;
آرایش و زیباییدنیای مد

پرپشت شدن ابرو: با ۱۲ روش خانگی ساده و معجزه گر

پرپشت شدن ابرو : بسیاری از خانم ها به طور مرتب ابروهای خود را اصلاح یا فرم می دهند. کندن و کوتاه کردن منظم ابروها می تواند منجر به نازک شدن ابروها شود. عوامل دیگری  نیز منجر به نازک شدن ابروها می شود. از جمله آلوپسی، عفونت های قارچی مانند کچلی، تریکوتیلومانیا، کمبودهای تغذیه ای مانند کواشیورکور، کم کاری تیروئید و درماتیت آتوپیک. برخی از بیماری های پوستی که باعث خارش و سوزش می شوند، مانند پسوریازیس و اگزما نیز می توانند منجر به ریزش ابرو شوند. برخی از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید و درماتیت آتوپیک می توانند باعث نازک شدن ابروهای خارجی در بیرونی ترین قسمت ابرو شوند. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به پرپشت شدن ابرو با روش های خانگی پرداخته شده است. شما می توانید با این ۱۲ روش خانگی در مدت زمان کوتاه ابروهای پرپشت و زیبای طبیعی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت دخترانه: شیک و جذاب با ۱۰ ترفند ساده + عکس

۱۲ درمان های خانگی عالی برای رشد ابرو

۱.روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک می تواند به تحریک رشد ابرو کمک کند. در واقع روغن کرچک یک داروی شناخته شده برای رشد مو است. این روغن حاوی چندین ماده مغذی مانند پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد میکروبی است که به رشد ابروهای پرپشت تر کمک می کند. به علاوه حاوی اسید ریسینولئیک است که به تغذیه موهای شما کمک می کند. یک غنچه پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید. آن را به مدت ۵ دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب یا حداقل ۲۰ دقیقه بماند.

۲.روغن نارگیل

پرپشت شدن ابرو ، استفاده از روغن نارگیل به رشد ابرو کمک می کند. روغن نارگیل یک داروی قدیمی برای رشد مو است. سرشار از چندین ماده مغذی مانند ویتامین E، پروتئین و آهن است که همگی به رشد مو در فولیکول ها کمک می کنند. روغن نارگیل همچنین حاوی اسید لوریک است که دارای خواص ضد باکتریایی است که برای پیشگیری و درمان عفونت ها موثر است. چند قطره روغن نارگیل را بردارید و چند دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی ابروها بماند. صبح آن را با آب ولرم بشویید. این کار را به مدت چند ماه تکرار کنید.

شاید بپسندید: جراحی زیبایی لیفت صورت: بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

۳.آب پیاز

آب پیاز می تواند به تحریک رشد مو کمک کند. پیاز سرشار از گوگرد است که به تحریک رشد مو کمک می کند. آب پیاز همچنین حاوی ویتامین B، ویتامین C و سایر مواد معدنی است که فولیکول های مو را تغذیه می کند و موهای قوی و پرپشتی به شما می دهد. بنابراین آب پیاز برای رشد و تقویت ابرو بسیار موثر است. آب پیاز تازه را روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید حداقل یک ساعت استراحت کند.

۴.شیر خام

استفاده از شیر خام به افزایش رشد ابرو کمک می کند. شیر سرشار از پروتئین، ویتامین D و کلسیم است که موهای شما را قوی و پرپشت می کند. شیر با تغذیه فولیکول ها باعث رشد موها می شود. یک تکه پنبه یا توپ را در شیر آغشته کنید. قبل از خواب آن را به ابروهای خود بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند.

برایتان جالب خواهد بود: 8 طرح ناخن ساقدوش عروس که با آن می توانید در عروسی بدرخشید!

پرپشت شدن ابرو

۵. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا می تواند به افزایش رشد ابرو کمک کند. آلوئه ورا برای پوست شما بسیار مفید است و به مرطوب شدن آن کمک می کند. ژل آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که پوست را تسکین می دهد. آلوئین یک ماده طبیعی موجود در ژل آلوئه ورا است که به رشد مو کمک می کند. ژل تازه آلوئه ورا را از برگ آلوئه ورا خارج کنید. آن را روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.

بیشتر بخوانید: ۴۰ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی آلوئه ورا!

۶.زرده تخم مرغ

پرپشت شدن ابرو، زرده تخم مرغ را می توان برای تغذیه ابرو و کمک به رشد آن استفاده کرد. زرده تخم مرغ حاوی کراتین و بیوتین است که موهای ابرو را تغذیه کرده و به رشد آنها کمک می کند. زرده تخم مرغ را از یک تخم مرغ جدا کرده و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. این زرده تخم مرغ را به ابروهای خود بمالید. بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

۷.روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند. در واقع روغن جوجوبا فولیکول های مو را تغذیه می کند و به باز کردن انسداد آنها کمک می کند تا موهای شما سریعتر رشد کنند. این یک مرطوب کننده است که رطوبت را برای هکتار سالم می پوشاند. چند قطره روغن جوجوبا را روی ابروهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح صورت خود را بشویید.

۸. روغن زیتون

پرپشت شدن ابرو، موهای ابروی خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به رشد آنها کمک کنید. روغن زیتون حاوی ویتامین های ضروری برای رشد مو مانند ویتامین E و K است. ۴-۵ قطره روغن زیتون و ۳ قطره عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی ابروهای خود ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: تمام خواص آب آلوئه ورا برای سلامتی + عوارض آن

۹. ماسک دانه شنبلیله

ماسک دانه شنبلیله می تواند به تحریک رشد موهای ابرو کمک کند. دانه های شنبلیله حاوی مواد مغذی هستند که به رشد مو کمک می کنند، مانند پروتئین، اسید نیکوتین و لسیتین. دانه های شنبلیله نیز به فعال سازی مجدد فولیکول های خفته مو کمک می کنند.

۱ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید.آن را به صورت خمیر درآورید و ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۲ تا ۳ قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید. این ماسک را قبل از خواب به ابروهای خود بزنید. بگذارید یک شب استراحت کند. صبح آن را با آب گرم بشویید. برای بهترین نتیجه یک روز در میان تکرار کنید.

۱۰.روغن بادام

پرپشت شدن ابرو، استفاده از روغن بادام می تواند به تغذیه مو کمک کند. در واقع روغن بادام یک داروی عالی برای رشد مو است. پس جای تعجب نیست که این روغن می تواند رشد موهای ابرو را نیز تقویت کند. روغن بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و سایر مواد مغذی است که به تغذیه مو و پوست شما کمک می کند.۴ قطره روغن بادام را بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب بشویید.

پرپشت شدن ابرو

۱۱.روغن برهمی و برینگرج و آمله

پرپشت شدن ابرو، روغن برهمی، بهرین‌گراج و آملا می‌توانند به افزایش جریان خون در مو کمک کنند. براهمی، برینگراج و آملا همگی داروهای باستانی آیورودا برای رشد مو هستند. برهمی فولیکول های مو را برای رشد موهای جدید تحریک می کند، در حالی که برینگرج فولیکول های مو را برای افزایش رشد مو تحریک می کند. روغن آملا سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین C و E است که به افزایش جریان خون در فولیکول های مو کمک می کند.

۱ قاشق غذاخوری روغن براهمی، ۱ قاشق چایخوری روغن برینگرج و ۱ قاشق چایخوری روغن آملا را با هم مخلوط کنید. مخلوط روغن را به مدت ۱۰ دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه یا یک شب بماند.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

۱۲.ویتامین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

تغذیه مناسب برای رشد مو ضروری است. از این رو، پیروی از یک رژیم غذایی غنی از انواع مواد مغذی، به ویژه ویتامین های B،D  وH  مهم است. زیرا این ویتامین ها برای تقویت رشد مو شناخته شده اند.در اینجا لیستی از مواد مغذی رایج و منابع غذایی آنها آمده است تا بتوانید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

ویتامین A: هویج، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین

ویتامین C: پرتقال، لیموترش، اسفناج

بیوتین: تخم مرغ، آووکادو، ماهی

اسیدهای چرب امگا 3: روغن زیتون، ماهی، گردو

ویتامین B: سبزیجات، میوه ها، محصولات لبنی

آهن: چغندر، گوشت، شیر، سبزیجات سبز و غیره.

گوگرد: کلم، کلم بروکلی و غیره.

پروتئین: گوشت، شیر، گندم و غیره

برای دستیابی به ابروهای پرپشت طبیعی این نکات مراقبت از خود را دنبال کنید:

۱.ابروهای خود را به طور مرتب ماساژ دهید تا جریان خون به فولیکول های مو افزایش یابد و رشد ابروها تقویت شود.

۲.ابروهای خود را مرتب شانه بزنید زیرا این کار باعث تحریک رشد مو نیز می شود.

۳.هر روز به مقدار کافی آب بنوشید. آب به بهبود گردش خون، حذف سموم از بدن و افزایش مصرف مواد مغذی فولیکول های مو کمک می کند. مقدار توصیه شده آب برای نوشیدن ۸ لیوان در روز است.

۴.تراکم ابروها را دنبال کنید تا از هرگونه طاسی یا ریزش زودرس مو مطلع شوید.

۵.برای تمیز کردن سطح پوست و افزایش رشد مو، به طور مرتب لایه برداری کنید.

بیشتر بخوانید: درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

پرپشت شدن ابرو

نکاتی برای جلوگیری از ریزش ابرو

پرپشت شدن ابرو، اگر می خواهید سلامت و ظاهر ابروهای خود را بهبود بخشید از فعالیت های زیر خودداری کنید:

۱.به طور منظم آرایش نکنید و در صورت استفاده از محصولات آرایشی، حتما قبل از خواب تمام آرایش خود را کاملا پاک کنید.

۲.از استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.

۳.ابروهای خود را زیاد وکس یا نخ نکنید. در واقع، کوتاه نکردن ابروها به مدت ۵ تا ۶ ماه می تواند رشد مو را تا حد زیادی افزایش دهد.

راهکارهایی برای پرتر نشان دادن ابروهای نازک

پرپشت شدن ابرو، علاوه بر درمان‌های طبیعی، موارد زیر می‌توانند پرکردگی ابروهای شما را افزایش دهند:

۱.یاد بگیرید چگونه ابروهای خود را با آرایش پر کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک برس ابرو، مداد ابرو و سایه ابرو است. شکل ابروی خود را با مداد ابرو یک سایه روشن تر از رنگ ابرو مشخص کنید و با کشیدن موهای ابرو به آرامی شکاف آن را پر کنید. در مرحله بعد، از برس و پودر ابرو استفاده کنید تا به ابروهای خود شفافیت بخشید و شکل آن را برجسته کنید. البته در استفاده از هیچ محصولی زیاده روی نکنید زیرا می تواند ابروهای شما را بد جلوه دهد. می توانید از کانسیلرها نیز استفاده کنید تا ظاهری واضح تر و باکلاس داشته باشید.

۲.ژل ها و پودرهای ابرو به پر کردن شکاف ابروها کمک می کنند و می توانند آنها را تیره تر نشان دهند.

۳.چندین سرم و روغن ابرو می تواند به رشد مو کمک کند و ابروهای شما را به طور طبیعی پرپشت تر کند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا