;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

برای کاهش وزن صبحانه را حذف نکنید + ۷ غذایی که باید در صبحانه بخورید

صبحانه یکی از مهم ترین بخش های یک رژیم غذایی سالم است. هرگز نباید حذف شود. به ویژه برای کاهش وزن ضروری تلقی می شود. در این بخش از تناسب اندام و تغذیه چشمک به اهمیت خوردن صبحانه در رژیم لاغری پرداخته می شود. این ۷ مواد غذایی را حتما برای داشتن یک صبحانه سالم تر مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن چربی شکم با خوردن این ۱۴ مواد غذایی

اهمیت خوردن صبحانه

داشتن یک رژیم غذایی سالم به طور منظم برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. بررسی عادات غذایی و اتخاذ یک رژیم غذایی سالم اولین اقدامی است که باید در برابر بیماری ها انجام شود. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل و متنوع داشته باشید و از صرف دفعات وعده های غذایی خود مطمئن شوید. زیرا با توجه به سبک زندگی مدرن، تغذیه سالم آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد و ممکن است وعده های غذایی حذف شود. به خصوص صبحانه در این زمینه بسیار مهم است که بسیاری از ما بدون توجه به اهمیت آن، این وعده غذایی را به راحتی حذف می کنیم.

در حالی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. زیرا انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند. حذف صبحانه قطعا برای سلامتی مضر است. جایگزین کردن آن با چیزهای کوچک و انتقال آن به همراه تنقلات نیز اشتباه است. به همین دلیل بهتر است زندگی روزانه خود را برای صرف صبحانه برنامه ریزی کنید.

به این ترتیب هم می توانید با بیماری ها مبارزه کنید و هم وزن کم کنید. با این حال، همه غذاهایی که برای صبحانه می خورید سالم نیستند. برای صبحانه باید انواع بیشتری از مواد غذایی، به ویژه غنی از مواد مغذی و انرژی را ترجیح دهید. یک رژیم غذایی مناسب و متعادل کلید سلامت کلی است. اگر می خواهید به اهداف سلامتی و کاهش وزن خود برسید، خوردن صبحانه را هر روز صبح فراموش نکنید.

وقتی صبحانه نمی خورید، بدن مجبور است از ذخایر مواد مغذی خود استفاده کند. علاوه بر این، برخی از اثرات منفی مانند بحران هیپوگلیسمی، مشکل تمرکز، احساس خستگی و غش را ممکن است تجربه شود. برای اینکه صبحانه را فراموش نکنید، می توانید میز صبحانه را از شب قبل آماده کنید. همچنین از روتین پرهیز کنید و منوی صبحانه را به طور مرتب تغییر دهید، کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا با آرامش و بدون استرس غذا بخورید، روز را با یک لیوان آب سرد شروع کنید تا اشتهای تان باز شود. یکی دیگر از فواید صبحانه این است که متابولیسم را فعال می کند. این اولین وعده غذایی در روز به بدن سیگنال می دهد که کالری بسوزاند، بنابراین از ذخیره چربی و افزایش وزن بیش از حد جلوگیری می کند.

خوردن صبحانه در رژیم لاغری

۱۰ مواد غذایی که باید در صبحانه خود بگنجانید

برای تغذیه سالم باید از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل پیروی کنید. به عبارت دیگر، کمیت و کیفیت غذای خود را تنظیم کنید. حداقل سه وعده غذایی اصلی در روز داشته باشید و تعادل تغذیه ای را تنظیم کنید. همچنین حتماً غذاهای زیر را در صبحانه خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها با ۱۵ بهترین میان وعده + کاهش وزن سریع

۱.خوردن صبحانه در رژیم لاغری، تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را به بالای لیست صبحانه خود اضافه کنید. تخم مرغ حاوی پروتئین بسیار با کیفیت و مقوی است. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی تقریباً تمام مواد مغذی است. بنابراین تخم مرغ را که یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین به حساب می آید، از دست ندهید.

۲.ماست

در لیست صبحانه، کارشناسان ماست را نیز توصیه می کنند. به خصوص اگر عجله دارید و می خواهید یک صبحانه سریع بخورید، ماست می تواند یکی از غذاهای مورد علاقه شما باشد. همچنین کالری کمی دارد و پروتئین بالایی دارد.

۳.قهوه

قهوه در مرحله بعدی است. کارشناسان نوشیدن این نوشیدنی را به خصوص در وعده صبحانه توصیه می کنند. در حالی که قهوه هوشیاری را افزایش می دهد، بر خلق و خو، عملکرد فیزیکی و ذهنی نیز تأثیر مثبت می گذارد.

 

۴.خوردن صبحانه در رژیم لاغری، بلغور جو

شما نباید غذایی با محتوای فیبر بالا مانند بلغور جو را از صبحانه خود حذف کنید. این غذاهای ارگانیک و مغذی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و به میان وعده های غیر ضروری روی نمی آورند.

خوردن صبحانه در رژیم لاغری

۵.آجیل

برای اطمینان از تغذیه مناسب، سایر غذاهای غنی از ویتامین، پروتئین و فیبر را در صبحانه خود بگنجانید. همچنین می توانید میوه هایی مانند آجیل، چای سبز و توت فرنگی را به صبحانه خود اضافه کنید.

۶.لبنیات

لبنیات که سرشار از ویتامین های A و D هستند را نباید نادیده گرفت. زیرا تعداد کمی از مواد غذایی حاوی این ویتامین ها هستند. به دلیل محتوای پروتئین باکیفیت و سرشار بودن از کلسیم که به خوبی جذب می شود، غذاهایی مانند پنیر و شیر باید در وعده صبحانه مصرف شود.

۷.خوردن صبحانه در رژیم لاغری، غلات کامل

غلات کامل که سرشار از نشاسته، فیبر و مواد معدنی هستند. برای بدن بسیار مهم هستند، همچنین به آرامی جذب می شوند و بنابراین انرژی ماندگاری را برای بدن تامین می کنند. حتما باید در وعده صبحانه باشند.

بیشتر بخوانید:  کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا