;
آشپزی

صفر تا صد تهیه دونر کباب به سبک رستورانی در خانه!

تهیه دونر کباب به سبک رستورانی: آیا کسی هست که دونر کباب ترکی را دوست نداشته باشد؟ یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای کشور ترکیه که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. گوشت مرغ یا گاو تازه و مرغوب را به صورت ورقه های نازک روی سیخ می چینند و با برگرداندن روی آتش در مدت نسبتاً طولانی می پزند. این گوشت که به آرامی و به صورت چرخشی می پزد از بیرون ترد و سرخ شده و از درون ابدار و خوشمزه می شود.

در این مطلب از سری مطالب بخش آشپزی مجله خبری چشمک ترفندهایی را به اشتراک می گذاریم تا شما را راهنمایی کنیم تا این غذای لذیذ را در خانه به سبک رستوران های ترکی تهیه کنید. با ترفندهای تهیه دونر کباب به سبک رستورانی همراه باشید.

شاید بپسندید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی، با مواد بسیار کم به صورت آسان و سریع !

تهیه دونر کباب به سبک رستورانی

چگونه در خانه دونر کباب درست کنیم؟

طعم دونر گوشت و مرغ به کیفیت مایع طعم دهنده بستگی دارد. برای ماریناد یا همان میاع طعم دهنده می توانید فلفل قرمز آسیاب شده، آویشن، فلفل چیلی، فلفل سیاه، نمک، زیره سبز، ماست، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی یا فلفل و سیر له شده را در ظرفی مخلوط کنید. می توانید شیر و ادویه کاری را نیز به این مخلوط اضافه کنید. اندازه گیری های ما برای 400 گرم مرغ یا گوشت گاو معتبر است.

شاید بپسندید: دستور العمل تهیه بستنی ساده برای همه علاقمندان به بستنی کلاسیک!

دونر کباب به سبک رستورانی

شاید بپسندید: طرز تهیه کیک ساده کاکائویی در 10 دقیقه به شیوه ای ساده در منزل!

مواد طعم دهنده گوشت

  • 4قاشق غذاخوری ماست
  • 1 عدد پیاز
  • 2 حبه سیر له شده
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی
  • یک قاشق چایخوری رب چیلی
  • قاشق چایخوری پاپریکا
  • یک قاشق چایخوری فلفل قرمز آسیاب شده
  • ½قاشق چایخوری آویشن
  • 1قاشق چایخوری زیره
  • یک قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • قاشق چایخوری نمک

خوشمزه است: دستور العمل کاپ کیک کاکائویی به شیوه ای آسان در خانه!

تهیه دونر کباب به سبک رستورانی

گوشت را تا چه زمانی باید در مرینیت نگه داشت؟

چه گوشت گاو یا گوشت مرغ؛ اینکه از کدام قسمت گوشت استفاده کنید برای طعم دونر کباب بسیار ارزشمند است. معمولاً در دونر کباب مرغ از گوشت سینه استفاده می شود. مرغ را یک شب در مخلوط ماریناد می گذارند، از قبل گوشت را برش بدهید. به این ترتیب گوشت ماریناد را بهتر به خود جذب می کند.  زمان ایده آل یک شب است. اما برای کسانی که زمان زیادی ندارند توصیه می کنیم حداقل 2 ساعت آن را در یخچال استراحت دهند. فراموش نکنید که آن را با فویل یا درب بپوشانید.

چگونه دونر را بپزیم؟

ایده آل ترین و سریع ترین روش برای طبخ دونر در خانه، روش پخت تابه است. می توانید به تابه خود کمی روغن بریزید و برای طعم دار شدن مقداری کره به آن اضافه کنید و بعد از گرم شدن، دونر کباب ها را در تابه بگذارید. آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی طبخ می کنند.

تهیه دونر کباب به سبک رستورانی

نکته مهم این است که روغن به خوبی گرم شده است وگرنه گوشت آب خود را رها کرده و شروع به جوشیدن می کنند. می توانید دونر کباب را در فر نیز بپزید. زمان پخت در سرخ کن با دمای 190 درجه 1 دقیقه و در فر 20 دقیقه خواهد بود.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در طصورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطلب مرتبط

 طرز تهیه کلوچه بدون لبنیات به شیوه آسان در زمان بسیار کم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا