;
زندگیخانواده و زناشویی

نشانه های رابطه عاطفی سالم: ۷ نشانه که در یک رابطه سالم هستید

همه ما در زندگی عاطفی و عاشقانه خود، شایسته داشتن یک رابطه سالم هستیم. به زبان ساده، یک رابطه سالم بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورد. در واقع یکی از نشانه های رابطه عاطفی سالم این است که بیشترین شادی و رضایت را در رابطه تان احساس می کنید. در بخش خانواده و زناشویی چشمک این نشانه ها را با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اختلافات زناشویی: ۱۰ تکنیک طلایی برای حل اختلافات زن و شوهر

۱.به یکدیگر اعتماد دارید

نشانه های رابطه عاطفی سالم، شما به شریک خود اعتماد دارید، به این معنی که می توانید به او تکیه کنید و از نظر فیزیکی و عاطفی با او احساس امنیت کنید. بدون توجه به این که شریک تان با چه کسی وقت می گذراند یا کجا می رود، به شریک خود اعتماد دارید. همدیگر را مورد باز پرس قرار نمی دهید و به تلفون همراه و لازم شخصی همدیگر سرک نمی کشید. از هر نظر کاملا به همدیگر اعتماد دارید.

۲.از یکدیگر حمایت می کنید

در یک رابطه سالم، شما یکدیگر را تشویق می کنید و برای هم الهام بخش هستید. تا تبدیل به بهترین نسخه خود شوید و به رشد خود ادامه دهید. وقتی اتفاق منفی می افتد، شما و شریک زندگی تان برای راحتی و حمایت هم کنار یکدیگر قرار می گیرید.

نشانه های رابطه عاطفی سالم

۳.شما و شریک تان همیشه با هم مشورت می کنید

شما و شریک زندگی تان هر دو در رابطه زناشویی و امور زندگی با هم مشورت می کنید و همیشه نظرات یک دیگر را می شنوید و تصمیم مشترک می گیرید. از کارهایی که باید در آخر هفته انجام دهید تا تعداد فرزندانی که باید داشته باشید، با هم تصمیم می گیرید. شما یکدیگر را برابر می بینید. یکی از شرکا خود را در رابطه بهتر یا قدرتمندتر نمی بیند.

بیشتر بخوانید: چگونه شوهر خوبی باشیم؟ + ۱۰ نکته کلیدی

۴.شما می توانید خودتان باشید

نشانه های رابطه عاطفی سالم، شما لایق شریکی هستید که شما را همانطور که هستید دوست داشته باشد. بنابراین هویت خود را حفظ کنید و در مورد علایق و ناخوشایندهای خود صادق باشید، عادت های خود را نشان دهید، لذت های خود را آشکار کنید و به سرگرمی های خود ادامه دهید. شما خودتان هستید، چه در رابطه باشید چه نباشید. در واقع در یک رابطه سالم شما همدیگر را برای شخصی که در حال حاضر هستید قبول دارید. شما سعی نمی کنید یکدیگر را تغییر دهید. به علاوه شما زمانی را جدا از هم می گذرانید تا زمانی را به تنهایی بگذرانید، با دوستان خود ملاقات کنید و علایق خود را دنبال کنید.

۵. صادقانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید

شما و شریک زندگی تان احساس راحتی می کنید که افکار و احساسات خود را آزادانه و صادقانه برای یکدیگر بیان کنید. یعنی برای شما هیچ موضوع ممنوعه ای وجود ندارد و هر دو احساس می کنید حرف های همدیگر را به خوبی می شنوید و درک می کنید. ممکن است صحبت کردن در مورد مسائل سخت چالش برانگیز باشد، اما شرکای روابط سالم خودداری نمی کنند.

مشاجره طبیعی است، اما زوج های دارای رابطه سالم هستند، منصفانه دعوا می کنند. هیچ وقت همدیگر را سرزنش نمی کنند یا ذهن خوانی های منفی از حرف های هم نمی کنند. بلکه در دعواها هم هدف شما درک دیدگاه همسرتان است.

نشانه های رابطه عاطفی سالم۶.با هم خوش می گذرانید

از همراهی یکدیگر لذت می برید و به همدیگر افتخار می کنید. البته این بدان معنا نیست که شما در زندگی خود هیچ مشکلی ندارید اما زندگی مشترک شما در بیشتر مواقع شاد و مفرح است.

۷. به یکدیگر احترام می گذارید

نشانه های رابطه عاطفی سالم، شما و شریک تان نه تنها به عنوان شریک، بلکه به عنوان افراد منحصر به فرد به یکدیگر احترام می گذارید. شما به کرامت، آرزوهای یکدیگر احترام می گذارید و ارزش یکدیگر را می دانید. شما می توانید در مورد آنچه که هر دو با آن راحت هستید، مرزهایی برای یکدیگر تعیین کنید و این مرزها همیشه رعایت می شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه شوهر خوبی باشیم؟ + ۱۰ نکته کلیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا