;
خانواده و زناشوییزندگی

ناکامی در عشق:  ۱۰ راهکار موثر برای کنار آمدن با درد و رنج جدایی و ناکامی در عشق!

ناکامی در عشق: شاید برای همه ما گاهی اتفاق افتاده باشد که با درد و رنج زیادی مواجه شده باشیم و سختی ها و دشواری های زیادی را در زندگی تحمل کرده باشیم. به خصوص نرسیدن به فردی که دوستش داریم یا جدایی از کسی که زمانی عاشقش بودیم بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل است.

زیرا هر چه قدر می گذرد، نمی توان با استرس و ناراحتی حاصل از این درد و رنج کنار آمد. به نظر شما چگونه باید با این درد و رنج کنار آمد؟ در این قسمت از بخش خانواده و زناشویی، روش ها و راهکار هایی را به شما ارائه می دهیم تا هر چه سریع تر بتوانید درد این دوران را برای خودتان کمتر کرده و با آن کنار بیایید.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

۱۰ راهکار موثر برای کنار آمدن با درد و رنج جدایی و ناکامی در عشق

۱.احساسات خود را دریابید

ناکامی در عشق، برای التیام یافتن احساسات خود را سرکوب نکنید و صادقانه به احساسات خود توجه کنید و باید به خودتان اجازه ی تجربه و ابراز احساسات تان را بدهید. زیرا سرکوب کردن احساسات مدت زمان بهبودی تان را به تعویق می اندازد.

احتمالاً بپسندید: نشانه های علاقه مردان: ۸ نشانه واضح که مردی شما را دوست دارد

ناکامی در عشق

۲.خداحافظی کردن را تمرین کنید

ناکامی در عشق، در نگاه اول شاید برای تان خیلی ترسناک به نظر برسد که بخواهید خداحافظی کنید و این ایده به نظرتان کاربردی نباشد اما اگر این کار را تمرین کنید، کم کم شرایط برای تان عادی می شود.

به این موضوع فکر کنید که ممکن است زمانی خداحافظی کنید و مجبور باشید که تنها زندگی کنید. انجام این کار باعث می شود با درد و رنج راحت تر کنار بیایید؛ مخصوصاً اگر درد و رنج تان حاصل از جدایی باشد. احتمالا تمایل دارید از این قضیه فرار کنید و خیلی به آن فکر نکنید اما اگر آن را تمرین کنید و با خودتان کنار بیایید، شرایط برای تان راحت تر پیش می رود.

۳.خودتان را مشغول کنید

بهترین راه برای مبارزه با استرس حاصل از درد و رنج رها شدن، این است که ذهن خود را مشغول نگه دارید تا نخواهید به روز های گذشته فکر کنید و در نتیجه ذهن شما درگیر می شود و خیلی به چیز های منفی و خاطرات تلخ فکر نمی کند. پس کم تر عذاب می کشید. سعی کنید خودتان را مشغول انجام کاری کنید تا بی کار نباشید و ذهن تان کنترل شده عمل کند.

۴.برای خودتان وقت بگذارید

فراموش کردن یک پروسه است پس نسبت به آن عجولانه عمل کنید. با رنج رها شدن خود رو به رو شوید و صادقانه با آن کنار بیایید. اگر برای خود زمان، انرژی بگذارید و تلاش نمایید، قوی تر و بهتر از گذشته باز خواهید گشت.

ناکامی در عشق

۵.تصمیم مهم برای فراموشی بگیرید

ناکامی در عشق، اگر درد و رنج تان حاصل از جدایی باشد، بهتر است تصمیم قطعی برای فراموشی بگیرید زیرا تصمیم قطعی برای فراموشی و رها کردن همه چیز کمک بسیاری به بهبودی تان می کند پس زندگی شریک عاطفی سابق خود را دائما چک نکنید زیرا فرآیند التیام را به تعویق نمی اندازد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های زن جذاب از نظر مردان: چگونه یک زن جذاب برای شوهرم باشم ؟

۶.با کسی که دوستش دارید؛ حرف بزنید

درد و رنج و عذاب رها شدن زمانی کمتر می شود که شما بتوانید با کسانی باشید که دوست شان دارید. اگر این افراد را در کنار خود دارید، حتما زمانی را در کنار آن ها سپری کنید، با آن ها صحبت کنید، حرف ها و نگرانی های خود را بیرون بریزید، با آن ها همراهی و هم دلی کنید تا کمی از عذاب تان کم تر شود.

۷.دید مثبتی به اتفاقات

ناکامی در عشق، به جای تمرکز کردن بر نکات منفی به نکاتی که می تواند مثبت باشد فکر کنید. اگر به نکات مثبت فکر کنید، قدردان رنج و غصه هایتان خواهید شد.

ناکامی در عشق

۸.افکار و عواطف تان را یادداشت کنید

اگر با درد و رنج زیادی پس از رها مواجه شدید و سختی زیادی را متحمل شدید، بهتر است افکار و احساس خود را روی کاغذ بنویسید زیرا ثبت افکارتان باعث پاکسازی ذهنتان می شود.

همچنین داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، کاهش کافئین، دوری از الکل و نیکوتین، همگی باعث می شود تا هورمون های شادی و حال خوب در ما ترشح شود و از استرس و نگرانی دور باشیم.

۹.سبک زندگی سالم

زمانی که رنج رها شدن به سراغ ما می آید، معمولاً ما را از انجام کار های مفید دور نگه می دارد. استرس آن باعث می شود که در شرایط بدی گیر کنیم و از لحاظ جسمی هم دچار مشکل شویم، زیرا به خودمان رسیدگی نمی کنیم اما اگر سبک زندگی سالم را در پیش بگیریم، سطح کورتیزول آزاد شده در بدن مان افزایش پیدا خواهد کرد.

۱۰.از روان پزشک کمک بگیرید

ناکامی در عشق، قطعاً که پزشک و متخصص در این زمینه می تواند بهتر از هر شخص دیگری به شما کمک کند. اگر مشکل ذهنی تان به خاطر درد و عذاب ناشی از رها شدن ایجاد شده است، حتما از یک متخصص کمک بگیرید که می تواند این وضعیت ذهنی را در شما بهبود ببخشد و الگو های ذهنی تان را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: عاشق کردن مرد: چیکار کنم همسرم عاشقم بشه و عاشقم بمونه؟ + ۷ ترفند فوق العاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا