;
خانواده و زناشویی

روان شناسی عشق: چه عواملی سبب می شود که کسی عاشقتان شود!؟

روان شناسی عشق: عشق زیباترین اتفاقی است که برای هر کسی اتفاق می افتد. آما واقعا چرا آدم ها عاشق می شوند؟ گاندی می گفت: هرجا عشق هست زندگی هم هست. عشق احساسی است که به انسان انگیزه می دهد و انرژی او را افزایش می دهد. در روان شناسی، عشق نه تنها بر چیستی عشق، علائم آن، بلکه بر فرآیندهای عشقی بیمارگونه نیز تمرکز دارد. عشق یک احساس است، درست مانند خشم و شادی. روش های ابراز احساسات با توجه به ویژگی های فردی افراد متفاوت است.

در این مقاله از سری مقالات خانواده و زناشویی در چهارچوب روان شناسی عشق و عاشق شدن به عواملی که باعث می شود کسی عاشق تان شود، اشاره می شود.

شاید بپسندید: مسئولیت شوهر در قبال همسر: هر شوهری باید این ۱۲ کار را برای همسرش انجام دهد!

روان شناسی عشق و عاشق شدن

عشق در روانشناسی شامل کل فرآیندهای روانشناختی می شود، از جمله اینکه فرد چگونه عشق را تجربه می کند؟ خود و مردم را چگونه می بیند؟چگونه تجربیات خود را تفسیر می کند؟ احساسات خود را چطور بیان می کند؟ به همین دلیل، افرادی که عاشق می شوند در دیدگاه، نحوه ابراز احساسات و تفاوت های رفتاری با یکدیگر تفاوت دارند. نمی توان گفت که همه افراد عاشق واکنش های یکسانی از خود نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ریختن ریمل: چی کار کنم ریملم روی صورتم نریزه؟ + ۵ ترفند آرایشی طلایی

روان شناسی عشق

شاید بپسندید: نشانه های عاشق شدن زنان: وقتی یک زن عاشق شما می شود این ۱۴ نشانه در رفتار او دیده می شود!

در این میان آنچه همواره ذهن مردان و زنان را درگیر می کند، این نکته است که چگونه می توان جنس مخالف را به سوی خود جذب کرد. با چه رفتارها و ویژگی هایی می توان کسی را عاشق خود کرد؟ همانطور که اشاره کردیم، تفاوت های فردی و روان شناسی در این میان نقش بسیار پررنگی دارند. اما تحقیقات روان شناختی به ما کمک می کنند تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنیم. براساس این پژوهش ها، عوامل مختلفی سبب عاشق فرد می شود. این عوامل عبارتند از:

روان شناسی عشق و عواملی که باعث می شود یک نفر عاشق تان شود:

شاید بپسندید: شناخت زبان بدن عشق در زنان:۱۰ مهترین علامت که نشان می دهد زنی عاشق شما شده!؟

وجود شباهت ها

شاید زیاد شنیده باشید که در گذشته می گفتند دو آدم شبیه به هم، کمتر مجذوب یکدیگر می شوند. راه عاشق شدن از طریق مخالفت ها، شکل می گیرد. اما روان شناسی عشق این مسئله را کاملا رد می کند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که به لحاظ اعتقادی، روجی، خانواده، نوع زندگی و … به یکدیگر شباهت دارند، بیشتر به همدیگر جذب می شوند. چرا که این افراد احساس صمیمیت بیشتر با یکدیگر احساس می کنند.

شاید بپسندید: زیبایی زنان چینی: ۱۶ راز زیبایی زنان چینی و چاق نشدن آن ها فاش شد!

عشق

احتمالاً بپسندید: اگر کسی را ندارید که بغل کنید، مراقب باشید: فواید در آغوش گرفتن خود شگفت انگیز است!

عدم دسترسی آسان

روان شناسی عشق: از دل برود آنکه از دیده برفت. همین جمله کافی است که بفهیم که این سخن عامیانه نیز به عنوان اصل در مناسبات عاطفی در نظر گرفته می شود. اما مطالعات روان شناسی نشان می دهد که مردان به آسانی به زنانی که همیشه در دسترس هستند، پاسخ نمی دهند.

شاید بپسندید: شوهر ایده آل: اگر همسرتان این ۶ ویژگی را دارد، شوهر ایده آلی است

حالت چهره در روان شناسی عشق

مطالعات و پژوهش های گسترده ای در زمینه حالات چهره و نوع ویژگی های افراد انجام شده است. در مطالعه ای که در سال 2011 انجام شد و به بیش از هزار نفر عکس هایی از جنس مخالف به انان داده شده. از آنان خواسته شدند تا میزان جذابیت فرد درون عکس را نمره دهند.

نتیجه این پژوهش جالب بود. مردان به زنانی که حالت چهره شاد داشتند بیشترین امتیاز را داده بودند و زنان برعکس. زنان به مردانی که حالت مغرور داشتند، امتیاز بالاتری داده بودند.

شاید بپسندید: مهترین نشانه که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!| شناخت زبان بدن عشق

عدم ارائه نظرات اصلی

برخی افراد معتقدند که برای شفافیت لازم است که از همان ابتدای آشنایی نظرات شفاف و مشخص درباره فرد مقابل ارائه داد. اما برخی از نتایج نشان می دهد که افراد در مراحل ابتدایی آشنایی نیاز نیست، نظرات بسیار روشن ارائه دهند.  زمانی که مردان و زنان نمی‌توانند راحت نظر جنس مخالفشان را درباره خود بدانند، بیشتر جذب او می‌شوند.

برای درک این موضوع در پژوهشی، به زنان عکس سه مرد را که از طریق فیس بوک با آن‌ها آشنایی داشتند، نشان دادند. سپس به زنان درباره نظر این مردان در رابطه با آن‌ها اطلاعاتی داده شد. آخر مشخص شد که زنان به مردانی که نظراتشان با ابهام بیشتر همراه بود، علاقه نشان دادند.

شاید بپسندید: عشق اشتباهی: ۹ نشانه که با فرد اشتباهی وارد رابطه عاشقانه شده ایم!

زبان بدن در روان شناسی عشق

زبان بدن برای جذب افراد بسیار مهم است. استفاده دقیق از دست ها، حرکت چشمان و … کمک می کند که شما بتوانید به راحتی جنس مخالف را به سوی خود جلب کنید. تحقیقات متعدد نشان داده است که مردان و زنانی که با یکدیگر قرار ملاقات می گذراند، پس از قرار اول ممکن است به راحتی ملاقات ها را قطع کنند و یا بالعکس. تحقیقات نشان داده است که استفاده از زبان بدن در قرار اول بسیار مهم است و عامل اصلی ادامه قرارهای بعدی زبان بدن است.

شاید بپسندید:عشق دختر به پسر: ۷ نشانه که دختری عاشق شما است + شیوه های ابراز عشق از سوی دختر

عشق

شاید بپسندید: اگر بدونی این سبزی چقدر خاصیت داره، هر روز استفاده اش می کنی!

هوش مهمتر از ظاهر

قطعا افراد زیبا و خوش تیپ ما را به سوی خود جذب می کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که هوش مهمتر از زیبایی است. مطالعات نشان داده است که مردان برخلاف تصور رایج، بیشتر جذب زنان باهوش می شوند. مردان جذب زنانی می شوند که مستقل هستند و در کلام خود همواره عزت نفس بالا، خوش سخنی و … دارند. زنان نیز جذب مردانی می شودند که حضور اجتماعی قابل قبولی داشته و دارای کلام منطقی و هوش عاطفی بالا هستند.

احتمالاً بپسندید: ویژگی های مردان بی وفا: مردانی با این ۶ ویژگی هرگز با شما ازدواج نمی کنند!

برقراری ارتباط چشمی در روان شناسی عشق

تماس چشمی مکرر برقرار کنید. برقراری تماس چشمی بخش مهمی از معاشقه است و جذابیتی را که مرد شما نسبت به شما احساس می کند را افزایش می دهد. وقتی با شما صحبت می کند به چشمان او نگاه کنید و از خیره شدن به چشمان او نترسید، حتی زمانی که هیچ کدام از شما صحبت نمی کنید.

شاید بپسندید: راز ازدواج شاد و عاشقانه: با دانستن این ۷ راز مهم  زندگی مشترک تان پر از شادی و عشق می شود!

اگر نگاه کردن به چشمان او باعث تنش بیش از حد شما می شود، یا اگر فکر می کنید هنوز مناسب نیست، سعی کنید یک نگاه سریع به او بیندازید تا مرتباً چشم او را جلب کنید. خیره شدن به چشمهای همدگیر می تواند در میزان جذب شدن موثر باشد. محققان دانشگاهی پژوهشی ترتیب دادند و در آن تعدادی دانشجوی دختر و پسر که قبلا همدیگر را ندیده بودند انتخاب کردند و خواستند حدود ۲ دقیقه به چشمان یکدیگر زل بزنند. این دانشجویان پس از آزمایش اعلام کردند میل و رغبت شان به یکدیگر بیشتر شده و احتمالا علاقه دارند دوباره همدیگر را ببینند.

این عماملی است که می تواند سبب عاشق شدن افراد شود. اما همانطور که در مقدمه هم ذکر شد، با توجه به وضعیت روان شناختی افراد ممکن است، متفاوت باشد.  گاهی هم ممکن است به آسانی این روش ها جوابگوی نیازهای شما نباشد. اما تمام موارد ذیل منطبق بر پژوهش های روان شناختی ارائه شده است و هر یک از شما می توانید با انجام این موارد فرد مقابل را عاشق خود کنید.

مردان نامناسب برای ازدواج: مردی با این ۱۴ ویژگی مناسب ازدواج و دوستی نیست!

زن جذاب از نظر مردان: ۱۷ چیزی که مردان در زنان بسیار جذاب و دوست داشتنی می دانند!

همواره عشق بورزید و زیبا زندگی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یک =

دکمه بازگشت به بالا