;
خواص گیاهان داروییسلامت

گیاهان ضد درد: ۶ گیاه دارویی ضد روماتیسم، میگرن و سایر دردها

گیاهان ضد درد: از زمان های قدیم، مردم از گیاهان برای تسکین درد و درمان برخی بیماری ها استفاده می کردند. گیاهان منبع غنی از ترکیبات شیمیایی فعال هستند، بنابراین تقریبا نیمی از داروهای مورد استفاده در طب سنتی مدرن منشأ گیاهی دارند.

با پیشرفت علوم پزشکی، درمان های گیاهی نیز توسعه یافته و در حال حاضر در کنار درمان های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه فیتوتراپی یا گیاه درمانی برای سلامت انسان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین بهتر است بدانید همیشه چه گیاهانی را باید در خانه داشته باشید. در بخش سلامت ۶ بهترین گیاهان ضد درد برای روماتیسم، میگرن و سایر دردها معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی ضد درد: ۴ گیاه موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی

۶ گیاه دارویی ضد روماتیسم، میگرن و سایر دردها

۱.فلفل قرمز

فلفل حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسین، معادل گیاهی آسپرین است. این گیاه همچنین حاوی کپسایسین است، ترکیبی که ترشح اندورفین، مواد طبیعی تولید شده توسط بدن برای تسکین درد را تحریک می کند.

گیاهان ضد درد، کپسایسین همچنین زمانی که روی پوست استفاده می شود با تداخل در اثر ماده P که ناقل درد در پوست است، عمل می کند. از آنجایی که برخی از افراد به این ترکیب حساس هستند، لازم است کرم را روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کنید تا مطمئن شوید که اثرات ناخواسته ای ایجاد نمی کند.

نصف لیوان روغن نارگیل را آب کرده و ۲ قاشق غذاخوری فلفل هندی به آن اضافه کنید. چند دقیقه بپزید، سپس از روی حرارت بردارید و ۱۵ قطره اسانس رزماری، اسطوخودوس و نعناع را به آن اضافه کنید. پماد را به شیشه منتقل کنید و بگذارید خنک شود. در شیشه ها را ببندید و در یخچال بگذارید. ۳ تا ۴ بار در روز عضلات دردناک را با این پماد ماساژ دهید.

 گیاهان ضد درد

۲.درخت بید

گیاهان ضد درد، بید از زمان های قدیم برای تسکین دردهای روماتیسمی استفاده می شده است. پوست درخت بید حاوی موادی است که درد را تسکین می دهد. برای تسکین انواع درد می توانید با نصف قاشق چای خوری پوست بید غنی از سالیسین شروع کنید. یا یک چای با گزنه و۵ قاشق چایخوری پوست بید سفید تهیه کنید. اگر به آسپرین حساسیت دارید، نباید از گیاهان با اثرات مشابه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مسکن های طبیعی برای درد: این ۱۰ مسکن طبیعی فورا عمل می کنند

۳.زنجبیل

گیاهان ضد درد، ثابت شده است که زنجبیل آرتریت روماتوئید، آرتروز و فیبرومیالژیا را تسکین می دهد. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل به اندازه مسکن هایی مانند ایبوپروفن موثر است.

در مطالعه ای روی ۵۶ بیمار (۲۸ مبتلا به آرتریت روماتوئید، ۱۸ نفر مبتلا به استئوآرتریت و ۱۰ نفر مبتلا به التهاب دردناک عضلانی، فیبرومیالژیا) که ۲ تا ۴ قاشق چایخوری پودر زنجبیل در روز مصرف می کردند پس از سه ماه مشخص شد که ۸۵ درصد از شرکت کنندگان دچار بهبودی و کاهش درد شده بودند.

زنجبیل اثر خارجی فوق العاده ای دارد و در رایحه درمانی به شکل روغن و کرم استفاده می شود. یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده را به یک لیوان آب گرم یا چای اضافه کنید و به آرامی میل کنید. راه دیگر این است که یک تکه ریشه ورقه شده را در ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. صاف کنید و بنوشید.

۴.بابونه

بابونه بر روی پوست اثر تسکین دهنده دارد و آن را صاف می کند. بابونه در تسکین سردردهای جزئی و سایر دردها نیز موثر است. تحقیقات نشان می دهد که بابونه برای تسکین دردهای ناشی از بواسیر، آرتریت، زخم، دردهای قاعدگی و زخم ها عالی است.

گیاهان ضد درد، آب جوشیده شده داغ را به برگ های بابونه اضافه کنید، اجازه دهید این مخلوط به مدت ۲۴ ساعت بماند و سپس مایع را با استفاده از یک پارچه نرم به نواحی آسیب دیده بدن بمالید. همچنین می توانید مقداری برگ بابونه را به آب گرم حمام اضافه کنید که یک ساعت در آن بنشیند یا یک چای بابونه درست کنید.

بیشتر بخوانید: خواص بابونه: از تسکین درد تا آرامش اعصاب و درمان استرس

 گیاهان ضد درد

۵.میخک

گیاهان ضد درد، میخک برای تسکین دندان درد عالی است، ترکیبی از مواد ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. مطالعات نشان می دهد که روغن میخک در تسکین درد بسیار موثر است.

گیاهان ضد درد، اسانس میخک را با هر روغن گیاهی (آفتابگردان، روغن زیتون و غیره) به نسبت۱:۱۰ رقیق کنید، و آن را روی نواحی دردناک بگذارید، وقتی احساس کردید که ناحیه ای که آن را می گذارید در حال شل شدن است، یعنی میخک درد تان را تسکین می دهد. اگر اسانس میخک ندارید، می توانید خمیر میخک آسیاب شده را با آب درست کنید و آن را به قسمت دردناک بدن بمالید.

۶.اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است که نشان دهنده آرامش و شادی است و در برابر درد بسیار موثر است. برای نیش حشرات می توانید از یک قطره روغن اسطوخودوس استفاده کنید. می توانید برای تسکین فوری عضلات دردناک را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید.

ضد سردرد و میگرن است. ۱ قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس را در ۲۵۰ میلی لیتر آب بجوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. چای را سه بار در روز مصرف کنید. یک قاشق روغن نباتی اضافه کنید. همچنین می توانید یک قطره روغن اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی ناحیه دردناک بمالید.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی ضد درد: ۴ گیاه موثر برای تسکین درد با اثر آنتی بیوتیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا