. اکثر محصولات آرایشی باعث ایجاد آلرژی می شوند، برخی حتی باعث ایجاد مشکلات هورمونی می شوند. مواد مضر موجود در این محصولات عموماً به عنوان نگهدارنده استفاده می شوند. بنابراین، می توانید با انتخاب محصولات روغنی به جای محصولات مبتنی بر آب که به مواد نگهدارنده نیاز دارند، از خود در برابر مضرات محصولات شیمیایی محافظت کنید.

شاید بپسندید: کم نشان دادن سن: ۶ ترفند ساده سلیبریتی ها و مدلینگ ها برای کم نشان دادن سن

کمتر از محصولات آرایشی استفاده کنید

با استفاده از محصولات آرایشی بیش از حد لازم می توانید باعث تجمع روی پوست خود شوید. برای اینکه سلامت پوست خود را به خطر نیندازید، بیش از یک یا دو محصولی را که سال ها استفاده می کنید نگه ندارید. این کار هم زندگی شما را راحت تر می کند و هم از سلامت پوست شما محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: آنجلینا جولی و ۷ راز زیبایی و جذابیت این ستاره مشهور هالیوود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =

دکمه بازگشت به بالا