;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت بار الاغ را که بردارند پالانش را هم به مقصد نمی رساند!

حکایت بار الاغ را که بردارند پالانش را هم به مقصد نمی رساند:ﺍﯾﻦ ﺿﺮﺏﺍﻟﻤﺜﻞ ﺭﺍ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﺑﻪﮐﺎﺭ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻦﭘﺮﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﮐﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩﺷﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﺪﺍﻡ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﻫﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺁﻥﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺑﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﺎﻟﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺭ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖﻫﺎﯾﺸﺎﻥ.

شاید بپسندید: با توجه به زمان 4 ساعت مچی تصویر، زمان ساعت مچی پنجم را پیدا کنید!

حکایت بار الاغ را که بردارند پالانش را هم به مقصد نمی رساند

هیزم شکنی، الاغ و شتری داشت و از آن‌ها برای حمل هیزمش کمک می گرفت. هیزم ها را بار آنها می کرد و به شهر می برد تا آنها را به فروش برساند.

روزی طبق معمول هیزم هایش را روی دوش الاغ و شتر گذاشت و به سمت شهر حرکت کرد. در میانه راه الاغ بنا به ناسازگاری گذاشت و خود را به خستگی زد. هیزم شکن که دید الاغ توان حمل هیزم ها را ندارد، از بار او کم کرد و بر دوش شتر گذاشت. باز هم به همین روال گذشت، تا اینکه هیزم‌شکن همه ی بار هیزم را از روی دوش الاغ برداشت و روی شتر سوار کرد.

هنوز کمی نگذشته بود که الاغ روی زمین خوابید و وانمود کرد که دیگر نمی تواند راه برود.

هیزم شکن که از رفتار الاغ عصبانی شده بود، پالان الاغ را هم برداشت و خود الاغ را به همراه پالانش روی شتر بیچاره سوار کرد.

این ضرب‌المثل را زمانی به کار می رود که فردی کار و مسئولیتش را به خوبی انجام ندهد و همیشه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

شاید بپسندید: تست شخصیت شناسی: از نظر شما کدام زن، نوزاد شخص دیگری را بغل کرده است!؟

حکایت بار الاغ را که بردارند

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: سوال هوش: چه کسی در استخر جان خود را از دست داده است!؟

 

 

 

 

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: یکی از گربه ها را انتخاب کن تا بگم ذاتاً یک رهبری و آدم مستقل یا وابسته!؟

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: فقط افراد تیزبین قادر به شناسایی تفاوت های دو تصویر دخترک کتابخوان هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =

دکمه بازگشت به بالا