;
آشپزی

طرز تهیه کوفته آکچابات یک غذای خوشمزه و مقوی از ترابزون ترکیه

طرز تهیه کوفته آکچابات: ما در آشپزخانه چشمک بر آن هستیم که طرز تهیه غذاهای خوشمزه ای را آموزش دهیم. امروز سرآشپز میثم سیدی با شماست و طرز تهیه یک کتلت یا کوفته خاص از کشور ترکیه. این کوفته مخصوص به نام آکچابات بسیار خوشمزه است و قطعا با یکبار امتحان کردن، مشتری پروپا قرص آن خواهید شد. پس با طرز تهیه کوفته آکچابات با چشمک همراه باشید.

هر شهر و منطقه ای یک غذای مخصوص خود را دارد. امروز هم با طرز تهیه کوفته آکچابات از شهر ترابزون ترکیه، سفره های شما را تنوع می بخشیم. کافی است با دقت تا پایان آموزش آن را مطالعه کنید. سپس به آشپزخانه رفته و این کوفته خوشمزه را برای خود و یا همه اعضای خانواده بپزید.

همواره منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال و نظرات خود را مطرح کنید.

احتمالا بپسندید: چگونه خیلی راحت در خانه آلو بخار درست کنیم+آموزش گام به گام

مواد لازم برای طرز تهیه کوفته آکچابات

  • 500 گرم گوشت چرخ كرده گوساله
  • یکصد گرم گوشت ت بره پر چرب
  • 4 حبه سیر
  • یک لیوان پودر نان
  • 1 قاشق دسرخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 2 عدد گوجه فرنگی
  • دو قطعه فلفل چیلی سبز

طرز تهیه کوفته آکچابات

نکته دستور پخت کوفته آکچابات

مخلوط کردن گوشت گوساله و گوسفند با هم، به شما کمک می کند بدون اضافه کردن روغن زیاد به کوفته های ایده آل برسید.

پیشنهاد آشپزی

در صورت تمایل می توانید کوفته های خود را در فر با دمای 180 درجه درون فر بپزید.

طرز تهیه کوفته آکچابات چگونه است؟

نان خشک خود را آماده کرده. آن را پودر کنید و در ظرفی قرار دهید. می توانید از این پودر نان در آموزش های دیگر آشپزی هم استفاده کنید.

اگر بتوانید این دو گوشت چرخ کرده را با هم چرخ کنید، راحت تر مخلوط می شوند. سپس دو گوشت چرخ کرده را با آرد نان به مدت 5 دقیقه ورز دهید.

سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید.

آن را گرد کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

سپس روی کوفته ها را کمی با چاقو برش دهید و با کف دست باز فشار دهید.

هر دو طرف را در یک تابه چدنی که به خوبی گرم شده و کمی روغن زده شده سرخ کنید. گوجه فرنگی ها و فلفل ها را نیز در تابه بچینید. کمی تفت دهید.

کتلت ما آماده است. نوش جان.

تاریخچه کوفته آکچابات

کوفته آکچابات نوعی کوفته در غذاهای ترکی است. رستوران داران Akçaabat در منطقه Akçaabat ترابزون در دهه 1930 ساخته شد. از نان و سیر اضافه شده به گوشت گاو و گوساله به عنوان مواد تشکیل دهنده استفاده شد. این مخلوط با دقت ورز داده شده به شکل بیضی در اندازه های معین، در اجاق های کبابی پخته می شود.

گاوهایی که با دقت انتخاب شده اند که با علف محلی تغذیه می شوند. از تبدیل گوشت بدون عصب و چربی اضافی به گوشت چرخ کرده تهیه می شود. این گوشت چرخ کرده به مدت یک روز در یخچال نگهداری می شود و پس از پختن در فر، سرو می شود.

آکچابات

کوفته آکچابات نوعی کوفته است که از گوشت گاو مخصوص پرورش یافته در آکچه آباد به دست می آید. در سال 2009 توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ترکیه مشخص شد که این منطقه متعلق به منطقه Akçaabat است و نشان جغرافیایی آن در روزنامه رسمی مورخ 22 ژوئیه 2009 ثبت و منتشر شد.

در منطقه Akçaabat، گوساله ها و گاوهایی که سن آنها از 1 و 2 سال بیشتر نیست، هر روز صبح توسط پرورش دهنده با گیاهان محلی و نمک اضافه شده به خوراک آنها تغذیه می شود. این نوع تغذیه، طعمی متمایز به گوشت گاو و گاو می بخشد.

از گوشت ساعد، گوشت دنده، روغن خراطین و روغن کلیه در کوفته آکچه آباد استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های کوفته آکچه آباد پختن آن در اجاق گاز زغالی است. بعد از اینکه اجاق گاز به دمای مشخصی رسید، گریل آن را با برس سیمی پاک می کنند. سپس با روغن کلیه تمیز می شود. و کوفته ها به صورت ردیفی روی گریل چیده می شوند.

ترابزون کجاست؟

تِرابْزون (به ترکی استانبولی: Trabzon) شهری است در کشور ترکیه که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است. این شهر در ساحل دریای سیاه در شمال شرقی ترکیه و مرکز استان ترابزون است. ترابزون، واقع در جاده تاریخی ابریشم، قرنها به عنوان تقاطع ادیان، زبان‌ها و فرهنگ بوده و یک دروازه تجارت به ایران در جنوب شرقی و قفقاز به شمال شرقی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا