;
دنیای مدآرایش و زیبایی

مژه های ضخیم تر، بلندتر و تیره تر با ۸ روش خانگی آسان

یکی از جذاب‌ترین زیبایی های زنان مژه‌های بلند، پرپشت و تیره است. در حالی که برخی با مژه های زیبا به دنیا می آیند، بقیه ما باید راه هایی برای رسیدن به مژه های زیبا و بلند تر را  بیابیم. استفاده از ریمل یا حتی مژه های مصنوعی که بسیار مد است، فقط یک راه حل موقت است. بنابراین باید راه هایی را امتحان کنیم که به صورت طبیعی و برای همیشه مژه های ضخیم، بلند تر و تیره تر داشته باشیم. خوشبختانه یکی از راه های موثر برای تقویت مژه ها استفاده از روش های خانگی است. بنابراین در بخش آرایش و زیبایی چشمک به موضوع تقویت مژه با روش های خانگی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اکستنشن مژه + ایمنی و عوارض جدی آن برای سلامت چشم ها

۱.روغن ها

روغن هایی مانند ویتامین E، روغن کرچک، روغن زیتون و حتی ژله نفتی تاثیر مثبتی روی مژه ها دارند. یک چوب ریمل یکبار مصرف را به روغن دلخواه آغشته کنید و مژه ها را از پایه تا نوک بپوشانید. بگذارید یک شب روی آن بماند. مراقب باشید هیچ روغنی به چشم خود نمالید. این روغن ها فولیکول مو را مرطوب کرده و باعث رشد سالم مژه ها می شود.

۲.حمام چای سبز

تقویت مژه با روش های خانگی، حمام چای سبز راهی عالی برای داشتن مژه های بلندتر و تیره تر است. به سادگی یک فنجان چای سبز بدون شکر درست کنید و صبر کنید تا خنک شود. یک تکه پنبه را در آن آغشته کنید و مایع گرم را روی مژه های خود بکشید. چای سبز مملو از آنتی اکسیدان های مفید برای حفظ سلامت مژه ها است و کافئین و فلاونوئیدها رشد جدید مژه ها را تحریک می کنند.

۳.آلوئه ورا

آلوئه ورا یک تونیک فوق العاده برای طراوت چشم و کمک به حفظ مژه های شاداب و تیره است. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که سلامتی را تقویت کرده و رشد سلول های جدید را تشویق می کند. برای پوست خشن و لکه های قرمز نیز بسیار مفید است.

۴.سرم مژه

سرم های مژه زیادی در بازار وجود دارد. فرمول آنها برای کار با چرخه رشد و کمک به تقویت و حفظ آن طراحی شده است. به دنبال یک سرم مژه با اسکوالین باشید که به پرپشت شدن مژه ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای مهم آرایش: نکات آرایشی برای کاهش پف چشم

تقویت مژه با روش های خانگی

۵.ماساژ دادن

ماساژ شبانه پلک ها با تحریک فولیکول های مو به رشد سالم کمک می کند. از فشار دادن زیاد خودداری کنید. یک لمس ملایم تمام چیزی است که برای تقریباً ۶۰ ثانیه لازم است. انجام این کار هنگام استفاده از روغن طبیعی یا آلوئه ورا آسان است.

۶.مژه ها را تمیز کنید

بسیار مهم است که مژه های خود را هر شب تمیز کنید. تمام مواد آرایشی و مواد زائد را از روی پاک کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر ذرات ریز خاک در هوای اطراف ما وجود دارد. تمیز کردن مژه های تان هر شب به حفظ سلامت آنها کمک می کند.

۷.یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

تقویت مژه با روش های خانگی، درست مانند موهای روی سر، مژه ها نیز به سلامت بدن واکنش نشان می دهند. آنها برای رشد و درخشش به مواد معدنی و ویتامین های خاصی نیاز دارند. اگر سالم نباشید، نمی توانید موهای سالمی داشته باشید. شما باید غلات کامل و کربوهیدرات های سالم بخورید تا بدن خود را در ظرفیت بهینه حفظ کنید. همچنین تعداد بی شماری از مکمل های ویتامین برای رشد مو وجود دارد.

۸.بسته های گرم/سرد

یک یا دو بار در هفته، بسته های چشم گرم و سرد را به طور متناوب به مدت تقریباً پنج دقیقه تغییر دهید. هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید. این فعالیت نه تنها اعصاب و ماهیچه های اطراف چشم را برای تقویت رشد مو تحریک می کند، بلکه علائم چین و چروک را نیز کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای مهم آرایش: نکات آرایشی برای از بین بردن افتادگی پلک

برای داشتن مژه های بلند تر و سالم تر از انجام این کارها اجتناب کنید

اگر می‌خواهید مژه‌های بلندتری داشته باشید، کارهایی وجود دارد که نباید انجام دهید. بسیاری از ما حتی به کارهایی که روزانه انجام می دهیم و برای سلامت مژه هایمان مضر است فکر نمی کنیم. کمی زمان بگذارید تا این فعالیت ها را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چگونه روی مژه های شما تأثیر می گذارد.

تقویت مژه با روش های خانگی

۱.چشمان خود را مالش ندهید

نکشیدن چشم ها در زمان های خاصی از سال سخت است، به خصوص زمانی که فصل تب یونجه شروع می شود. احساس خستگی یا ناامیدی نیز می تواند باعث شود که بخواهید چشمان خود را با عصبانیت مالش دهید. این کار ایده بدی است. چشمان شما بسیار ظریف هستند و درمان خشن می تواند باعث ریزش مژه ها یا ترکیدن مویرگ های کوچک خون شود.

۲.از پاک کننده های خشن و شیمیایی استفاده نکنید

تقویت مژه با روش های خانگی، هر چیزی که برای چشم خود استفاده می کنید باید ملایم باشد. از پاک کننده آرایش گرفته تا کرم شب، محصولاتی را انتخاب کنید که پارابن یا دانه های پاک کننده ندارند. نه تنها می توانند مژه ها را از بین ببرند، بلکه این محصولات می توانند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک زودرس شوند.

۳.مژه های مصنوعی را برای مدت طولانی نگه ندارید

مژه‌های مصنوعی از دهه ۱۹۲۰ وجود داشته‌اند و زمانی که نمی‌توانید مژه‌های بلندی داشته باشید، هنوز یک جایگزین مناسب هستند. آنها در همه اندازه ها، شکل ها و حجم ها وجود دارند. بنابراین می توان هر روز ظاهر خود را تغییر داد.

مژه مصنوعی با چسب یا نوار مغناطیسی به مژه می چسبد و می توان آن را چندین بار دوباره استفاده کرد. اما این نوع مژه ها می توانند مضر باشند و شانس شما را برای از دست دادن مژه های سالم افزایش می دهد. هرگز مژه مصنوعی را برای مدت طولانی روی پلک خود نگذارید. مهم است که آنها را در اسرع وقت حذف کنید. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چشم های جذاب و جادویی با آرایش چشم دودی + عکس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا