;
خواص گیاهان داروییسلامت

آنتی بیوتیک های طبیعی | با خوردن این خوراکی ها عفونت های داخلی بدن خود را از بین ببرید!

آنتی بیوتیک های طبیعی: اینکه آیا آنتی بیوتیک مصرف کنیم یا نه، سوالی است که بسیاری از افراد هنگام مواجهه با بیماری از خود می پرسند، بنابراین ما شما را با لیستی از آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا می کنیم که می توانید به عنوان گزینه با پزشک خود در میان بگذارید.

نسبت افرادی که تحت تأثیر آنتی بیوتیک ها به سیستم گوارشی آنها آسیب می رسانند، 1 در 10 است، در حالی که از هر 15 نفر یک نفر دچار واکنش های آلرژیک شدید می شود. کارشناسان هشدار می‌دهند که آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند فلوروکینولون‌ها با آسیب وارد شده به طیف وسیعی از سیستم‌های بدن، از جمله سیستم اسکلتی عضلانی، چشم‌ها، کلیه‌ها، کبد و حتی بافت‌های مغز مرتبط هستند.

هنگامی که صحبت از مقاومت آنتی بیوتیکی به میان می آید، سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می دهد که بسیاری از گونه های مختلف باکتری نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند. آنها مقاومت آنتی بیوتیکی را تهدیدی مهم برای سلامت جهانی و امنیت غذایی می دانند. WHO  همچنین به مردم در مورد استفاده بیش از حد یا کم استفاده از داروهای ضد میکروبی هشدار می دهد؛ زیرا موارد مقاومت آنتی بیوتیکی را بدتر می کند. آنها از مردم می خواهند قبل از شروع دوره آنتی بیوتیک با متخصصان مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند.

شاید بپسندید: ۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک های شیمیایی

آنتی بیوتیک چیست؟

آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که با عفونت های ناخوشایند ناشی از باکتری در انسان و حیوانات مقابله می کنند.  باکتری ها اساساً میکروب های بیماری زا هستند. آنها در محیط و در سراسر درون و بیرون بدن ما زندگی می کنند. بیشتر باکتری ها برای افراد بی ضرر یا حتی مفید هستند، اما برخی از آنها می توانند باعث عفونت شوند.

با افزایش بیماری های مقاوم به دارو، پزشکان تنها در صورتی آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند که موثر و حیاتی باشند.

آنتی بیوتیک ها معمولا در این شرایط تجویز می شوند:

  • کل دوز باید طبق توصیه مصرف شود.
  • برای جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی؛
  • برای جلوگیری از مرگ بالقوه یا بدتر شدن وضعیت؛
  • برای جلوگیری از ایجاد عوارض و تسریع در بهبود آسیب یا بیماری.

شاید بپسندید: احساس غم و ناراحتی: ۷ راهکار ساده برای از بین بردن غم و اندوه!

آنتی بیوتیک های طبیعی

با توجه به آنچه که گفته شد، امروزه افراد بیشتری تلاش می کنند تا در صورت امکان، داروهای خانگی طبیعی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

شاید بپسندید: افزایش طول عمر با ۴ تغییر ساده در روتین خواب!

آنتی بیوتیک های طبیعی

شاید بپسندید:  شربت گیاهی خانگی برای درمان سریع سرفه کودکان و بزرگسالان!

افزودن اینها به رژیم غذایی یک اقدام پیشگیرانه در برابر عفونت های باکتریایی است، زیرا به مبارزه با حمله به عوامل بیماری زا در زمانی که قبلاً آلوده شده اید کمک می کند. و به تقویت باکتری های خوب در میکروبیوم روده کمک می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گیاه شگفت انگیز که برای درمان کم خونی معجزه می کند!

میخک

1 تا 3 میخک را خرد کنید و بگذارید بماند تا آنزیم ها آزاد شوند. این مخلوط به آلیسین ضد باکتری و ضد میکروبی قوی تبدیل می شود که با بسیاری از گونه های باکتری، ویروس ها و عفونت ها از بیماری های خفیف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و دندان درد گرفته تا بیماری های شدید مانند سالمونلا و اشریشیا کلی مبارزه می کند. میخک خرد شده را می توان به سالاد، نوشیدنی، سوپ اضافه کرد یا با آب نوشید.

میخک حاوی اوژنول است که در مبارزه با باکتری های موجود در حفره دهان موثر بوده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره آن میخک توانایی مبارزه با E.coli و دیگر گونه های باکتری را دارد.

بیشتر بخوانید: سفید شدن دندان: جرم گیری و سفید شدن دندان با ۱۲ روش خانگی آسان!

پیاز

یک عدد پیاز را خرد کنید و بگذارید برای مدت کوتاهی بماند تا مواد مغذی گیاهی آن افزایش یابد. پیاز مانند سیر درد و التهاب را کاهش می دهد. و سرماخوردگی و تاری را شکست داد. زمانی که خام مصرف شوند برای این کار بسیار موثر هستند. آنها حاوی ترکیبات گوگرد درمانی مانند سیستئین سولفوکسیدها و فلاونوئیدها هستند.

شاید بپسندید: رفع مشکل یبوست با ۵ صبحانه خوشمزه و مخصوص!

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد: ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

روغن پونه کوهی

دارای قوی ترین ترکیبات ضد باکتریایی و ضد قارچی یعنی کارواکرول و تیمول است. اینها توانایی مبارزه با چندین گونه باکتری از جمله انواع مقاوم به آنتی بیوتیک را دارند و به طور موثر در درمان E.coli استفاده می شوند. 1 یا 2 قطره روغن پونه کوهی ضروری را در آب ریخته یا یا روغن را به شکل کپسول ژل نرم به مدت حداکثر دو هفته مصرف کنید. پونه کوهی همچنین یک آنتی اکسیدان است، سیستم ایمنی را تقویت می کند و ضد التهاب است.

احتمالا بپسندید: ۱۲ نوشیدنی شگفت انگیز خانگی برای درمان کم خونی!

شاید بپسندید: اگر کبد چرب دارید به این خوراکی ها لب هم نزنید | گاهی یک راه درمان پرهیز است!

روغن پونه کوهی

شاید بپسندید: این خوراکی‌ها برای ماه رمضان عالی ان | خوراکی هایی که چندین ساعت شما را سیر نگه می‌دارد!

بیشتر بخوانید: ۸ درد جسمی که نشان می دهد افسردگی شدید دارید!

اکیناسه

عصاره اکیناسه پورپوره برای درمان عفونت ها و زخم ها استفاده می شود. این توانایی کشتن استرپتوکوکوس پیوژنز را دارد که باعث گلودرد استرپتوکوکی، سندرم شوک سمی و فاسییت نکروزان، یک بیماری گوشت خوار می شود. اکیناسه همچنین انواع دیگر باکتری ها را از بین می برد و با التهاب ناشی از باکتری ها مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب | مصرف این مواد غذایی، سلامت قلب شما را تضمین می کند!

سرکه سیب

به دلیل داشتن اسید مالیک دارای خواص آنتی بیوتیکی است. با از بین بردن باکتری های عامل عفونت از گلو جلوگیری کرده و آن را تسکین می دهد.

شاید بپسندید: این نوشیدنی خوشمزه گیاهی، کبد و روده را به طور کامل پاکسازی می کند+طرز تهیه و مصرف

دارچین

دارچین علاوه بر کمک به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، دارای خواص آنتی بیوتیکی است که برای درمان عفونت های مخمری ناشی از مخمر بیماری زا کاندیدا آلبیکنس بهترین عملکرد را دارد. این مقصر اصلی در عفونت های دستگاه گوارش است. دارچین زمانی بیشترین تاثیر را دارد که آن را با آب بنوشید. پوست دارچین را در قابلمه ای بجوشانید و وقتی خنک شد آن را در ظرفی در یخچال قرار دهید تا چند روز بنوشید.

سایر گزینه های آنتی بیوتیک طبیعی عبارتند از عسل مانوکا خالص، زنجبیل، اکالیپتوس، ترب کوهی، ویتامین C و عصاره دانه گریپ فروت. همیشه قبل از شروع هر داروی تجویز شده با پزشک خود صحبت کنید. حتی داروهای طبیعی نیز می توانند اثرات جانبی داشته باشند.

شاید بپسندید: کاهش فشار خون در ۲ دقیقه با این روش جالب در خانه!

جالب خواهد بود: داشتن عمر طولانی با ۵ راز ساده که نمی دانستید!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: آسان ترین درمان سرفه با ترکیب جادویی موز و عسل + فرمول

بیشتر بخوانید:درمان چربی خون و کلسترول بالا با این 5 نوشیدنی خوشمزه طبیعی!

احتمالا بپسندید: درمان دیابت با میوه: ۱۲ میوه مخصوص افراد دیابتی!

شاید بپسندید: این دمنوش گیاهی خون شما را پاکسازی و تصفیه می کند+نحوه تهیه و مصرف

اختمالا بپسندید: تخم مرغ خام، عسلی یا سفت +برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ چطور باید آن را پخت!؟

بیشتر بپسندید: با این دمنوش معجزه گر انسداد عروق را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: با این نوشیدنی های سرشار از آهن، کم خونی خود را جبران کنید!

شاید بپسندید: خواص کلم: این دلایل مهم باعث می شود که کلم را دوست داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =

دکمه بازگشت به بالا