;
آرایش و زیباییدنیای مد

تقویت ابرو با روش های خانگی: ۸ روش قطعی برای پرپشت شدن ابروها

تقویت ابرو با روش های خانگی: شرکت های لوازم آرایشی، مداد، ژل و سایر محصولاتی را به بازار عرضه می کنند که به پرپشت تر نشان دادن ابرو کمک می کنند. اما آیا راهی برای پرپشت تر شدن ابروها بدون اتکا به محصولات آرایشی وجود دارد؟

چه ریزش ابرو داشته باشید و چه فقط ابروهای نازک طبیعی داشته باشید، اگر می خواهید ابروهای پرپشت تری داشته باشید، درمان های خانگی متعددی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۸ روش قطعی خانگی برای پرپشت شدن ابروها معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: رشد و تقویت موهای نازک: این ۵ مواد غذایی به رشد موهای شما کمک می کند

۸ روش قطعی برای پرپشت شدن ابروها

۱.روغن نارگیل

تقویت ابرو با روش های خانگی، روغن نارگیل هم به عنوان روغن پخت و پز و هم به عنوان مکمل غذایی محبوبیت زیادی دارد. به علاوه برای زیبایی و سلامت پوست و مو هم استفاده می شود. در واقع سر و صدای روغن نارگیل برای سلامت مو در بازار سلامت طبیعی از قدیم وجود دارد.

برای استفاده از آن مقدار کمی روغن را در دستان خود گرم کرده و آن را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شبه روی ابرو بگذارید و صبح آن را بشویید.

۲.روغن درخت چای

تقویت ابرو با روش های خانگی، مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای نیز با ایجاد یک سد مرطوب کننده برای سلامت سلولی و فولیکولی، رشد و ضخامت ابرو را تحریک می کند.

روغن درخت چای که در گذشته برای بریدگی ها و سایر جراحات استفاده می شد، یک درمان پوستی قوی است. این روغن در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود است. اما می‌توانید عصاره‌های روغن درخت چای را نیز پیدا کنید تا مستقیما روی ابروهای خود بمالید.

در حالی که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای رشد ابروهای ضخیم ستایش شود، هیچ مطالعه علمی که این ادعاها را تایید کند وجود ندارد. از این روغن چند قطره روزانه روی ابروهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

تقویت ابرو با روش های خانگی

۳.روغن اسطوخودوس

تقویت ابرو با روش های خانگی، روغن اسطوخودوس شاید بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده است. اما هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، با ریزش مو نیز مبارزه می کند.

روزانه عصاره اسطوخودوس را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. البته قبل از استفاده باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود آزمایش کنید، زیرا ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد جوش شود.

بیشتر بخوانید: آنجلینا جولی و ۷ راز زیبایی و جذابیت این ستاره مشهور هالیوود

۴.نخل اره

نخل اره ای مکملی است که گاهی برای درمان ریزش مو استفاده می شود. برخی از مردم توت ها را می خورند، در حالی که برخی دیگر از عصاره، کپسول یا چای آن استفاده می کنند. در کل نخل اره روزانه به عنوان مکمل های خوراکی مصرف می شوند. یعنی نخل اره معمولا به صورت موضعی استفاده نمی شود.

۵.نظافت هوشمندانه

تقویت ابرو با روش های خانگی، در برخی موارد، دستیابی به ابروهای ضخیم‌تر ممکن است صرفا به تکنیک‌های آرایش مناسب بستگی داشته باشد. این نکات را حتما رعایت کنید، از پرکردن بیش از حد ابروهای خود خودداری کنید. همیشه موهای زائد را فقط در نور کسل کننده بردارید.

کار در نور روشن منجر به افزایش بیش از حد می شود. از فشار دادن بیش از حد به ناحیه مورد نظر با مداد ابرو خودداری کنید. هر روز ابروهای خود را با برس یا اسپول ابرو پاک کنید.

۶.استرس زدایی

تقویت ابرو با روش های خانگی، وقتی افرادی که تحت استرس هستند، جملاتی مانند «فکر می‌کنم موهایم را از دست بدهم» به زبان می‌آورند، ممکن است درگیر چیزی شوند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ روی موش‌ها نشان داد که هورمون استرس کورتیکوسترون می‌تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد.

ریزش مو با استرس اغلب در نظر گرفته شده است. متخصصان سلامت می گویند استرس می تواند منجر به وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم شود که چرخه رشد مو را تغییر می دهد. اگرچه اغلب به عنوان دلیلی برای ریزش موی سر در نظر گرفته می شود، اما ابروها و مژه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

یافتن راه هایی برای کاهش استرس می تواند به کاهش ریزش موهای ابرو کمک کند. به عنوان مثال، مدیتیشن کمک کننده است.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ روی بیش از ۳۰۰ نفر نشان داد که انجام تمرینات سلامت روان مبتنی بر مدیتیشن ممکن است میزان هورمون استرس کورتیزول را در مو کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: پرپشت شدن ابرو: با ۱۲ روش خانگی ساده و معجزه گر

تقویت ابرو با روش های خانگی

۷.روغن زیتون

تقویت ابرو با روش های خانگی، روغن زیتون یکی از موثر ترین روغن ها برای سلامتی و زیبایی است. اما آیا این روغن می تواند به رشد مو به خصوص در اطراف ابرو کمک کند؟

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ روی موش‌ها نشان داد که استفاده از ترکیبات مشتق شده از درختان زیتون می‌تواند باعث رشد مو شود. به علاوه استفاده از روغن زیتون باعث رشد و درخشش مو و ابرو می شود.

۸.ماساژ

تقویت ابرو با روش های خانگی، ماساژ ابرو نه تنها ممکن است احساس خوبی داشته باشد، بلکه این احتمال وجود دارد که به طور طبیعی رشد ابرو را تحریک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی ۹ مرد نشان داد که ماساژ پوست سر ضخامت موی آن ها را افزایش داد.

البته این مطالعه کوچک بود، فقط شامل مردان بود و روی رشد موهای سر متمرکز بود. هیچ داده مشابهی برای حمایت از ماساژ برای تحریک رشد موهای ابرو وجود ندارد، اما امتحان کردن آن در حد اعتدال ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا