;
تازه هاترفندهای زندگی

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز: با این ۵ ترفند قرمز ترین هندوانه را برای شب یلدا انتخاب کنید

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز: هندوانه همیشه یک میوه محبوب آبدار و پرطرف دار در تابستان است. با وجود این که این میوه تابستانی است اما علاقه زیادی به مصرف آن در سایر فصل های سال نیز وجود دارد. به خصوص این میوه شیرین و خوشمزه باید حتما در طولانی ترین شب سال یعنی شب یلدا در سفره یلدای ما باشد. اما همیشه یک نگرانی در هنگام خرید هندوانه وجود دارد و آن هم کیفیت آن است.

این نگرانی وجود دارد که هندوانه ای انتخاب کنیم که هنوز نرسیده باشد و با کارد زدن به آن، با یک هندوانه مغز سفید روبرو شویم. همین نگرانی سبب شد تا مطلب امروز در بخش ترفندهای زندگی را اختصاص دهیم به راههای شناخت هندوانه خوب با توجه به ظاهر آن. شما می توانید با استفاده از این ترفندها با یک نگاه، هندوانه خوب را تشخیص دهید. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

هندوانه

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز، هندوانه یا تربوز (نام علمیCitrullus lanatus) گونه ای بوته و میوه از تیرهٔ کدوییان و دستهٔ صیفی‌جات است که در جالیز رشد و نمو می‌کند. خاستگاه آن آفریقای جنوبی است. گیاهی بزرگ، پهن و یک ساله و یک پایه است. ساقهٔ خزنده و برگ‌های پهن و کرک‌دار با بریدگی‌های ژرف و گل‌های سفید یا زرد دارد. آن را به چم میوه درشت خوردنی‌اش می‌کارند که گونه ای ویژه از سته با پوستی کلفت و بی هیچ بخش‌بندی است.

پوست هندوانه، کلفت، صاف و سبزرنگ است و بیشتر راه‌راه‌هایی به رنگ سبزتیره یا نقاط زردرنگ دارد. گوشت آن شیرین و آبدار و کمابیش به رنگ سرخابی پررنگ یا صورتی است. گاهی هم گوشت آن به رنگ نارنجی، زرد یا سفید است. دانه‌های زیادی دارد که شاید سفید و نرم یا سیاه و سخت باشند.

راههای شناخت هندوانه خوب با توجه به ظاهر

همه حق داریم که آبدارترین، سرخ ترین و لذیذترین هندوانه را به سفره خود بیاوریم و نمی خواهیم مسیرمان دوباره با هندوانه های نرسیده و خام تلاقی کند. با این حال فهمیدن و شناخت هندوانه خوب گاهی به راحتی نرسیده و حتی خبره ترین افراد هم ممکن است دچار اشتباه شوند.

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز، بنابراین، ما در اینجا با مخفی ترین ترفندها با شما هستیم. ترفندهایی که حتی کسانی که می گویند “من می توانم بهترین هندوانه را در یک نگاه می شناسم” هم از آن بی خبرند. هدف این است که همه به راحتی بتوانیم بهترین هندوانه را انتخاب و آن را وارد خانه خود کرده و لحظات تابستانی شاد با طعم شیرین هندوانه سپری کنیم.

این مطلب را در جایی ذخیره کنید. به دوستان خود ارسال کنید، چرا که همه آن را نیاز خواهند داشت. مهمترین راههای شناخت هندوانه خوب با توجه به ظاهر عبارتند از:

۱.وجود ترک های تار عنکبوت مانند روی آن را بررسی کنید

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز، اگر هندوانه دارای ترک‌های تار عنکبوت‌مانند و لکه‌های قهوه‌ای باشد، این نشان می‌دهد که هندوانه در زمان رشد توسط زنبورهای زیادی مورد بازدید قرار گرفته است. هرچه این بازدیدها بیشتر باشد، هندوانه خوشمزه تر و شیرین تر می شود. خلاصه این ترک ها نشان می دهد که هندوانه شیرینی در مقابل ما قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: طرز پخت مرغ  کامل در کیسه فر به شیوه آسان، یک غذای خوشمزه و چشم نواز برای سفره شب یلدا !

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

۲.ببینید زیر هندوانه چقدر زرد است

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز، هر چه قسمت پایین هندوانه هنگام رشد با زمین زردتر باشد، خوشمزه تر است. این رنگ زرد را می توانید در هندوانه های کاملا رسیده ببینید. هندوانه هایی که از طعم آن سیر نمی شوید. در هندوانه هایی که به رنگ سفید نزدیکتر هستند، نمی توانید به همان طعم دست پیدا کنید.

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

۳.به سایز آن توجه کنید

این باور وجود دارد که “هندوانه هر چه بزرگتر باشد، رسیده تر است”. با این حال، هیچ قانونی وجود ندارد که یک هندوانه بزرگ همیشه خوب باشد. برعکس، باید مراقب باشید که هندوانه ای که می خرید نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. با این حال، هندوانه چه بزرگ و چه کوچک، باید نسبت به اندازه اش سنگین باشد. این را هم نباید فراموش کرد.

۴.هندوانه هم جنسیت دارد

اکثر مردم نمی دانند، اما کشاورزان هندوانه را “بر اساس جنسیت” تشخیص می دهند. هندوانه های بلند و بیضی، نر و هندوانه های گرد ماده هستند. هندوانه های نر آبدار هستند، در حالی که هندوانه های ماده شیرین هستند.

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

۵.فراموش نکنید که به محل اتصال بوته نگاه کنید

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز، بله، حتی ساقه هندوانه هم جزییاتی دارد که خوب بودن یا نبودن هندوانه را مشخص می کند. اگر ساقه هندوانه خشک باشد هندوانه رسیده است. اما اگر ساقه آن خشک و سبز نباشد به این معنی است که هندوانه را قبل از رسیدن چیده اند. یادتان باشد.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا