;
آشپزیترفندهای زندگی

5 بهترین راهکار برای شناسایی و تشخیص بادمجان شیرین از تلخ!

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ: غذایی که با بادمجان تهیه می شود، اغلب طرفدارن زیادی دارد. اما وقتی که بادمجان تلخ نصیب ما می شود از خوردن ان کاملاً پشیمان می شویم. لذا تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، ضروری است و برای این کار باید تکنیک‌هایی بلد بود. بنابراین اگر این تکنیک‌ها را بلد نباشید، استفاده از بادمجان در غذا می‌تواند ریسک بزرگی برای شما باشد. همان طور که اشاره شد، درست است که بادمجان می‌تواند عطر و طعم خوشی به غذا ‌دهد و از یک غذای معمولی یک غذای خوشمزه بسازد؛ اما همین بادمجان اگر تلخ باشد، یک‌تنه غذای شما را خراب می‌کند و تمامی زحمت شما را به باد می‌دهد.

به این ترتیب تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، از جمله چالش‌هایی‌ست که می‌تواند انتخاب بادمجان مناسب برای پخت و پز را کمی دشوار کند. در این مقاله از سری مطالب ترفندهای زندگی بخش تازه ها، شما را با بهترین بادمجان آشنا کنیم. بادمجانی که تلخ نیست و برای پخت و پز بسیار مناسب است. البته وقتی صحبت از بهترین بادمجان می کنیم، منظورمان مشخصات یک بادمجان خوب است. با مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: طرز تهیه کوفته بادمجان یک خوراکی خوشمزه و خوشرنگ

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

برای تهیه بادمجان خوب و شیرین، باید با نحوه تشخیص بادمجان شیرین از تلخ آشنا باشید. در ادامه به توضیح نحوه تشخیص بادمجان خوب و این‌که از کجا بفهمیم بادمجان تلخ است و کدام شیرین است، خواهیم پرداخت. کدام بادمجان شیرین است؟یک سوال مهم که همیشه از خود پرسیده ایم؟ شیوه تشخیص بادمجان شیرین از تلخ کار دشواری نیست. شما با در نظر‌گرفتن چند نکته ساده، می‌توانید به این تشخیص برسید.

شاید بپسندید: بوی بد تخم مرغ: چرا تخم مرغ در دسرها و غذاها بوی ضخم می دهد؟| چگونه بوی آن را کاهش دهیم؟

 انسجام و سفتی

باید بدانید که یک بادمجان باکیفیت، نسبتا سفت و منسجم است. یعنی وقتی با انگشت بدنه آن را فشار می‌دهید، سریعا به حالت عادی و اولیه خود بازگردد. در صورت نرم‌بودن بافت بادمجان، کهنگی و رسیده‌بودن زیاد از حد آن مشخص می گردد. بنابراین اولبن قدم برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، بررسی انسجام و سفتی آن است.

احتمالاً بپسندید: آشنایی با ویتامین B6 : همه چیز درباره ویتامین B6 و ضرورت آن برای حفظ سلامت جسمی و روانی!

اندازه

یک بادمجان دانه دار همیشه تلخ است. این مسئله به خصوص در بادمجان‌های درشت بیشتر دیده می‌شود. لذا دومین قدم در تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، اندازه بادمجان است. به این ترتیب برای داشتن بادمجان شیرین، بیشتر سراغ بادمجان‌های کوچک و متوسط باشید.

شاید بپسندید: اگر بدونی این سبزی چقدر خاصیت داره، هر روز استفاده اش می کنی!

پوست

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، پوست بادمجان است. چروکیدگی و کدری پوست بادمجان، از کهنگی یا شرایط نامطلوب نگهداری آن حکایت می‌کند. باید بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل تلخی بادمجان، کهنگی‌ست. بادمجان‌هایی که مدت زیادی از زمان برداشتشان گذشته باشد، تلخی بیشتری پیدا می‌کنند. لذا سعی کنید بادمجان‌هایی تازه، با پوست شفاف و خوش‌رنگ انتخاب کنید. در صورت مشاهده کبودی یا تغییر رنگ روی پوست بادمجان، از خرید آن خودداری کنید.

شاید بپسندید: تشخیص هندوانه شیرین و قرمز: با این ۵ ترفند قرمز ترین هندوانه را برای شب یلدا انتخاب کنید

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

رنگ ساقه

به‌جز پوست برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ به رنگ آن هم توجه کنید. ساقه بادمجان تازه و شیرین، سبز رنگ است. همچنین، وجود کپک یا هر گونه علائم فاسدشدگی روی ساقه را هم بررسی کنید؛ زیرا وجود کپک بر شیرین بودن بادمجان تاثیرگذار است.

نکات مهم برای شستشوی لباس برای حفظ رنگ و ماندگاری آن!

وزن

وقتی بادمجان را در دست می گیرد، باید سنگینی آن را حس کنید. این عامل، نشان‌دهنده تازگی و مطلوب‌بودن شرایط پرورش آن است. پس برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ، وزن آن را هم بسنجید.

طرز تهیه سالاد بادمجان با ماست که حتما آن را می پسندید!

روش‌هایی برای از بین بردن تلخی بادمجان

بهترین راه‌های تشخیص بادمجان شیرین از تلخ را فهمیدید، اما با این همه، ممکن است بادمجان شما باز هم تلخ باشد.در این صورت چه باید کرد!؟ مصرف بادمجان تلخ ضرر  ندارد. تنها ممکن است شما را از غذاخوردن زده کند. هیچ چیز بهتر از یک خورشت بادمجان با طعم رویایی نیست. در ادامه راههای از بین بردن تلخی بادمجان را مرور می کنیم.

فریزکردن

بادمجان‌ها را پوست بکنید و آن‌ها را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس، بادمجان‌های یخ‌زده را بیرون بیاورید. بعد از آن‌که یخشان آب شد، فشارشان دهید تا تلخی بادمجان‌ها، همراه با آب اضافی داخل آن خارج شود.

شاید بپسندید: 7 بهترین کاربرد سرکه سفید برای پاکیزگی منزل!+ با کمک سرکه سفید در هزینه ها صرفه جویی کنید!

بیرون‌آوردن دانه‌ها

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای گرفتن تلخی بادمجان، خارج‌کردن دانه‌های داخل گوشت آن است.

استفاده از نمک

برای این کار، ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به‌صورت کامل یا برش‌زده به نمک آغشته کنید. بعد از نیم‌ساعت، بادمجان‌ها را آبکشی کنید تا از این طریق تلخی آن‌ها خارج شود. حال بادمجان‌ها را خشک و برای تهیه غذا استفاده کنید.

قراردادن داخل آبلیمو

داخل یک کاسه بزرگ آب بریزید. سپس بادمجان‌هایی را که از قبل پوست گرفته‌اید، داخل آن قرار دهید. در مرحله بعد، ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری آبلیمو داخل کاسه بریزید. اجازه دهید بادمجان‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل محلول آب و آبلیمو باقی بمانند. سپس بادمجان‌ها را بیرون آورید و فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و هم‌زمان تلخی‌شان از بین برود.

نمک و آفتاب

در این شیوه، ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید، از وسط برش دهید و دو نیم ‌کنید. چنان‌چه بادمجان‌ها دانه‌های زیادی داشتند، آن‌ها را خارج کنید. سپس درون یک سینی، یک لایه دستمال کاغذی قرار دهید و بادمجان‌ها را روی آن بچینید.

سینی را به مدت دو ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید و بعد از این مدت، بادمجان‌ها را آبکشی کنید. همه این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بادمجان شیرین تری داشته باشید.

خواص بادمجان

اکنون که راه‌های تشخیص بادمجان شیرین از تلخ را فهمیدید، بهتر است از خواص بادمجان هم مطلع شوید. بادمجان، به دلیل دارابودن مواد مغذی فراوان، یک ماده غذایی مفید و مقوی به شمار می‌رود. برخی از خواص بادمجان عبارتند از:

خواص بادمجان

محافظت در برابر سرطان

بادمجان، علاوه‌بر داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، موادی هستند که بدن را از آسیب‌های ناشی از مواد مضری نظیر رادیکال‌های آزاد و همچنین سرطان محافظت می‌کنند. بادمجان، حاوی ترکیباتی‌ست که پتانسیل مبارزه با سلول‌های سرطانی را دارند. پوست بادمجان، حاوی مقدار زیادی از ترکیبات گلیکوزیدهای رامنوزیل است که خاصیت ضد سرطانی دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که خوردن میوه و سبزیجاتی نظیر بادمجان، به محافظت در برابر سرطان لوزالمعده، روده بزرگ، مثانه، معده، دهانه رحم و سینه کمک می‌کند.

کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که به لطف ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در بادمجان، این ماده غذایی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

کنترل قند خون

اضافه‌کردن بادمجان به رژیم غذایی، در کنترل قند خون موثر است. فیبر زیاد موجود در بادمجان، به کنترل قند خون کمک می‌کند. فیبر، با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن، می‌تواند قند خون را کاهش دهد.

کمک به کاهش وزن

بادمجان، فیبر زیاد و کالری کمی دارد. پس، یک ماده غذایی ایده‌آل برای افرادی‌ست که قصد کاهش وزن دارند. فیبر، به‌تدریج در دستگاه گوارش حرکت می‌کند و می‌تواند احساس سیری را به فرد القا کند و کالری دریافتی او را کاهش دهد.

تهیه خوراک قارچ به شیوه ای متفاوت که با یک بار تهیه این خوراک، مشتری دائمی اش می شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا