;
دانشسلامت

حل مشکل خواب شبانه: در صورت بروز بی خوابی شبانه از انجام این کارها خودداری کنید!

حل مشکل خواب شبانه: آیا مشکل خواب دارید؟ دریابید که چگونه بی خوابی را برای همیشه شکست دهید! آیا پس از بیدار شدن در نیمه شب به دلیل بی خوابی برای دوباره به خواب رفتن تلاش می کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. میلیون‌ها نفر از بی‌خوابی رنج می‌برند و مدیریت آن می‌تواند مشکلی باشد. با این حال نترسید. چند کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا دوباره بخوابید. با مطلب حل مشکل خواب شبانه از سری مطالب سلامت و دانش مجله خبری چشمک همراه شوید.

شاید بپسندید: بهترین زمان خواب شب: چه ساعتی بهترین زمان برای خواب شبانه است؟

حل مشکل خواب شبانه

در این مقاله، به بررسی کارهایی که نباید هنگام بیدار شدن در نیمه شب به دلیل بی خوابی و همچنین نکاتی برای دوباره خوابیدن بپردازیم، خواهیم داشت. وحشت نکنید. اگر بی‌خوابی دارید و نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوید، استراحت کردن و دوباره به خواب رفتن سخت است. در ادامه به مهمترین راهها برای حل مشکل خواب شبانه پرداخته شده است.

شاید بپسندید: مسکن های طبیعی: کدام مسکن های طبیعی برای کدام دردها استفاده می شوند؟

حل مشکل خواب شبانه

وحشت نکردن از بی خوابی

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید در مورد آن وحشت نکنید. به تمام کارهایی که فردا باید انجام دهید یا به همه نگرانی هایی که در ذهن شماست فکر نکنید.

در عوض، روی آرام کردن بدن خود تمرکز کنید. صدای طبیعت را پخش کنید یا کتاب بخوانید، هر چیزی که به آرامش شما کمک می کند و باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

احتمالاً بپسندید: در خانه یک کرم دور چشم سه کاره بسازید: این کرم خانگی باعث رفع چین و چروک، خطوط ریز و حلقه های تیره چشم می شود!

از خیره شدن به صفحه نمایش گوشی بپرهیزید

مقاومت در برابر وسوسه استفاده از تلفن یا لپ‌تاپ تا اواخر شب می‌تواند سخت باشد. اما اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که مطمئن شوید قبل از خواب مستقیماً به هیچ صفحه نمایشی نگاه نمی کنید.

نور ساطع شده از این دستگاه‌ها می‌تواند در چرخه خواب شما اختلال ایجاد کند و حرکت را برای شما سخت‌تر کند. به جای اینکه بدون فکر در تلفن یا لپ تاپ خود پیمایش کنید، چرا قبل از خواب چیزی آرامش بخش تری را امتحان نکنید؟

کتاب بخوانید، حمام آب گرم بگیرید، در یک دفترچه یادداشت بنویسید. هر چیزی که به شما کمک می کند آرام شوید و راحت تر به خوابی آرام بروید.

احتمالاً بپسندید: جلوگیری از ریزش مو با آب رزماری: چگونه آب رزماری برای رفع خشکی و ریزش موهای مان درست کنیم؟

خودتان را مجبور به خوابیدن نکنید

اگر متوجه شدید که در تلاش برای به خواب رفتن هستید، مهم است که تلاش نکنید و خود را مجبور نکنید. دراز کشیدن در رختخواب، احساس فشار برای بازگشت به خواب، می تواند وضعیت را بدتر کند.

به جای اینکه بخواهید بخوابید، چند فعالیت آرامش بخش مانند خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا حمام آب گرم را امتحان کنید.این فعالیت ها می توانند به بدن و ذهن شما کمک کنند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند و برای خواب آماده شوند.

احتمالاً بپسندید: درمان تنبلی: روش 1 دقیقه ای ژاپنی ها برای تنبلی نکردن!

خودتان را بیش از حد تحریک نکنید

وقتی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید در نیمه‌شب بخوابید، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که برای بیدار شدن از خواب به سراغ نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا قندی بروید.با این حال، این می تواند معکوس باشد زیرا این مواد می توانند بدن شما را بیش از حد تحریک کنند و دوباره به خواب رفتن را سخت تر کنند.

بنابراین، اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است از مصرف کافئین و نوشیدنی های شیرین به طور کامل اجتناب کنید.

احتمالاً بپسندید: فواید شکلات تلخ: ۷ مزیت باورنکردنی شکلات تلخ برای کاهش وزن، مبارزه با دیابت و بیماری های قلبی!

مشکل خواب شبانه

احتمالاً بپسندید: سلامت چشم، پوست و بدن با ۹ خاصیت شگفت انگیز آب هویج!

نکاتی برای بازگشت به خواب

اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید و نیمه شب از خواب بیدار می شوید، این نکات را برای بازگشت به خواب امتحان کنید:

شاید بپسندید: فواید نوشیدن آب لیمو: ۲۴ معجزه نوشیدن آب لیمو با شکم خالی که نمی دانستید!

  • از بررسی ساعت یا گوشی خود خودداری کنید.
  • سعی کنید به این فکر نکنید که چقدر طول می کشد تا بخوابید.
  • روی تنفس خود تمرکز کنید و بدن و ذهن خود را آرام کنید.
  • اگر ذهنتان تند تند است، سعی کنید افکارتان را بنویسید و تا صبح کنار بگذارید.
  • با کم کردن نور، استفاده از دستگاه نویز یا استفاده از ماسک چشم، محیط خواب آرامش بخشی ایجاد کنید.
  • با پیروی از این نکات، می توانید امیدوار باشید که دوباره بخوابید و با شادابی از خواب بیدار شوید.

برایتان جالب خواهد بود: محبوب بودن: ۷ رفتاری که باعث می‌شود همیشه محبوب باشید و دیگران بیشتر به شما احترام بگذارد!

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید! اگر این کار را کردید، به راحتی آن را با دوستان و خانواده خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا یک پیوند را برای آنها ایمیل کنید. اگر به انتشار این مقاله عالی کمک کنید، برای ما بسیار مهم است.

شاید بپسندید:

کم خوابی و خطر مرگ: ۹ بلایی که کم خوابی سرتان می آورد!

شاید بپسندید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا