;
دنیای مدآرایش و زیبایی

اگر پوست خشک و حساسی دارید به این ۱۳ قانون طلایی توجه کنید!

همه ما باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم. زیرا عدم مراقبت از پوست باعث بیماری های پوستی و به خصوص پیری زودرس پوست می شود. روش های جهانی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و پاکسازی پوست را باید همه رعایت کنند. اما نوع پوست شما عامل تعیین کننده ای در نحوه مراقبت از پوست شما خواهد بود. اگر پوست خشکی دارید، احتمالا با چالش‌های زیادی مواجه هستید. هدف از پوست خشک لکه های خشک، پوسته پوسته شدن، تیرگی و موارد دیگر است. اما حقیقت این است که مراقبت از پوست خشک به چیزی بیش از یک مرطوب کننده نیاز دارد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به ۱۳ قانون مراقبت از پوست خشک می پردازیم. با رعایت این نکات طلایی از شر پوست خشک راحت می شوید و پوست درخشان و زیبایی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

۱.مراقبت از پوست خشک، صورت خود را با آب ولرم بشویید

اگر به آب گرم علاقه دارید و صورت تان را با آب گرم می شویید، به پوست تان آسیب می زنید. زیرا وقتی دما را خیلی بالا می برید و با آب داغ صورت تان را می شویید، روغن های ضروری پوست شما از بین می رود که این منجر به خشکی بیشتر پوست می شود. به همین دلیل مهم است که صورت تان را با آب ولرم بشویید. به خصوص اگر پوست خشک و حساسی دارید.

۲.از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

اگر پوست خشکی دارید، مهم است که یک پاک کننده صورت را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده باشد. برخی از پاک کننده ها باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود. پاک کننده ای را انتخاب کنید که از میسل‌های کوچک یعنی مولکول‌های روغن  که به عنوان آهن‌ربایی عمل می‌کند تا کثیفی، چربی و آرایش را از روی پوست پاک کند، تشکیل شده باشد. به علاوه حتما به تاریخ انقضا و محتویات تشکیل دهنده پاک کننده ها توجه کنید.

۳.مراقبت از پوست خشک، لایه برداری کنید

افرادی که پوست خشک دارند اغلب از استفاده از محصولات لایه بردار می ترسند. زیرا فکر می کنند که ممکن است بیشتر باعث خشکی پوست شان شوند. اما برعکس سلول‌های مرده پوست می‌توانند روی سطح پوست جمع شوند و باعث کدر شدن و پوسته پوسته شدن آن شوند. یک محصول لایه بردار ملایم را انتخاب کنید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و بافت ناهموار پوست را بدون ایجاد خشکی بیش از حد صاف کند.

۴.از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید

اسید هیالورونیک یک نجات دهنده پوست خشک است. زیرا به جذب و قفل شدن رطوبت در پوست کمک می کند و فوق العاده ملایم است. مطمئن شوید که یک سرم اسید هیالورونیک را در برنامه مراقبت از پوست خود (علاوه بر مرطوب کننده خود) قرار دهید تا حداکثر رطوبت ممکن را دریافت کنید. زیرا برای آبرسانی و حجیم شدن مجدد پوست نیاز به سرم های هیالورنیک اسید دارید. در عین حال به سرعت جذب می شود و اثری چسبنده بر جای نمی گذارد. آن را روی پوست تمیز و مرطوب بمالید و مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست درخشانی داشته باشید.

مراقبت از پوست خشک

۵.مرطوب کننده خود را هوشمندانه انتخاب کنید

در حالی که پوست‌های چرب ممکن است از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و مبتنی بر آب بهره ببرند، پوست خشک به چیزی با غنای بیشتری نیاز دارد. به سراغ کرم های مرطوب کننده با ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک یا اسکوالان بروید. زیرا اسید هیالورونیک، ویتامین C و رتینول پوست را تغذیه می کند و در عین حال خطوط ریز و چین و چروک را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

۶.مرطوب کننده را به پوست مرطوب بمالید

زمانی که به تازگی از حمام بیرون آمدید یا شستن صورت خود را تمام کردید، هنوز حوله نکشید از مرطوب کننده استفاده کنید. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده بعد از پاکسازی است، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است. این به این دلیل است که مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست بهتر می توانند به سطح پوست در حالی که مرطوب است نفوذ کنند.

۷.مرطوب کننده خود را با روغن صورت مخلوط کنید

اگر پوست بسیار خشکی دارید یا ترجیح می‌دهید که رنگ پوستتان فوق‌العاده شبنم‌دار به نظر برسد، چند قطره روغن صورت را روی مرطوب‌کننده خود بمالید. روغن‌های صورت حاوی مخلوطی از روغن‌های گیاهی هستند که پوست را آبرسانی می‌کنند و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، بنابراین اگر پوست شما نیاز به تقویت دارد، یکی را به روتین خود اضافه کنید.

۸.مراقبت از پوست خشک، روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید

این قانون دقیقاً مختص پوست خشک نیست، اما ارزش یادآوری را دارد. بدون توجه به نوع پوستتان، باید محافظت در برابر آفتاب را جدی بگیرید. طبق  AAD، شما باید هر روز از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. زیرا یکی از عوامل خشکی و پیری پوست نور خورشید است. پس استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

۹.لب های خود را فراموش نکنید

صورت شما تنها ناحیه ای نیست که می تواند خشک شود. لب ها به شدت مستعد خشکی هستند. برای کمک به هیدراته نگه داشتن لب‌هایتان، هر زمان که لازم است از یک بالم لب استفاده کنید و از فرمول‌های مرطوب‌کننده رژ لب استفاده کنید.

مراقبت از پوست خشک

۱۰.از فرمول های آرایشی مرطوب کننده استفاده کنید

آرایش فوق العاده مات می تواند به خشکی بیشتر کمک کند. وقتی پوست خشکی دارید، محصولات آرایشی را انتخاب کنید که باعث خشکی بیشتر پوست نشود. بلکه بیشتر مولودهایی باشد که به آبرسانی پوست کمک می کنند. از سرم هایی استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک باشد. تا پوست را مرطوب نگه دارد و در عین حال پوششی طبیعی و درخشان ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

۱۱.مراقبت از پوست خشک، تکنیک های آرایش خود را در نظر بگیرید

مهم است که بدانید وقتی پوست خشکی دارید از چه محصولات آرایشی استفاده می کنید، بلکه به نحوه آرایش کردنتان نیز توجه کنید. به جای استفاده از برس برای صاف کردن زیرسازی و کانسیلر، از محصولات آرایشی با بلندر استفاده کنید. استفاده از این اسفنج حتی زمانی که مرطوب می شود باعث می شود که به راحتی بدون کشش روی پوست سر بخورد و رطوبت آن به آبرسانی کمک می کند، علاوه بر این که روکش درخشان تری ایجاد می کند.

۱۲.به پوست تان درخشندی ساختگی بدهید

پوست خشک در نهایت کدر به نظر می رسد. علاوه بر کمک به پوست خود با محصولات مراقبت از پوست آبرسان، می توانید یک محصولی استفاده کنید تا درخشندگی بیشتری به پوست تان بدهید. مثلا از یک هایلایتر مایع برای کمک به ایجاد درخشندگی استفاده کنید، و آن را بالای استخوان گونه خود قرار دهید تا درخشندگی باورپذیری داشته باشید.

۱۳.از مرطوب کننده استفاده کنید

محیط شما چه در داخل و چه در خارج خانه باعث کمبود رطوبت پوست تان می شود. فرقی نمی کند که در بیرون از خانه در هوای سرد زمستانی باشید یا در خانه زمان زیادی را با تهویه مطبوع سپری کنید، کمبود رطوبت می تواند پوست شما را حتی خشک تر کند. برای کمک به مقابله با کمبود رطوبت در هوا، بهتر است از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با چند ترفند آرایشی سه سوت جوش ها و قرمزی صورت تان را بپوشانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا