;
دنیای مدآرایش و زیبایی

مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای آرایش کنیم + آموزش گام به گام

چه برای اولین بار آرایش می کنید و چه قبلا آن را امتحان کرده اید، راهنمای گام به گام ما می تواند به شما کمک کند آرایش بی عیب و نقص داشته باشید. به آرایش کردن به عنوان یک کار بسیار ساده و جذاب نگاه کنید. زیرا شما آرایش می کنید تا زیباتر و جذاب تر به نظر برسید. بنابراین با در نظر گرفتن یک سری نکات ساده می توانید آرایش دلخواه تان را انجام دهید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به آرایش حرفه ای صورت پرداخته شده است. در این مطلب از توصیه های کامل لیندسی کاستوک، میکاپ آرتیست معروف ساکن در نیویورک، برای آرایش حرفه ای استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت دخترانه: شیک و جذاب با ۱۰ ترفند ساده + عکس

۱.با مرطوب کننده شروع کنید

آرایش حرفه ای صورت، لازم است قبل از آرایش صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و هرگونه آرایش قدیمی را پاک کنید تا از ظاهر غیرطبیعی صورت خود جلوگیری کنید. تمیز کردن صورت قبل از آرایش از مسدود شدن منافذ و تحریک پوست جلوگیری می کند. برای از بین بردن بقایای آرایش می توانید از پاک کننده های آرایش یا روغن بچه استفاده کنید.

به علاوه قبل از این که به سراغ هر وسیله آرایشی بروید، مطمئن شوید که روتین مراقبت از پوست خود را کامل انجام داده اید. پوست خود را با یک مرطوب کننده یا سرم آماده کنید تا یک پایه خوب ایجاد کنید. این کار پوست شما را هیدراته و سفت نگه می دارد و به ماندگاری آرایش کمک می کند. اگر پوست به اندازه کافی مرطوب نشده باشد، کرم پودر روی صورت یک دست نمی شود و روی نواحی خشک صورت رسوب می کند.

۲.از یک پرایمر استفاده کنید

بهتر است پرایمر بعد از مرطوب کننده و ضد آفتاب اما قبل از کرم پودر استفاده شود. به طور کلی، شما می خواهید پرایمر خود را روی تمام صورت خود بزنید. برخی از پرایمرها برای نواحی خاصی (قرمزی، بزرگ شدن منافذ، چربی) ساخته شده اند، بنابراین آن را فقط در مناطقی بمالید که به پرایمر نیاز دارد.  . پرایمر به عنوان یک مانع بین مراقبت از پوست و آرایش عمل می کند و از فرو رفتن آرایش در منافذ جلوگیری می کند. این به آرایش کمک می کند صاف و ماندگار به نظر برسد.

۳.از یک کرم پودر مایع استفاده کنید

آرایش حرفه ای صورت، کرم پودر را بسته به نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید، به دنبال کرم پودر مات و کنترل براق باشید. برای پوست های خشک، یک کرم پودر مرطوب کننده انتخاب کنید. در واقع باید خیل دقت کنید تا بدانید کدام محصولات برای شما بهتر است.

رنگ بر اساس ته رنگ صورتی یا زرد با فونداسیون شما مطابقت دارد. اگر پوست روشنی دارید احتمالا ته رنگ صورتی یا سرد دارید، در حالی که ته رنگ زرد یا گرم در افرادی با پوست آسیایی یا زیتونی دیده می شود. همچنین، بر اساس وضعیت پوست خود و میزان عیوبی که می خواهید پنهان کنید، پوشش کرم پودر خود (کامل، متوسط ​​و روشن) را تعیین کنید.

برای استفاده از کرم پودر رایج‌ترین روش، قرار دادن چند نقطه در سراسر صورت و استفاده از یک برس برای ترکیب کردن فونداسیون است. حتما به جای دست از یک برس مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با چند ترفند آرایشی سه سوت جوش ها و قرمزی صورت تان را بپوشانید!

آرایش حرفه ای صورت

۴.جایی را که نیاز دارید با کانسیلر بپوشانید

کانسیلر شگفت انگیز است که صورت را زیبا تر نشان می دهد و از شر سایه ها و نواحی تیره خلاص می شوید. محصولی را انتخاب کنید که دو درجه روشن تر از کرم پودر یا رنگ طبیعی پوست شما باشد. کانسیلر را با انگشتان خود یا مخلوط کن زیبایی روی پوست خود بکشید تا طبیعی به نظر برسد. برخی از رایج‌ترین نواحی استفاده از کانسیلر در زیر چشم (برای پوشاندن سیاهی یا قرمزی)، اطراف سوراخ‌های بینی (برای پوشاندن قرمزی) و روی پیشانی است. همچنین می توان از آن برای پوشاندن هر نقطه یا جوشی که ممکن است داشته باشید استفاده کرد. کانسیلر معمولا فقط رنگدانه بالاتری نسبت به کرم پودر دارد، به این معنی که پوشش آن مات تر است. چیزی که معمولا در تمام صورت استفاده نمی کنید.

۵.استفاده از مقداری پودر تنظیم کننده

پایه آرایش خود را با پودر شل، فشرده یا سفت کننده تنظیم کنید. از مقدار مناسب پودر برای تنظیم آرایش خود استفاده کنید. در مناطقی که تمایل به درخشندگی و چربی دارد استفاده کنید که ممکن است آرایش شما خراب شود.

۶.کانتور با برنزر

برنزر یک انتخاب عالی است که درخشندگی و زیبایی را به شما می بخشد. بهتر است برنزه‌کننده را با یک برس کرکی بزرگ‌تر به نقاط بلند صورت بزنید.  جایی که نور خورشید به طور طبیعی به شما برخورد می‌کند. پیشانی، بالای استخوان گونه و بینی.

۷.استفاده از رژگونه

آرایش حرفه ای صورت، رژگونه به صورت شما رنگ می بخشد و صورت را جذاب تر نشان می دهد. مقداری رژگونه را روی سیب های گونه خود بکشید و به بالای گوش خود برگردانید. بسته به رنگ پوستتان می توانید به سراغ رنگ های رز، صورتی، هلویی، فوشیا بروید. رژگونه را می توان در هر جایی که دوست دارید استفاده کرد، اما قطعاً از یک برس کرکی با اندازه متوسط ​​برای این مورد استفاده کنید.

۸.ابروهای خود را درست کنید

می توانید از خط ابرو یا مداد یا ژل ابرو برای سایه زدن یا پر کردن ابروهای خود استفاده کنید. مگر این که موهای بلوند دارید، از محصولی دو یا سه درجه روشن تر از رنگ موهای تان استفاده کنید. انحنای طبیعی ابروهای خود را دنبال کنید و با یک برس ابرو یک قوس کاملا مشخص ایجاد کنید.

آرایش حرفه ای صورت

۹.چشمان خود را با خط چشم برجسته کنید

قبل از ریمل و بعد از سایه چشم، خط چشم بزنید. از خط چشم ضد آب استفاده کنید و برای وضوح بیشتر از آن در خط آب خود استفاده کنید. می توانید خط چشم ژل، مایع یا مدادی را انتخاب کنید. بسته به سلیقه شما هر نوع. خط چشمی که دوست دارید یا به شکل چشم های تان می آید بکشید.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

۱۰.از ریمل استفاده کنید

با ریمل مژه های خود را پرتر، ضخیم تر و بلندتر کنید. سعی کنید از یک فرمول سبک استفاده کنید تا مژه های شما سنگینی نکنند. همچنین اگر می‌خواهید فر خود را حفظ کنید، قبل از زدن ریمل از فر مژه خودداری کنید.

۱۱.هایلایتر را اضافه کنید

هایلایتر یکی از بخش های مهم  آرایش صورت است. هایلایتر خود را روی نقاط “بالا” صورت خود که در آن نور خورشید به طور طبیعی برخورد می کند، انجام دهید و با یک برس مناسب آن را با کرم پودر خود به خوبی ترکیب کنید. اگر مبتدی هستید، به سراغ هایلایتر پودری بروید. ترکیب کردن آن راحت تر است.

۱۲.لب های خود را ماتیک بزنید

خط لب های خود را با خط لب بکشید و رژ لب دلخواه خود را بزنید. رنگ آستر خود را با سایه رژ لب خود هماهنگ کنید. اگر می خواهید لب های پرتر و پفک بزرگ تری ایجاد کنید، خط را روی لب های خود (خارج از خط لب طبیعی خود) ایجاد کنید.

در آخر هنگامی که آرایش شما کامل شد، می توانید از اسپری یا پودری فیکس کننده آرایش استفاده کنید تا همه چیز را کنار هم نگه داشته و آرایش خود را ماندگار تر کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا