;
زندگیخانواده و زناشویی

۱۰ تفاوت بین عشق واقعی و دروغین که حتما باید بدانید

گاهی اوقات تشخیص این که آیا با فرد مناسبی در ارتباط هستید، یا یک فرد سمی، دشوار است. فرد مورد علاقه شما آیا عشق و محبت واقعی نسبت به شما دارد یا تمام محبت های او دروغین است. بنابراین، همه ما به دنبال این هستیم که چگونه می توان عشق واقعی و عشق دروغین را تشخیص داد؟ خوب، وقتی در رابطه ای هستید که مبتنی بر عشق واقعی، خالصانه و بی قید و شرط است، این را با تمام وجود خود احساس می کنید. اما گاهی اوقات، هنگامی که در مورد احساسات شریک زندگی خود نسبت به خود شک دارید یا می‌پرسید که رابطه شما به کجا می‌رود، بهتر است بدانید که او فرد مناسب برای شما است یا خیر، عشق او واقعی است یا دروغین. در بخش خانواده و زناشویی چشمک به نشانه های عشق واقعی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: چگونه زندگی زناشویی شاد و پر هیجان داشته باشیم؟

۱.عشق واقعی محبوب اولویت است ولی عشق دروغین اولویت خود فرد است

نشانه های عشق واقعی، وقتی واقعاً کسی را دوست دارید، ترسی ندارید که نیازها و خواسته های خود را برای خوشبختی شریک زندگی خود قربانی کنید. از مصالحه به خاطر رابطه هراسی ندارید. شما می خواهید محبوب خود را شاد و راضی ببینید. اما وقتی رابطه شما بر اساس عشق واقعی نیست، تنها کسی که دوستش دارید و به او اهمیت می دهید خودتان هستید.

۲.عشق واقعی یک رابطه را محکم تر می کند ولی عشق کاذب آن را سمی می کند

وقتی عشق واقعی را پیدا کردید، می توانید امیدوار باشید که یک رابطه سالم، شاد و طولانی مدت با طرف مقابلتان ایجاد کنید. اما وقتی در رابطه ای هستید که مبتنی بر عشق واقعی نیست، رابطه شما هرگز عمیق و شکوفا نخواهد شد. با گذشت زمان، اوضاع فقط بدتر و بدتر می شود.

۳.عشق واقعی با صداقت رشد می کند ولی عشق کاذب با دروغ رشد می کند

وقتی شما و شریک زندگی تان واقعا و از صمیم قلب یکدیگر را دوست دارید، دروغ، راز و پنهان کاری هرگز بخشی از رابطه شما نخواهد بود. در عوض، شما هم برای صداقت و هم برای اعتماد ارزش قائل هستید. ویژگی هایی که هرگز در عشق دروغین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه عاطفی سالم: ۷ نشانه که در یک رابطه سالم هستید

نشانه های عشق واقعی

۴.عشق واقعی خوشایند است ولی عشق کاذب تلخ است

عشق واقعی خاطرات شیرین، فراموش نشدنی و گرانبهایی را به شما می بخشد و زندگی شما را پر از تجربیات ارزشمند می کند. از سوی دیگر، عشق کاذب لذت های سطحی و لحظه ای را به شما ارائه می دهد.

۵.عشق واقعی مساوی است با مهربانی و همدلی ولی عشق کاذب مساوی است با ظلم

نشانه های عشق واقعی، وقتی شخصی که با او در ارتباط هستید واقعا عاشق شما باشد، با مهربانی، صبر و شفقت با شما رفتار می کند. با شما محترمانه رفتار می کند. هنگامی که عشق او واقعی نباشد، با شما سرد رفتار می کند و با شما بی احترامی می کند.

۶.عشق واقعی مساوی است با وفاداری ولی عشق کاذب مساوی است با خیانت

وقتی واقعاً عاشق شریک زندگی خود هستید، ایده خیانت به او هرگز به ذهن شما خطور نخواهد کرد. اما، زمانی که احساسی که نسبت به او ندارید و عشق تان واقعی نباشد، مشکلی نخواهید داشت که به او خیانت کنید.

۷.عشق واقعی از شما محافظت می کند ولی عشق کاذب شما را آزار می دهد

وقتی فردی که با او در رابطه هستید واقعاً عاشق شما باشد، باعث می شود احساس امنیت و محافظت کنید. او از قدم زدن در درون آتش نمی ترسد تا شما را از هر شری در جهان محافظت کند.

از سوی دیگر، وقتی شریک زندگی شما واقعاً شما را دوست ندارد، آنچه رابطه شما را مشخص می کند امنیت و آسایش نیست، بلکه نگرانی و درد است.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

نشانه های عشق واقعی

۸.عشق واقعی با صبر و درک  همراه است ولی  عشق دروغین به آن باوری ندارد

نشانه های عشق واقعی، وقتی شریک زندگی شما واقعاً شما را دوست دارد، همیشه با شما صبور است. او فکر نمی کند شما “بیش از حد حساس” یا “نیازمند” هستید. در عوض، او سعی می کند دلیل نگرانی یا غم شما را بفهمند. علاوه بر این، وقتی شما دو نفر در مورد چیزی نظرات متفاوتی دارید، شما را قضاوت نمی کند. در عوض، او به نظرات شما احترام می گذارد و برای آنها ارزش قائل است.

از سوی دیگر، وقتی شریک زندگی شما واقعاً شما را دوست ندارد، او به خود زحمت نمی دهد تا احساسات، ایده ها، نظرات، نیازها و مشکلات شما را درک کند.

۹.عشق واقعی به شما احساس رضایت می دهد ولی عشق کاذب باعث می شود احساس تنهایی کنید.

عشق واقعی شما را خوشحال می کند. این شادی و احساس رضایت را در زندگی شما به ارمغان می آورد. این باعث می شود زندگی شما از آنچه که هست رضایت بخش تر و جالب تر باشد. از طرفی عشق دروغین انرژی شما را تخلیه می کند. این خوشبختی را از شما می مکد. باعث می شود احساس تنهایی کنید.

۱۰.عشق واقعی برای همیشه ماندگار است ولی عشق دروغین زود گذر است

وقتی شریک زندگی شما واقعاً عاشق شما باشد، شما را به عنوان بخشی اساسی از آینده خود می بیند. او نمی تواند زندگی بدون شما را تصور کند. اما عمر عشق دروغین بسیار کوتاه است و او شما را صرفا برای رفع نیازهایش می خواهد و در آن مواقع به سمت شما می آید.

بیشتر بخوانید: مرد مورد علاقه زنان این ۱۵ ویژگی خاص را دارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 17 =

دکمه بازگشت به بالا