;
خانواده و زناشوییزندگی

ازدواج با مردان مطلقه: آیا ازدواج با مرد مطلقه درست است یا غلط؟ + ۱۲ نکته مهم

ازدواج با مردان مطلقه, انتخاب فرد مناسب برای ازدواج و شروع زندگی از دغدغه های همه افراد است . ازدواج با فردی که تجربه تلخی از زندگی پیشین خود دارد ، باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد. در جامعه امروز ازدواج یک دختر با مرد مطلقه به نسبت ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه بهتر پذیرفته می شود و مردانی که طلاق می گیرند در مقایسه با زنان، با دست بازتری می توانند دوباره ازدواج کنند.

یکی از دلایلی که مردان مطلقه برای ازدواج به سراغ دختران می روند بالا رفتن سن دختران است. دخترانی که سن آنها برای ازدواج کمی بالا رفته یا شرایط شان مثل دیگران عادی نیست و زندگی شان دارای پیچیدگی هایی است ممکن است در وضعیتی قرار بگیرند که بخواهند با یک مرد مطلقه ازدواج کنند.

این قضیه تا جایی بدون اشکال است که دختران ما به بایدها و نبایدهای ازدواج با یک مرد مطلقه آشنا باشند. در این بخش از خانواده و زناشویی شما را با باید ها و نباید های ازدواج با مرد مطلقه آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: مرد ایده آل: مرد خوب با این ۸ تکنیک سلطان قلب همسرش می شود!

۱۲ نکته مهم در مورد ازدواج با مرد مطلقه که باید بدانید

هنگامی که مرد مطلقه ای از شما خواستگاری نمود مبنای سنجش خود را مطلقه بودن او قرار ندهید و مانند بقیه خواستگارها بررسی لازم را انجام دهید که آیا او ملاک ها و معیارهای شما برای ازدواج را دارد یا خیر . اگر او دارای معیارهای کسی که برای ازدواج می پسندید ، بود به ازدواج با او فکر کنید . در غیر اینصورت بهتر است برای ازدواج فرد دیگری را انتخاب کنید.

احتمالاً بپسندید: نشانه های علاقه مردان: ۸ نشانه واضح که مردی شما را دوست دارد

۱.دلسوزی نکنید

اگر خواستگار شما فردی مطلقه بود به علت ترحم و دلسوزی تصمیم به ازدواج با او نگیرید. زیرا اگر این ازدوج همراه با ترحم صورت پذیرد ممکن است در ابتدا احساس بدی نکنید. اما به مرور این حس از بین می رود و احساس منفی و تنفر جای آن را خواهد گرفت . تنها چیزی که باید موجب ازدواج شما با یک مرد مطلقه شود خصوصیات و ویژگی های خود اوست.

شاید بپسندید: بهترین زن برای شوهر: چگونه می توانم بهترین همسر دنیا برای شوهرم باشم؟ + ۲۰ ترفند

۲.بیشتر تحقیق کنید

ازدواج با مردان مطلقه, در همه ازدواج ها تحقیقات لازم است اما در صورتی که خواستگار شما فردی مطلقه باشد تحقیقات باید دقیق و با حوصله و صرف زمان بیشتر صورت پذیرد . مثلا دانستن علت طلاق او در تصمیم گیری درست شما تاثیر گذار خواهد بود.

احتمالاً بپسندید: ابراز عشق شوهر به زن: چرا شوهرم بهم نمیگه دوستت دارم؟ + ۹ دلیل

ازدواج با مردان مطلقه

۳.دانستن علت طلاق

ازدواج با مردان مطلقه, در جامعه امروز ازدواج یک دختر به نسبت ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه بهتر پذیرفته می شود . مردی که طلاق را تجربه می کند و شکست می خورد در زندگی جدیدی که می خواهد تشکیل دهد بهتر مسائل و مشکلات را می بیند و تصمیمات بهتری به دلیل تجربیات قبلی خود خواهد گرفت.

احتمالاً بپسندید: بی محلی کردن شوهر به زن: چرا شوهرم بی محلی می کنه؟ چی کار کنم؟ + ۱۰ راهکار

۴.نکات منفی ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مردان مطلقه, از نکات منفی این نوع ازدواج مقایسه میان همسر قبلی و فعلی است به صورتی ممکن است او نکات مثبت شما را کمتر ببیند.

یکی دیگر از نکات منفی این ازدواج ها این است که فرد مطلقه ممکن است ارتباط خود را به طور کلی با همسر قبلی خود قطع نکند و به صورت موازی با همسر سابق اش ارتباط خود را حفظ کند.

سومین نکته منفی این نوع ازدواج ها این است که در ذهن این فرد طلاق گرفتن آسان است و ممکن است با بروز مشکلی در زندگی مشترک او به طلاق فکر کند.

شاید بپسندید: بهترین زن برای شوهر: چگونه می توانم بهترین همسر دنیا برای شوهرم باشم؟ + ۲۰ ترفند

۵.تحت تاثیر قرار نگیرید

اگر خواستگار شما مطلقه است نسبت به یک مرد مجرد از نظر وضعیت مالی و شغلی وضعیت بهتری دارد و شاید ماشین، خانه و شغل مناسب و آنچه که مد نظر شما برای تشکیل زندگی است را دارا باشد و از این نظر شما را تحت تاثیر قرار بدهد اما باید بدانید برای خوشبختی این موارد لازمند اما کافی نیستند.

احتمالاً بپسندید: ۵ ویژگی مهم زوج های خوشبخت

۶.موضوع را با خانواده تان مطرح کنید

ازدواج با مردان مطلقه, اگر خواستگارتان از خود شما خواستگاری نموده و به شما اظهار علاقه کرده است ، از او بخواهید که خواستگاری را با خانواده تان مطرح سازد و زمان مشخصی را برای خواستگاری رسمی تعیین نماید.

بیشتر بخوانید:  15 نشانه قطعی که همسرتان، یک مرد خوب و کاملاً عاشق شماست؟

۷.آهسته پیش بروید

در دوران نامزدی و قبل از عقد با او رابطه جنسی برقرار نکنید . اگر او شرطی برای شما درباره رابطه جنسی گذاشت با احتیاط بیشتری عمل کنید .

ازدواج با مردان مطلقه

۸.ترحم نکنید و به سرزنش او نپردازید

اگر تصمیم گرفته اید که با یک مرد مطلقه ازدواج نمایید با دیدن کوچکترین اشتباهی در دوران نامزدی او را تحقیر و سرزنش نکنید و به او نگویید علت جدایی او در زندگی قبلیش اخلاق او بوده است .

همچنین بر سر او به علت ازدواجتان با او منت نگذارید طوریکه او فکر کند به خاطر ترحم با او ازدواج کرده اید . رفتارهای این چنینی احساسات منفی در فرد ایجاد می کند و حتی در زندگی های معمولی که زوجین تجربه تلخی نداشته اند توصیه نمی شود .

۹.نکته ای درباره مرد مطلقه دارای فرزند

ازدواج با مردان مطلقه, در ازدواج با مرد مطلقه ای که فرزند دارد باید انتظار زندگی فرزند او با شما را داشته باشید و علاوه بر به دست آوردن شناخت از خواستگارتان فرزند او را نیز بشناسید و اطمینان یابید که آیا او راضی با ازدواج شما با پدرش است یا خیر .

چنانچه در این بخش از نمناک گفته ایم شناخت خصوصیات فرزند او از سمت پدرش و در این زمینه مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان به شما کمک فراوانی خواهد نمود. البته باید بدانید همسر شما در زندگی مشترک، به خاطر فرزندش باید به دیدار همسر سابق خود برود یا تلفنی با او صحبت نماید.

۱۰.سوالاتی که باید از خواستگارتان بپرسید

یکی از چیزهایی که شما باید حتما از آن اطلاع یابید این است که همسر شما چه تعهداتی از زندگی قبلی اش بر عهده دارد مثلا ممکن است همسرتان مقداری از مهریه را نپرداخته باشد که در زندگی با شما باید پرداخت و یا او مقداری هزینه را ماهانه باید به فرزندش بپردازد.

همچنین باید بدانید که فرزند او با چه کسی زندگی خواهد کرد و دیدار با او چگونه و در چه زمان هایی صورت می گیرد.

شاید بپسندید: نشانه های خیانت زوجین به یکدیگر: 8 نشانه که نشان می دهد همسرتان به شما خیانت خواهد کرد!

۱۱.فاصله مناسب میان ازدواج قبلی و خواستگاری فعلی

ازدواج با مردان مطلقه, اگر خواستگار شما مطلقه باشد بهتر است از طلاق او یک یا دو سال گذشته باشد. زیرا این فاصله زمانی برای کاسته شدن التهابات و درگیری های زندگی او ضروری است و نشان دهنده این می بشد که پرونده زندگی مشترک قبلی او بسته شده است.

۱۲.مشاور بهترین راهنما

باید بدانید با دانستن نکات مثبت و منفی نمی توانید برای این موضوع تنها تصمیم بگیرید و باید حتما در چنین مواردی همراه با خواستگارتان به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. یادتان باشد که برای مشورت درباره ازدواج نزد همسر سابق خواستگارتان نروید .

ازدواج با مردان مطلقه, اختلافات و تنش های بین زوجین باعث می شود که آنها نتوانند به درستی قضاوت کنند و هر کدام خودشان را حق به جانب می دانند. در چنین ازدواج هایی نقش مشاور برای کمک رساندن به فرد برای گرفتن بهترین تصمیم برای آینده برجسته است.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. چه روزگار نامردی خدا شانس بده مرده ازدواج کرده طلاق گرفته حالا دوباره داره ازدواج میکنه
    اونوقت من حسرت همون یه بارش زندگیمو نابود کرد

    1. درود بر تو باد

      دو باره ازداوج کن اما این دفعه مغذی نه قلبی

      والا پوستت کنده می شه

      منم دارم اما بازم می خواد ازداوج کنم با پولدار خونه و خودرو شاغل 38 ساله هست اما با زبان همه چی حل میشه و ثروت من میدونم هر دختری بیاد تعجب میکنه از من چون زبان خوبی دارم …..دختر زود اوکی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا