;
خانواده و زناشوییزندگی

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ + ۷ شاه کلید رابطه پایدار

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ داشتن رابطه پایدار در زندگی زناشویی یکی از خواسته های مهم هر زن و مردی است. اما امروزه بسیاری از روابط عاطفی و ازدواج ها که حتی با عشق شروع می شوند، پس از مدتی در نقطه ای به پایان می رسند. در واقع پایدار نبودن رابطه های عاطفی و زناشویی یکی از چالش های اساسی است. بنابراین ممکن است سوال بسیاری از ما این باشد که چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ کلید رابطه پایدار در چیست؟ در بخش خانواده و زناشویی چشمک به ۷ شاه کلید رابطه پایدار پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: شوهرتان دوباره عاشق تان می شود + ۱۰ ترفند موثر

۷ شاه کلید رابطه پایدار در زندگی زناشویی

۱.محترم بودن

این اولین چیزی است که والدین به کودکان می آموزند. شما باید هر روز آن را به فرزندان خود یادآوری کنید. احترام مهم ترین عنصر یک رابطه مثبت صرف نظر از سن، قد یا شغل فرد است. هر از چند گاهی ممکن است کنترل خود را از دست بدهید و عصبانی شوید، اما مطمئن شوید که به عزت نفس دیگران لطمه ای وارد نمی کنید.

۲.یادگیری پذیرش تفاوت ها

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ فردی که می خواهید با او رابطه مثبت برقرار کنید یک فرد متفاوت است، او شبیه شما نیست. در واقع تفاوت های زیادی بین شما دو نفر وجود خواهد داشت، اما اجازه ندهید که شما را منصرف کند. راز ارتباطات مثبت و قوی این است که تفاوت ها را بپذیرید و از آنها لذت ببرید یا حداقل مدارا کنید. مدارا و درک تفاوت ها در روابط زناشویی شما معجزه می کند.

بیشتر بخوانید: زن و شوهر شاد و خوشبخت + ۱۱ تکنیک طلایی برای شادی بیشتر

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم

۳.گوش دادن و پاسخ دادن

چند بار کودک شما از عدم توجه شما هنگام صحبت کردن شکایت کرده است؟ این نه تنها بی ادبانه است، بلکه چیزی را به او یاد می دهید که قطعاً در آینده از آن قدردانی نخواهید کرد. هنگامی که کسی با شما صحبت می کند تا حد امکان گوش دهید و مطمئن شوید که پاسخ می دهید. به خصوص یاد بگیرید که به حرف های همسرتان گوش دهید و با دقت و احترام پاسخ دهید. این نوع برخورد در ایجاد روابط مثبت نقش زیادی دارد.

۴.قدردانی از کارهای خوب

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ انتقاد پذیری در مورد نقاط ضعف دیگران آسان است، اما مطمئنا به شما کمک نمی کند تا با همسرتان رابطه خوبی برقرار کنید. هیچ کس کامل نیست و این شامل شما نیز می شود، پس روی فضایل هسر تان و همه افراد تمرکز کنید و از آنها قدردانی کنید. قطعا رابطه او با شما گرم تر و نزدیک تر می شود. حتی ممکن است با چنین رفتاری همسر شما روی نقاط ضعف و عادت های بد خود کار کنند.

۵.داشتن تماس مداوم

چگونه در این دنیای پرشتاب روابط مثبت ایجاد می کنید؟ با برنامه شلوغ خود، ممکن است زمان کافی برای گپ زدن و ملاقات با دوستان و خانواده نداشته باشید. اما امروزه به لطف فناوری، برقراری ارتباط چندان دشوار نیست. زمانی که حتی مشغول هستید می‌توانید برای دوستان و به خصوص همسرتان پیام‌، ایمیل‌ و یا وایس بگذارید.

بیشتر بخوانید: تسخیر قلب شوهر با ۵۰ جمله ناب عاشقانه و محبت آمیز!

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم

۶.دادن فضا

برای هم دیگر و حتی فرزندان خود فضا بدهید. به آن ها اجازه دهید گاهی با دوستانش به تفریح برود یا کارهای که دوست دارند را انجام دهند. همه ما نیاز به فضاهای شخصی داریم و باید یاد بگریم که به این فضاها احترام بگذاریم. در واقع همیشه نیازی نیست که با شوهر و فرزندان خود همراه باشید یا اصرار کنید که او تمام وقت آزاد خود را در خانه بگذراند.

۷. بخشیدن

چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟ همه اشتباه می کنند، اما آنچه مهم است بخشش و ادامه دادن است. کینه توزی باعث از بین رفتن رابطه می شود. اگر جبران مستقیم کار سختی است، با عذرخواهی و دادن فرصت به طرف مقابل برای انجام کارهای مشابه یا حداقل فکر کردن به مسائل، قدم های کوچکی بردارید. در واقع سعی کنید از اشتباهات و خطاهای همسرتان بگذرید و او را ببخشید.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی مهم زوج های خوشبخت

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا