;
درمان خانگی

با مصرف این ترکیب خوراکی، قند خون و کبد چرب را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

فواید ترکیب ماست و زردچوبه: ماست و زردچوبه که به دلیل خواص چربی سوزی و همچنین فوایدش شناخته شده است، در هنگام خواب برای بدن شما بسیار  مفید است. بنابراین فواید ترکیب ماست و زردچوبه چیست؟ با بخش سلامت مجله خبری چشمک همراه باشید.

جالب خواهد بود: با کمک این مواد ساده دم دستی، تمام مشکلات پوستی خود را درمان کنید+نحوه مصرف

بیشتر بخوانید: حرکت ورزشی ساده مخصوص دیابتی ها

ماست و زردچوبه در یک نگاه

اثرات زردچوبه که در میان ادویه ها به «طلا» معروف است، در ترکیب با ماست که منبع پروبیوتیک است، بسیار زیاد است.لذا هرکسی که این فواید را می داند، به طور معمول شروع به مصرف آن می کنند.

زردچوبه به لطف ترکیبی به نام “کورکومین” در محتوای آن، با تعادل هورمونی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از التهاب و تسریع چربی سوزی برجسته است.

ماست که برای سفره های ما ضروری است، با داشتن مقادیر کلسیم و پروبیوتیک از بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سلامت استخوان، سلامت روده، سلامت روان و بیماری های قلبی عروقی به ویژه دستگاه گوارش جلوگیری می کند. کنار هم قرار دادن یک کاسه ماست و مقداری زردچوبه در کنار هم و مصرف آن هر شب قبل از خواب تقریباً برای لیست رژیم غذایی ضروری است. در اینجا به خواص ترکیب ماست و زردچوبه می پردازیم.

جالب خواهد بود: مسکن ضد درد تا افزایش قوای جنسی مردان از فواید این روغن گیاهی است+نحوه تهیه در منزل و مصرف

بیشتر بخوانید: راهکار رفع دلشوره و اضطراب

فواید ترکیب ماست و زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه (به انگلیسی: turmeric) گیاهی است که از خانواده زنجبیل می‌باشد و ریشه‌ی زرد رنگی دارد. این گیاه یک و نیم متر طول و ساقه‌های متورم گونه دارد و به شکل سنبل گل می‌دهد. گل‌های گیاه زردچوبه نیز دارای رنگ‌های سبز مایل به زرد است. زردچوبه در مناطق گرمسیری مانند هند، ایران و تایلند رشد می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، زردچوبه دارای ترکیبات مختلفی است. ماده فعال اصلی زردچوبه، کورکومین (curcumin) نام دارد که خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و ضد باکتریایی زردچوبه به این ماده بازمی گردد. اسید‌های والرینیک، فلاندرن، کاپریلیک و سابی نیل از جمله مهم‌ترین ترکیبات دیگر این ماده هستند. البته مواد دیگری نیز همچون برونئول و تورمرول نیز در زردچوبه یافت می‌شوند.

از زمان‌های قدیم، زردچوبه در آشپزی به عنوان ادویه و رنگ دهنده استفاده می‌شد. اما خواص دارویی و بهداشتی آن نیز دریافت شده و به مرور زمان، بیشترین توجه به خواص سلامتی آن معطوف شد. از طریق مصرف زردچوبه به صورت پودر، عصاره، کپسول یا به عنوان ادویه در غذاها می‌توانید از خواص زردچوبه، این گیاه مفید برای سلامتی خود بهره‌مند شوید. مثلاً زردچوبه می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهابات مفصلی، حفظ سلامت مغز و قلب و کاهش خطر بروز بعضی از بیماری‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:  با کمک این ادویه خوشبو، قند خون بالا را کاهش و کنترل کنید + نحوه مصرف برای اثر گذاری

جالب خواهد بود:  ۹ نشانه تجمع سموم در بدن + بهترین روش سم زدایی بدن

ماست

ماست ساده در حدود 9 گرم پروتئین دارد، اما باید بگیم که ماست های تجاری به دلیل دارا بودن شیرخشک در پروسه تولید، دارای مقدار بیشتری پروتئین هستند. چربی ماست هم کاملا تحت تاثیر شیری است که از آن درست شده، مطابق باقی لبنیات ها، ماست هم در رژیم های غذایی جهت کاهش وزن به صورت کم چرب استفاده می شود. مصرف منظم ماست آن هم از نوع کم چرب می تونه موجب کاهش کلسترول خون شه.

کاهش فشار خون بالا، بهبود سیستم گوارش بدن، کاهش عفونت دستگاه تناسلی زنان، ایجاد احساس سیری و کاهش وزن، درمان مشکلات روحی، پیشگیری از پوکی استخوان و… همگی از دیگر فواید خوردن ماست است.

بیشتر بخوانید: ۷ خواص بی نظیر شیره توت مخصوص آقایان

جالب خواهد بود:ادویه های مفید برای دیابتی ها

فواید ترکیب ماست و زردچوبه

مهمترین ویژگی درمان ماست و زردچوبه ویژگی کاهش دهنده وزن است. به این ترتیب برای کسانی که می خواهند لاغر شوند بسیار عالی است.

از جمله فواید ماست و زردچوبه این است که برای درد مفاصل مفید است. ترکیب ماست و زردچوبه از سلامت استخوان ها حمایت می کند.

این ترکیب به تنظیم سیستم گوارش شما نیز کمک می کند. به کاهش مشکلات شما مانند یبوست، نفخ و گاز نیز کمک می کند.

در استفاده منظم از کبد چرب جلوگیری می کند. قند خون شما را متعادل می کند، احساس گرسنگی را کاهش می دهد. احساس سیری برای مدت طولانی به شما می دهد.

به لطف خواص ضد التهابی خود، به کاهش درد و التهاب ناشی از التهاب کمک می کند.

شاید بپسندید: این نوشیدنی های گیاهی در ناشتا، کبد چرب شما را درمان می کند+نحوه مصرف

احتمالا بپسندید: در هوای گرم، این علامت بدن یعنی خطر…!

میزان ترکیب زردچوبه و ماست

در 200 گرم ماست، می توانید نصف قاشق چای خوری سر خالی، زردچوبه پودر شده اضافه کنید. دو هفته به صورت مداوم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۳ راز اساسی برای رسیدن به آرامش درونی

جالب خواهد بود: 9 خوراکی مفید برای درمان کبد چرب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا