;
زندگیخانواده و زناشویی

شریک زندگی: ۹ معیار مهم برای انتخاب همسر مناسب و شایسته

برای هر فردی انتخاب شریک زندگی یکی از حیاتی ترین تصمیمات است. به همین دلیل است که نباید در یک رابطه عجله کنید. سعی کنید به اندازه کافی در مورد انتخاب خود شناخت پیدا کنید و در نهایت درست ترین تصمیم را بگیرید. زیرا خوشبختی آینده شما به این تصمیم بستگی دارد. بنابراین در بخش خانواده و زناشویی چشمک مهم ترین معیارهای انتخاب همسر توضیح داده می شود.

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالات قبل از ازدواج: شریک زندگی خود را بهتر بشناسید

۱. صادق و قابل اعتماد

اعتماد و صداقت کلید یک رابطه موفق و شاد است. بنابراین بهتر است یک دوره زمانی را با شخصی که تصمیم دارید با او ازدواج کنید، بگذرانید و در تمام تماس ها و دیدارها به دنبال یافتن این ویژگی ها در او باشید. زیرا اعتماد و صداقت پایه و اساس رابطه زناشویی شما را تشکیل می دهند. از همان ابتدا، مطمئن شوید که شما با هم می توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید و چیزی را از یکدیگر پنهان نمی کنید.

۲.داشتن تعهد

شریکی را انتخاب کنید که فکر می کنید در همه شرایط متعهد است. مهم نیست با چه نوع مشکلاتی در زندگی مشترک با آن روبرو می شوید اما او همچنان نسبت به شما و رابطه دو نفره تان تعهد دارد. در سکوت مشاهده کنید که فرد در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار می‌کند و ببینید که چقدر متعهد است، نه تنها در دوره‌های خوب، بلکه حتی زمانی که همه چیز سخت و طاقت‌فرسا می‌شود و طبق میلش اتفاق نمی‌افتد. وقت خود را صرف تصمیم گیری درست کنید، زیرا شما دو نفر قرار است یار و رفیق همیشگی هم باقی بمانید.

معیارهای انتخاب همسر

۳. نداشتن اعتیاد ( قمار، مواد مخدر و مشروبات الکلی)

معیارهای انتخاب همسر، هر نوع عادت بد می تواند تأثیر نامطلوبی بر رابطه و زندگی مشترک شما داشته باشد. بنابراین، از همان ابتدا باید بدانید و مطمئن شوید که شریک زندگی شما قربانی عادت های بدی شده است یا خیر. هرگز با این فکر، یا بهتر است بگوییم اعتماد بیش از حد، وارد رابطه نشوید که بعد از ازدواج، با موفقیت شریک زندگی خود را متقاعد خواهید کرد که عادت ها را ترک کند و با عشق خود فرد را به کلی تغییر دهید. به طور کلی این اتفاق نمی افتد. به خصوص عادت هایی مثل قمار، استفاده از مواد مخدر و الکل باید خط قرمز شما باشد. اگر فردی گرفتار چنین عادت های بدی است بدانید که او بعدا زندگی مشترک شما را هم قمار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

۴.کنار آمدن با اعضای خانواده یکدیگر

ازدواج فقط مربوط به دو نفر نیست، بلکه به این معناست که دو خانواده دور هم جمع می شوند تا یک زندگی زناشویی شاد را ممکن بسازند و در آن سهم داشته باشند. بدیهی است که هر فردی خانواده خود را دوست دارد. اما شما باید بدانید که آیا هر دوی شما تمایل به حفظ احترام متقابل و احساسات گرم نسبت به بستگان یکدیگر را دارید و مایلید تنظیمات لازم را برای هماهنگی با اعضای خانواده یکدیگر انجام دهید یا خیر. از این مساله به سادگی نگذرید. زیرا اگر نمی توانید با خانواده های همدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنید، فردا روز در زندگی مشترک شما مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

۵.نمی توانید کسی را تغییر دهید

هرگز سعی نکنید کسی را تغییر دهید. امید یا تلاش خود را برای انجام این کار متوقف کنید. در عوض سعی کنید آن شخص را همانطور که هست بپذیرید… این کار هر دوی شما را راضی نگه می دارد! بررسی کنید که آیا می توانید فردی را که می خواهید انتخاب کنید، همانطور که هست بپذیرید یا خیر.

۶.در مورد اهداف زندگی مطمئن باشید

معیارهای انتخاب همسر، ممکن است این اتفاق بیفتد که اهداف شما دو نفر یکی نباشد. اگر این اتفاق بیفتد، کار آسانی نیست زیرا می تواند مشکلات زیادی را در زندگی روزمره شما ایجاد کند. این همچنین تنظیمات و درک بسیار بیشتری را از هر دوی شما می خواهد. با این حال، وقتی دل ها یکی باشد، می توان از هر چالشی پیشی گرفت و پیروز بیرون آمد. پس ببینید که آیا هر دوی شما می توانید اهداف فردی خود را با یکدلی در کنار هم دنبال کنید در نهایت با هم اهداف مشترک خلق کنید.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

معیارهای انتخاب همسر

۷. احترام به ارزش های دینی و انسانی

ارزش ها چه دینی و چه غیر دینی یک مساله بسیار مهم برای همه است. قبل از این که وارد یک رابطه شوید، دریابید که آیا هر دوی شما مایلید ارزش های یکدیگر را بدون هیچ گونه قید و شرطی یا قصد بدی بپذیرید و به آن احترام بگذارید. اگر در زمینه ارزش ها با هم مشکل دارید و نمی توانید به ارزش های یک دیگر احترام بگذارید بهتر است قید این رابطه را بزنید. چون بسیاری از مشکلات در زندگی زناشویی حول محور ارزش ها به وجود می آید.

۸.عشق و دوست داشتن یک اصل مهم

در آیین ها و فرهنگ های مختلف همواره تاکید می شود که “عشق و دوستی بین زن و شوهر بالاترین دوستی است.” زیرا دوستان هرگز قصد صدمه زدن به یکدیگر را ندارند. از آنجایی که زن و شوهر به هم عشق می ورزند و همدیگر را دوست دارند باید آرامش زیادی در زندگی داشته باشند. بنابراین آیا در شریک زندگی خود این عشق را می بینید؟ او می تواند یک دوست خوب برای تان باشد ؟ آیا می توانید خیلی راحت با او ارتباط برقرار کنید؟ آیا پس از ازدواج، می توانید خانه خود را مانند دو دوست اداره کنید؟ هنگام انتخاب شریک زندگی خود به این سوالات توجه کنید.

۹.توانایی بخشیدن

معیارهای انتخاب همسر، همه اشتباه می کنند، اما مهم این است که در مورد اشتباهات گذشت و بخشش وجود داشته باشد. مواقعی پیش می‌آید که ممکن است با شریک زندگی خود بحث کنید و ممکن است در نهایت با هم اختلاف نظر داشته باشید. با این حال، آیا هر دوی شما ذاتا بخشنده هستید، می خواهید گذشته را فراموش کنید و می خواهید ادامه دهید؟ این چیزی است که  در زندگی زناشویی بیشترین ارزش را دارد.

بیشتر بخوانید: ابراز عشق مرد به زن: مرد باید ۷ نوع عشق به همسرش داشته باشد!

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا