;
خواص گیاهان دارویی

این دمنوش طبیعی، ترکیبی جادویی است که سلامتی شما را تضمین می کند+ طرز تهیه‌ و مصرف

دمنوش زنجبیل و لیموترش: بسیاری از افراد هر روز صبح دمنوش زنجبیل و لیموترش می‌نوشند تا از خواص حیرت‌انگیز آن برای سلامتی بدن بهره‌مند شوند. این دمنوش نه تنها طرز تهیه‌ی آسانی دارد، بلکه عارضه‌های مختلف مثل سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع را هم درمان می‌کند. در مطلب امروز سلامت قصد داریم به بررسی خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش بپردازیم.

اگر به فکر اضافه کردن دمنوش‌های جدید و مقوی به برنامه‌ی غذایی خود هستید، حتما این دمنوش را امتحان کنید. طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو ترش در بخش سلامت مجله خبری چشمک در مجموعه خواص گیاهان دارویی می تواند برایتان مفید واقع شود.

شاید بپسندید: با دمونش این 7 گیاه شگفت انگیز، قند خون بالا را کنترل و کاهش دهید!

احتمالا بپسندید: 13 بهترین درمان خانگی یبوست که موثر و کارساز است!

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش

در شرایطی که مصرف زنجبیل و لیموترش به صورت جداگانه نیز فواید جالب توجهی را برای سلامت انسان ارائه می کند اما ترکیب این دو ماده غذایی هرچه بیشتر وضعیت و عملکرد سلول های بدن را بهبود می بخشد.

«لیو لاو فروت» نوشت: «قدرت شفابخشی زنجبیل برای قرن ها مورد توجه فرهنگ های مختلف قرار بوده است. زنجبیل از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم است.افزودن لیمو ترش به زنجبیل می‌تواند سطح جدیدی از فواید را ارائه کند. بر همین اساس، شما می توانید مصرف نوشیدنی زنجبیل لیمو را مد نظر قرار دهید.

فواید سلامت نوشیدنی زنجبیل لیمو از تقویت سیستم ایمنی تا کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش و مبارزه با سرطان را شامل می شود. در شرایطی که مصرف زنجبیل و لیموترش به صورت جداگانه نیز فواید جالب توجهی را برای سلامت انسان ارائه می کند اما ترکیب این دو ماده غذایی هرچه بیشتر وضعیت و عملکرد سلول های بدن را بهبود می بخشد.

به شکل کلی خواص زنجبیل بسیار متنوع است. اما دمنوش زنجبیل و لیموترش هم فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با اضافه کردن ترکیبات مفید دیگر مثل نعناع، دارچین و عسل به این نوشیدنی، ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

شاید بپسندید: این دمنوش گیاهی سردرد های عصبی را آرام می کنه

احتمالا بپسندید: اگه کبد چرب در خانواده شما هم ارثیه …

درمان حالت تهوع و استفراغ

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، حالت تهوع و استفراغ علائم رایجی هستند که افراد آن را به دلایل مختلف از جمله مریضی، بارداری، شیمی‌درمانی تجربه می‌کنند. می‌توانید از خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش برای بهبود حالت تهوع و استفراغ استفاده کنید. این دمنوش به کاهش علائم این دو عارضه‌ کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که زنجبیل یکی از اثرگذارترین ترکیبات برای درمان مشکلات گوارشی مثل حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم به شمار می‌رود.

 

شاید بپسندید: عوارض کافئین: ۱۲ ضرر کافئین که شاید به گوشتان نخورده باشد

احتمالا بپسندید: خواص بی شمار روغن گل یاس که قطعاً از آن بی خبرید+نحوه مصرف

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش

کمک به کاهش وزن

اگر در تلاش هستید وزنتان را در محدوده‌ی طبیعی نگه دارید و از شر وزن اضافی خود خلاص شوید، دمنوش زنجبیل و لیموترش را بنوشید. گزارش شده است که زنجبیل احساس سیری را افزایش و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. لیموترش هم به خواص خود در افزایش مقاومت به انسولین و کاهش میزان چربی بدن شناخته می‌شود. زنجبیل و لیموترش یک ترکیب عالی را تشکیل می‌دهند و در افزایش سوخت‌وساز بدن و سوزاندن کالری بیشتر مفید هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموترش غنی از ویتامین ث است. این ویتامین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر به‌راحتی دچار عفونت می‌شوید و به محض تغییر آب‌وهوا سرما می‌خورید، توصیه می‌کنیم دمنوش زنجبیل و لیموترش را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود.

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، لیموترش و زنجبیل هر دو در مبارزه با عفونت‌ها، کوتاه کردن طول دوره‌ی سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و محافظت از بدن در برابر عفونت‌هایی مثل سالمونلا عالی هستند.

بهبود عملکرد شناختی

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، اگر می‌خواهید باهوش‌تر شوید، دمنوش زنجبیل و لیموترش را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید. زنجبیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. در یک مطالعه روی زنان میانسال نشان داده شد که زنجبیل حافظه‌ی شرکت‌کنندگان را بهبود بخشید و عملکرد شناختی آن‌ها را افزایش داد. مصرف دمنوش زنجبیل و لیموترش هر روز صبح اثرات قابل توجهی روی سلامت عمومی مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر دارد.

بیشتر بخوانید: با خوردن این 7 میوه خوشمزه، فشار خون بالا را کنترل و درمان کنید!

جالب خواهد بود: خواص کلم بروکلی: ۱۹ خاصیت استثنائی کلم بروکلی برای سلامتی، پوست و مو

کمک به بهبود سلامت قلب

مصرف روزانه‌ی این دمنوش می‌تواند در محافظت از قلب در برابر بیماری‌ها مفید باشد. لیموترش سرشار از ویتامین ث است که به خواص خود در بهبود جریان خون در رگ‌ها، همچنین پیشگیری از لخته‌ شدن خون شناخته می‌شود. این موضوع به‌طرز چشمگیری احتمال ابتلا به حمله‌ی قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. زنجبیل هم گردش خون را افزایش می‌دهد و خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارد و می‌تواند از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

بدن را قلیایی می‌کند

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، می‌دانید که لیموترش به‌طور طبیعی اسیدی است، اما آیا می‌دانستید که با ورود به بدن قلیایی می‌شود؟ زمانی که آب لیموترش به یک فنجان چای داغ اضافه می‌شود، شروع به قلیایی شدن در بدن می‌کند. این موضوع به حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها، کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح چربی بدن کمک می‌کند و هوس خوردن شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد.

مفید برای درمان کیست تخمدان

اگر از سندرم تخمدان پلی‌کسیتیک رنج می‌برید و به دنبال یک روش طبیعی برای کوچک کردن کیست‌های تخمدان خود هستید، دمنوش زنجبیل و لیموترش بهترین نوشیدنی است که می‌توانید مصرف کنید.

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، لیموترش و زنجبیل هر کدام به‌طور جداگانه خواص بهبوددهنده و ضدالتهابی دارند که این موضوع به بهبود و کاهش کیست‌های تخمدان کمک می‌کند. تحقیقات زیادی برای تأیید این خاصیت انجام نشده است، اما بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که داروها و ترکیبات گیاهی اثرات مثبتی در این زمینه دارند.

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش

کمک به بهبود خلق‌وخو و افزایش تمرکز

این دمنوش علاوه بر اینکه عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد و تمرکز را افزایش می‌دهد، در بهبود خلق‌وخو و تنظیم تغییرات خلق‌وخو هم اثرگذار است. به همین دلیل است که معمولا از لیموترش در رایحه‌درمانی استفاده می‌شود. زنجبیل هم به فوایدی که در کاهش استرس دارد شناخته می‌شود.

کمک به بهبود عملکرد کبد

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، ترکیب لیموترش و زنجبیل در بهبود عملکرد کبد و بهبود سلامت عمومی کبد بسیار مفید است. مطالعات گزارش کرده‌اند که استفاده‌ی طولانی‌مدت از زنجبیل و لیموترش در درمان بیماری‌های کبدی (چه مرتبط با مصرف الکل و چه غیرمرتبط با آن) اثرگذار است.

تسکین درد قاعدگی، سردرد و التهاب

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش، اثرات ضدالتهابی دمنوش زنجبیل و لیموترش به کاهش انواع درد از درد مرتبط با میگرن گرفته تا درد قاعدگی کمک می‌کنند و در ریکاوری سریع‌تر از بیماری یا جراحی مفید هستند. نوشیدن منظم این چای حالتان را خوب می‌کند.

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: فرق قارچ سالم و خراب؛ بخون تا اشتباه نخری

احتمالا بپسندید: غذاهای مفید برای دیابت نوع ۲ که باید بشناسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا