;
آرایش و زیباییدنیای مد

فیشیال صورت در منزل: ۸ بهترین فیشیال خانگی برای انواع پوست

فیشیال صورت در منزل: مراقبت از زیبایی و سلامت پوست باید از اولویت های اصلی زندگی هر فردی باشد. زیرا عدم مراقبت، پوست دچار پیری زودرس می شود و درخشش و زیبایی اش را از دست می دهد. یکی از این مراقبت ها انجام فیشیال پوست است. بهترین روش برای فیشیال پوست استفاده از مواد طبیعی و خانگی است.

در واقع ممکن است محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی را امتحان کرده باشید، اما اگر وقت دارید و دستتان پر از مواد اولیه خانگی تازه است، باید از روش های خانگی آسان و موثر استفاده کنید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به معرفی ۸ بهترین فیشیال صورت در منزل پرداخته شده است. این فیشیال های خانگی می‌توانند پوست را سالم، جذاب و جوان جلوه دهند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

۱.ماسک موز

ماسک موز طبیعی ترین و یکی از بهترین ماسک های خانگی است که می توانید روی پوست خود بزنید. موز به مرطوب کردن پوست کمک می کند و آن را نرم و درخشان می کند. یک موز را له کنید و به صورت خمیری صاف درآورید، سپس آن را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

۲.ماسک شیر

فیشیال صورت در منزل، هیچ چیز نمی تواند سالم تر و مفیدتر از شیر برای پوست باشد. این طور نیست؟ شیر پوست را نرم می کند، رنگدانه های پوست را کاهش می دهد، آن را آبرسانی می کند و مشکلاتی مانند آکنه را التیام می بخشد.

برای تهیه این ماسک از نصف فنجان شیرخشک با آب کافی استفاده کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. صورت خود را با این مخلوط کاملاً بپوشانید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. صورت تان درخشان خواهد شد.

فیشیال صورت در منزل

۳.ماست

وقتی از نرمی صحبت می کنیم، چگونه می توانیم ماست را فراموش کنیم؟ فقط برای تمیز کردن پوست و سفت کردن منافذ، مقداری ماست ساده روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند.

برای یک ماسک احیا کننده صورت، ۱ قاشق چایخوری ماست ساده را با آب  یک تکه پرتقال، مقداری از پالپ پرتقال و ۱ قاشق چایخوری آلوئه مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط حداقل ۵ دقیقه روی صورت تان بماند و سپس آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: پیری پوست: ۵ نکته مهم برای جلوگیری از پیری پوست صورت

۴.روغن خردل

روغن خردل که در سطح ملی به عنوان داروی خانگی اثبات شده برای درخشش طبیعی نیز شناخته می شود. این در واقع یکی از توصیه‌شده‌ترین آرایش‌های خانگی است که باید در خانه امتحان کنید.

صورت خود را با خردل زرد ملایم بزنید تا صورت تان را تسکین داده و پوست تان را تحریک کند. ابتدا آن را روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به پوست شما آسیب نمی رساند.

۵.تخم مرغ، لیمو و عسل

فیشیال صورت در منزل، شما می توانید به سادگی از تخم مرغ، لیمو و عسل برای لطیف کردن پوست خود در خانه استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید که نیاز به رطوبت دارد، تخم مرغ را جدا کرده و زرده را بزنید.

برای پوست های چرب فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنید. برای پوست معمولی، از کل تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ زده شده را بمالید، ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس بشویید. شما چهره جدید و تازه خود را دوست خواهید داشت.

۶.ماسک خیار

خیار برای تابستان بهترین است، زیرا پوست را آبرسانی می کند. همچنین، همه ما می دانیم که رطوبت بخش مهمی از حفظ سلامت پوست است. زیرا به درمان چین و چروک های موجود کمک می کند و از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری می کند.

برای به دست آوردن تمام رطوبت مورد نیاز، نیازی به یک کرم گران قیمت نیست. به این دلیل که خیارها پر از رطوبت هستند. در اینجا نحوه استفاده از ماسک صورت خیار برای بهبودی قوی آورده شده است – فقط خیار را رنده کنید، با ماست مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود و سپس بشویید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

فیشیال صورت در منزل

۷.عسل

فیشیال صورت در منزل، عسل منافذ پوست را باز می کند تا آنها را پاک کرده و از شر جوش های سر سیاه خلاص شود. به علاوه حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی آن با حفظ منافذ پوستی شما از چربی و کثیفی به مبارزه با آکنه کمک می کند.  در عین حال آنها را هیدراته نگه می دارد تا چهره شفاف تری به شما بدهد.

۸. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یا ماسک صبحانه می تواند چربی اضافی روی پوست شما را جذب کند و به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن به درمان خشکی پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.

همچنین حاوی ترکیباتی به نام ساپونین است که پاک کننده های طبیعی هستند. جو دوسر کثیفی و چربی را که منافذ را می بندد از بین می برند و پوست را کاملا لایه برداری می کنند.

بیشتر بخوانید: بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا