;
تازه هاتفریح و سرگرمی

تست بینایی: اگر قدرت دید عالی داری،حیوانات مخفی را پیدا کنید!

یکی از مهم ترین تاکتیک های دفاعی در حیوانات بدون شک استتار است. موجوداتی که استتار می کنند تقریباً تحت حفاظت خاصی قرار می گیرند و ساختار بدن آنها به گونه ای ایجاد شده است که با محیطی که در آن زندگی می کنند بسیار سازگار است. بدن این موجودات به قدری با محیط خود سازگار است که تقریباً نمی توان آنها را به راحتی تشخیص داد. در تست قدرت بینایی با استتار حیوانات شما باید بتوانید حیوانات استتار شده را شناسایی کنید. با وب سایت چشمک همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد: آزمون تمرکز: آیا می‌توانید جوجه تیغی پنهان تصویر را پیدا کنید؟

تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

موجودات زنده ای که با توجه به رنگ های محیطی که در آن زندگی می کنند، خود را با محیط وفق می دهند. موضوع استتار حیوانات  همواره توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. هدف این تست، یافتن حیوانات استتار شدهاست. شما اگر بتوانید در دو تصویر موجود حیوانات استتار شده را در عرض 10 ثانیه پیدا کنید، از دقت، قدرت تمرکز و بینایی خوبی برخوردار هستید. اگر آماده هستید به تصاویر ذیل دقت کنید!

حتما برایتان جالب است:  تست بینایی:فقط کسانی که چشمان عقاب دارند،می‌توانند گرگ را پیدا کنند!؟

تصویر اول در تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

 

شاید برایتان جالب باشد: تست هوش: مرد چطور فهمید زنش مرده است؟؟

تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

شاید برایتان جالب باشد: آزمون ذهن:چهره مخفی در تصویر را پیدا کنید؟

در این تصویر، یک پلنگ مخفی شده است. ایا می توانید این پلنگ که تشخیص آن بسیار مشکل است را در عرض 10 ثانیه شناسایی کنید.

با دقت به تصویر بالا نگاه کنید. امیدوارم که پلنگ را پیدا کرده باشید. اگر هنوز نتوانستید پلنگ را ببینید به تصویر پایین دقت کنید.

.

.

.

.

.

.

.

شاید برایتان جالب باشد: تست شخصیت شناسی ادراک: در ابتدا در این تصویر چه دیدید؟

تست قدرت بینایی

تصویر دوم در تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

در این تصویر یک آهو یا گوزن خود را به خوبی با محیط پیرامونش ترکیب کرده است. یافتن این حیوان کمی آسانتر از اولی است. به دقت به تصویر زیر نگاه کنید.

شاید برایتان جالب باشد: آزمون دقت ذهن: کدامیک از این سه زن یک ربات نیست؟

امیدوارم که توانسته باشید حیوان را پیدا کرده باشید. اگر هنوز نتوانستید حیوان را پیدا کنید می توانید به تصویر پایین مراجعه کنید.

.

.

.

.

.

.

حتما جالب است برایتان: آزمون ذهن: تنها عده کمی قادر به دیدن خرگوش پنهان تصویر هستند!

تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

شاید بپسندید: آیا می توانید همسر گاوچران را پیدا کنید؟ 7 ثانیه فرصت دارید!

استتار چیست؟

همانطور که اشاره گردید استتار، در کلی‌ترین معنای آن، استفاده از مواد، رنگ‌ها، ساختارها و اندام‌های مختلف است تا خود را نامرئی کند یا دیدن آن را دشوارتر کند. یا آن را مانند یک شی دیگر پنهان کند. این گونه جانوری می تواند پلنگ، قورباغه، آخوندک یا انسان یا شیر باشد. در وب سایت چشمک ما در آزمون های مختلف، نمونه های زیادی از استتار تکامل یافته در انواع مختلف ارائه خواهیم کرد. در تصویر زیر نمونه یک استتار انسان در طبیعت را می توانید مشاهده کنید:

شاید بپسندید: تست هوش هزارتو: کدام در را باید انتخاب کنید تا زنده بمانید؟!

استتار انسان

شاید بپسندید: تست شخصیت آزاردهنده‌ای که در عرض 1 ثانیه می‌گوید حیله گری یا نه!

اهمیت استتار برای حیوانات

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک قورباغه در کنار برکه کاملا شبیه سبزه های کنار برکه است. استتار ساخته شده توسط قورباغه یک ابزار دفاعی بسیار مهم برای آن است. به این ترتیب قورباغه ای که در محیط خود نامرئی می شود به راحتی می تواند از شر دشمنان خود خلاص شود.

در حالی که یک عنکبوت صورتی روی یک گل صورتی می‌تواند سایه‌های یکسانی از صورتی روشن و صورتی تیره در گل داشته باشد، یکی دیگر از  همان عنکبوت صورتی بر روی یک گل زرد، رنگ همان گل زرد را به خود می گیرد.

وقتی شخصی به شاخه ای نگاه می کند و فکر می کند چیزی روی آن نیست، ناگهان یک پروانه می تواند پرواز کند. این ها همه نمونه کامل از معجزه هستند.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: دستان خود را چگونه به یکدیگر قلاب می کنید!

استتار یک تاکتیک بسیار موثر

حشرات

موجوداتی که استتار می کنند با ساختار بدن، شکل، رنگ و نقش هایی که در هماهنگی با محیطی که در آن زندگی می کنند ایجاد کرده اند، تحت حفاظت خاص قرار می گیرند. بدن برخی از این موجودات به قدری با محیطشان سازگار است که تشخیص آنها از گیاهان اطرافشان به شدت دشوار است. برخی از گونه های حشرات با استتار دسته جمعی از خود در برابر دشمنان خود محافظت می کنند.

استتار حشرات

عنکبوت همرنگ گلی که روی آن زندگی می کند، مار ایستاده مانند شاخه درخت، حشره ای با بال هایی دقیقاً شبیه برگ خشک، قورباغه ای که رنگ و شکل گیاهانی را که روی آن ایستاده است می گیرد. … همه اینها نمونه های جالبی از استتار در طبیعت است.

برایتان جالب خواهد بود: با انتخاب اسبی که بیشتر دوست دارید، بفهمید آیا ذاتاً یک رهبر هستید یا خیر؟

در شکل زیر نیز در کنار برگ های فرسوده درختان، دو قورباغه و لیسه را می بینید که کاملا همرنگ محیط هستند. تشخیص این ها چقدر مشکل است!

تست قدرت بینایی با استتار حیوانات

بیشتر بخوانید: آزمون هوش:کدامیک از زنان با مرد در تصویر ارتباط عاطفی دارد!؟

دیگر حیوانات

برخی از موجودات دارای رنگ ها و نقش های مناسب برای پوشش گیاهی گسترده محیطی هستند که در آن زندگی می کنند. برای مثال، ببری که با طرح‌های راه راه زرد در میان علف‌های زرد پنهان شده است، بسیار دشوار است که طعمه‌اش متوجه شود.

شیرها نیز به رنگ استپ هایی که در آن زندگی می کنند ساخته شده اند. به این ترتیب به راحتی در میان علف های خشک پنهان می شوند. مثل یک سرباز استتار شده، آرام آرام به طعمه خود نزدیک می شوند. شیری که در علف خشک ساوانا شکار می کند تقریباً نامرئی است. زیرا رنگ های شیر با محیط مخلوط می شود.

همچنین تشخیص یوزپلنگ در علف های بلند بسیار دشوار است. این به این دلیل است که صدها نقطه ریز بدن حیوان را شفاف نمی کند. علاوه بر این، لکه های سیاه یوزپلنگ با نور خورشید آشکار می شود و بدن او را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد. یوزپلنگ به لطف استتار طبیعی که دارد، می‌تواند بدون توجه به طعمه خود نفوذ کند. وقتی طعمه متوجه می شود دیگر خیلی دیر شده است.

استتار پلنگ

شاید بپسندید: عجیب ترین قوانین کار در کشورهای مختلف را بدانید

لزوم توجه به این آزمون ها

عدم فعالیت جسمی و فکری در عصر حاضر به بزرگترین مشکل بشر تبدیل شده است. راه های زیادی برای تمرین مغز وجود دارد. محبوب‌ترین آنها جدول کلمات متقاطع، سؤالات هوش و پازل سودوکو هستند. اینترنت همچنین مجموعه‌ای از تست‌های آنلاین سریع را برای انتخاب سریع مغز فراهم می‌کند. در اینجا یکی از این تست ها وجود دارد. شما می توانید با پرداختن به این تصاویر، برای مدتی کوتاه دقت و تمرکز کنید. همین کافی است که مغزتان وادار به فعالیت شود. فعالیت مغز می تواند در کهنسالی از بروز بیماری های مربوط به حافظه و مغز جلوگیری کند. چشمک این زمینه را فراهم کرده تا هر روز زمان کمی را به تمرین و ورزش مغز بپردازید.

امیدوارم از تست قدرت بینایی و آزمون ذهن امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

تست تمرکز: آیا قادر به شناسایی تمام حیوانات این تصویر، در 15 ثانیه هستید!

قادر به شناسایی چند اسب در این تصویر هستید!؟ 5 اسب یا 7 اسب؟

تست شخصیت: در نگاه اول در تصویر چه حیوانی را مشاهده کردید!؟

ست شخصیت شناسی: کدام نیمکت را برای نشستن انتخاب می کنید!؟

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

    1. در پایین عکس دوم موقعیت یوز پلنگ مشخص شده است. رو تصویر زوم کنید. به رنگ کامل خاکی هست و دیدنش واقعا مشکل هست. ممنون از همراهی تان علی آقا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا