;
آرایش و زیباییسلامت

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست:غذاهایی که برای زیبایی شما لازم و باید هر روز مصرف کنید!

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست:همه ما می‌دانیم که مصرف ویتامین‌ها باید یکی از ساده‌ترین بخش‌های روتین ما باشد، مانند شامپو کردن موها یا شستن صورت، اما بیشتر ما آن را انجام نمی‌دهیم. بنابراین، فهرستی از ویتامین‌هایی که باید روزانه مصرف کنیم و چگونه می‌توانیم راحت‌تر به آن‌ها برسیم، ممکن است مفید باشد. در این مطلب از سری مطالب سلامت و آرایش و زیبایی چشمک به بررسی ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست پرداخته شده است.

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست

ویتامین A

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: این ماده به طور طبیعی در سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، کدو حلوایی ژاپنی، فلفل دلمه ای زرد و سبز، هویج، سبزی کولارد، شاتوت، پاپایا، زردآلو و انبه یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: این ویتامین با از بین بردن سلول های مرده از پوست، درخشندگی طبیعی به پوست شما می بخشد و از آن در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. همچنین از برآمدگی های قرمز (کراتوز پیلاریس) در پشت بازوها جلوگیری می کند.

نحوه مصرف: ویتامین A را با سایر کاروتنوئیدها مصرف کنید تا جذب و خواص آنتی اکسیدانی آن را افزایش دهید.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

ویتامین آ

ویتامین B کمپلکس

به طور طبیعی در برنج قهوه ای، کینوا، نخود، عدس، لوبیا سیاه، لوبیا سفید، زرده تخم مرغ، مخمر تغذیه ای و گرده زنبور عسل یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: به شما کمک می کند تا با استرس مقابله کنید، انرژی شما را افزایش می دهد، به ترشح هورمون شادی سروتونین کمک می کند.

روش مصرف: مصرف آن بعد از غذا توصیه می شود، زیرا اگر با معده خالی مصرف شود باعث تهوع می شود. اگر آن را به عنوان قرص قابل جذب مصرف می کنید، می توانید دوز آن را دو برابر کنید. به یاد داشته باشید، ممکن است ادرار شما زرد روشن شود.

شاید بپسندید: رفع خستگی صورت: ۱۶ ترفند جادویی برای رفع نواقص و خستگی صورت!

B12

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: در حالت طبیعی در اسپیرولینا، مخمر تغذیه ای، گیاهان دریایی، مرغ، گوشت، گوشت گوسفند، زرده تخم مرغ، صدف، ماهی آزاد وحشی، ساردین، خرچنگ و گوش ماهی یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: با ایجاد یک انتقال عصبی منظم بین بدن و مغز، شما را باهوش تر و زنده تر می کند.

نحوه مصرف: اگر کمبود B12 در مقادیر خونی شما وجود ندارد، می توانید آن را همراه با کمپلکس ویتامین ب مصرف کنید. در این صورت، B12 را به مدت 3 ماه به صورت زیر زبانی مصرف کنید و سپس دوباره آزمایش دهید.

B12

شاید بپسندید: غذاهای سرشار از ویتامین B12

اسید فولیک

در شکل طبیعی خود، در تمام سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، شاهی، بوک چوی، برگ قاصدک، مارچوبه، نخود و چغندر یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: باعث می شود خوب بخوابید و خلق و خوی شما خوب باشد.

نحوه مصرف: می توانید آن را با ویتامین B کمپلکس خود مصرف کنید. برای جذب بهتر، مطمئن شوید که به شکل فعال شده به عنوان 5-متیلن تتراهیدروفولات باشد.

اسید فولیک در کلم

ویتامین C

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: به طور طبیعی ویتامین C در توت فرنگی، تمشک، گریپ فروت صورتی، پرتقال خونی، نارنگی، لیمو، مارچوبه، شاهی و انار وجود دارد.

فواید زیبایی برای شما: برای کلاژن ضروری است که پوست شما را سالم و جوان نگه می دارد. همچنین برای تولید دوپامین، یکی دیگر از هورمون های شادی، ضروری است.

روش مصرف: می توانید 1000 میلی گرم ویتامین C محلول در آب را دو بار در روز مصرف کنید.

شاید بپسندید: علائم کمبود ویتامین C: این ۷ علامت را جدی بگیرید

ویتامین دی

به طور طبیعی، شما ویتامین D را با دریافت نور خورشید ذخیره می کنید. همچنین در قارچ، ماهی آزاد وحشی و زرده تخم مرغ یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: دندان ها و استخوان های شما را تقویت می کند تا لبخندی درخشان و حالتی صحیح داشته باشید. این سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می کند که مانع از اغوا کننده ترین تاکتیک های شما شود.

نحوه مصرف: می توانید در فصول پاییز و زمستان که کمترین نور خورشید را دریافت می کنید، از آن استفاده کنید. از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است، برای جذب خوب به چربی نیاز دارد.

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست

شاید بپسندید: 8 بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین D که باید در رژیم غذایی گنجاند!

ویتامین E

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: به طور طبیعی در سیاه دانه، دانه کدو تنبل، آووکادو، بادام، گردو و فندق یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: موهای شما را نرم و سالم می کند. در عین حال باعث درخشش پوست شما می شود. ویتامین E از سلول های مو و پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و بازسازی ویتامین C را تضمین می کند.

نحوه مصرف: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E به جای مصرف دارو به صورت لذت بخش تر است.

شاید بپسندید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

ویتامین K

این ماده به طور طبیعی در جعفری، گشنیز، سبزی کولد، تره فرنگی، کلم بروکلی، کلم بروکسل و پنیر یافت می شود. باکتری های روده نیز ویتامین K تولید می کنند.

فواید زیبایی: اگر زمین بخورید و به زانوهایتان آسیب برسد، از ویتامین K سپاسگزار خواهید بود زیرا به لخته شدن خون کمک می کند.

روش مصرف: می توانید غذاهای حاوی این ویتامین را مصرف کنید.

کلسیم

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: به شکل طبیعی آن در سبزی های کلارد، شاتوت، بادام، شیر بادام، تاهینی، کنجد، شیر و پنیر یافت می شود.

فواید زیبایی برای شما: با فعال کردن سلول ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر، اثر ضد پیری ایجاد می کند. همچنین در تقویت ناخن و استخوان نیز بسیار موثر است.

روش مصرف: اگر در معرض خطر بالای پوکی استخوان هستید، توصیه می کنیم آن را از طریق غذا مصرف کنید.

شاید بپسندید: خواص بادام: ۴ شگفتی بادام که آن را به سوپر غذا تبدیل کرده!

مس

به طور طبیعی در برنج قهوه‌ای، ارزن، گل تاج خروس، دانه‌های چیا و آجیل برزیلی یافت می‌شود.

فواید زیبایی شما: به پیشرفت سلول ها کمک می کند. بنابراین صبح ها، سرحال تر از خواب بیدار می شوید.

نحوه مصرف: همراه غذا. اگر بیش از حد مصرف کنید، سطح روی خود را افزایش خواهید داد.

آهن

ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست: در حالت طبیعی آن در سبزی های کلارد، اسفناج، انجیر، ملاس، گوشت، مرغ، ماهی و صدف، عدس و کنجد یافت می شود.

فواید زیبایی شما: در جلوگیری از ریزش مو و سیاهی و بازگرداندن روشنایی پوست موثر است.

طریقه مصرف: برای افزایش جذب باید بعد از غذا و همراه با ویتامین C مصرف شود.

شاید بپسندید: اسرار زیبایی آیشواریا رای: رازهای زیبایی آیشواریا رای فاش شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا