;
درمان خانگیسلامت

کم کاری تیروئید: ۱۵ روش خانگی موثر برای درمان کم کاری تیروئيد!

درمان کم کاری تیروئيد: کم کاری تیروئید (Hypothyroidism)، یکی از رایج ترین مشکلات تیروئیدی و نوعی بیماری بسیار رایج در خانم ها می باشد. ضعیف بودن غده تیروئید، باعث تولید ناکافی هورمون های تیروئید می شود و این بیماری بروز می یابد. علل دیگر کم کاری تیروئید، بیماری هشیموتوز(Hashimoto’s thyroiditis)، التهاب غده تیروئید، درمان تیروئید، پرتودرمانی در گردن، کمبود ید، بیماری های هیپوفیز ، هیپوتالاموس، عمل جراحی تیروئید ( برداشتن تمام یا بخش بزرگی از تیروئید شما می تواند باعث کاهش تولید هورمون شود) ومصرف برخی داروها می باشد.

برای درمان کم کاری تیروئید مراجعه به پزشک و مصرف داروهای تجویزی توسط پزشک الزامی است، برای کاهش و رفع عوارض کم کاری تیروئید، پیشگیری و درمان آن روش های درمان خانگی و طبیعی که در این مطلب سلامت آورده ایم، کمک کننده می باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ بهترین داروی گیاهی برای درمان فشار خون بالا

۱. روغن نارگیل برای افزایش عملکرد تیروئید

درمان کم کاری تیروئيد، روغن نارگیل، دارای اسیدهای چرب مفید است و موجب افزایش عملکرد تیروئید و تحریک متابولیسم و افزایش سطح انرژی می شود. برای استفاده از فواید روغن نارگیل به جای استفاده از روغن های دیگر در غذاهایتان از روغن نارگیل در پخت و پز خود استفاده کنید. هر روز صبح در صبحانه یک لیوان شیر را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و هر روز صبح در صبحانه از این نوشیدنی استفاده نمایید.

شاید بپسندید: درمان بی خوابی با نسخه طلایی ابن سینا!

۲. جلبک دریایی (کلپ) برای درمان کم کاری تیروئید

جلبک دریایی (کلپ)، یک گیاه دریایی قهوه ای غنی از ید و دیگر مواد معدنی است. جلبک دریایی در درجه اول برای درمان کم کاری تیروئید مفید است که به دلیل کمبود ید ایجاد می شود. می توانید از مکمل های جلبک دریایی نیز استفاده کنید. در صورتی که کمبود ید دارید، می توانید از مکمل های ید برای کمک به عملکرد طبیعی غده تیروئید خود مصرف کنید. نکته:اگر از مشکلات تیروئیدی خودایمنی رنج می برید، نباید از این دارو استفاده کنید.

شاید بپسندید: این ترکیب جادویی برای سلامتی معجزه می کند: شیر را با زعفران بخورید!

۳. سرکه سیب برای درمان کم کاری تیروئید

درمان کم کاری تیروئيد، سرکه سیب، یکی دیگر از درمان های مفید برای کم کاری تیروئید است. سرکه سیب سبب بهبود تعادل قلیایی، افزایش متابولیسم، سم زدایی و تنظیم هورمون ها و کاهش وزن میشود. برای استفاده از خواص سرکه سیب هر روز به یک لیوان آب گرم ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و مقدار کمی عسل را با آن مخلوط کنید و این ترکیب را هر روز بنوشید.

شاید بپسندید: پاکسازی کامل کبد:  با ۵ نسخه سریع، موثر و خوشمزه گیاهی!

۴. روغن ماهی برای افزایش هورمون تیروئید

روغن ماهی درمانی مفید برای افزایش تولید هورمون تیروئیدی و حفظ عملکرد تیروئید است. به جز استفاده از روغن ماهی می توانید از مکمل های روغن ماهی نیز استفاده کنید.

نکته:در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون، قبل از مصرف روغن ماهی، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

احتمالا بپسندید: اين علائم نشان می دهد که یائسگی شما نزديک است!

درمان کم کاری تیروئيد

احتمالا بپسندید: با نوشیدن 1 لیوان آب چغندر در روز این تغییرات معجزه گونه را در خود احساس خواهید کرد!؟

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه و افزایش تمرکز با ۶ روش ساده و اثر بی نظیر!

۵. نقش ویتامین ها در تیروئید

درمان کم کاری تیروئيد، یکی از علل بروز مشکلات تیروئیدی کمبود ویتامین D است که همواره با بیماری های خودایمنی متعدد نیز مرتبط می باشد. برای تامین ویتامین دی مورد نظر بدنتان روزانه صبح به مدت حداقل ۱۵ دقیقه آفتاب بگیرید. همچنین باید ویتامین A، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۶، ویتامین C و ویتامین B۱۲ را مصرف کنید.

شاید بپسندید: احساس غم و ناراحتی: ۷ راهکار ساده برای از بین بردن غم و اندوه!

۶. سم زدایی

درمان کم کاری تیروئيد، سم زدایی بدن به درمان مشکلات تیروئیدی کمک می کند. برای از بین بردن آهن های مضر از اندام ها و سلول های خود زردچوبه، شیر خارخاسک، گشنیز و کلرلا را ترکیب نمایید و از این ترکیب برای پاکسازی بدن استفاده کنید.

شاید بپسندید: افزایش طول عمر با ۴ تغییر ساده در روتین خواب!

۷. مکمل های آمینه اسیدی برای تولید هورمون تیروئید

درمان کم کاری تیروئيد، برای تولید هورمون تیروئید از مکمل های آمینه اسید که سبب تولید هورمونهای تیروئید در بدن می شود، استفاده کنید. پس هر روز صبح و عصر با شکم خالی، ال-تیروزین (tyrosine) مصرف کنید.

۸. رژیم غذایی مغذی مناسب برای غده تیروئید

افراد دچار کم کاری تیروئید بهتر است از یک رژیم غذایی ساده و مفید پیروی کنند. برای عملکرد مطلوب غده تیروئید، در رژیم غذایی روزانه خود غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، مانند ماهی کاد، سالمون و ماهی والنوت; روغن ماهی، کلرلا، خزه و جلبک دریایی را بگنجانید.

درمان کم کاری تیروئيد، افرا دچار کم کاری تیروئید بهتر است از غذاهای غنی از سلنیوم، مانند؛ ماهی سالمون، آجیل برزیلی، گوشت گاو، تخمه های آفتابگردان، پیاز و قارچ و غذاهای سرشار از چربی های سالم مثل شیر نارگیل، گوشت گاو علفی، آووکادو، چیا و دانه های شاهدانه استفاده نمایند.

جالب خواهد بود: ۵ اولین علائم سکته مغزی که نادیده می گیریم و نمیدانیم!

بیشتر بخوانید: درمان قند خون: ۱۰ میوه خوشمزه که برای دیابت معجزه می‌کنند!

۹.درمان کم کاری تیروئید با پالم لیمو

این گیاه برای کسانی که از کم کاری تیروئید رنج می برند مفید است؛ لیمو، کمک می کند تا کم کاری غده تیروئید نرمال و معمولی عمل کند و تولید هورمون های تیروئید را افزایش دهد.

۱۰. جینسینگ برای درمان کم کاری تیروئید

این ،یک گیاه شگفت انگیز برای افرادی است که از کم کاری تیروئید رنج می برند. این گیاه سبب متعادل شدن سطح هورمون ها در بدن و کمک به عملکرد طبیعی غده تیوس و غدد فوق کلیه می شود. دو بار در روز (قبل از صبحانه و قبل از ناهار) ۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم از عصاره جینسینگ سیبری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گیاه شگفت انگیز که برای درمان کم خونی معجزه می کند!

درمان کم کاری تیروئيد

۱۱.تولید هورمون تیروئید با گیلاس زمستانی (آشوغاندا)

درمان کم کاری تیروئيد، آشوغاندا دارای خواص آنتی اکسیدانی است، که باعث تولید مناسب هورمون های تیروئید می شود و برای عملکرد مناسب غده تیروئید مفید است.

احتمالا بپسندید: این ترکیب گیاهی برای تسکین دردهای عمومی بدن معجزه می کند+نحوه تهیه و مصرف

۱۲. گزنه

درمان کم کاری تیروئيد، این گیاه، غنی از ید است چای گزنه را ۲-۳ بار در روز مصرف کنید همچنین، می توانید از روغن گزنه برای ماساژ در ناحیه گردن خود استفاده کنید.

۱۳. افزایش تولید هورمون تیروئید با تخم (بذر)کتان

تخم کتان، غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که برای سلامتی تیروئید بسیار مهم هستند. مصرف تخم کتان، می تواند تولید هورمون های تیروئید را افزایش دهد.

۱۴. کمک گردو سیاه به عملکرد بهتر غده تیروئید

درمان کم کاری تیروئيد، گردو سیاه یکی دیگر از گیاهان شگفت انگیز غنی از ید است که به سلامت و عملکرد بهتر غده تیروئید کمک می کند.

بیشتر بپسندید: اهمیت مصرف آب لیمو از کنترل قند خون تا کاهش وزن پایدار!

۱۵. شیرین بیان برای تیروئید کم کار

درمان کم کاری تیروئيد، افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند، تولید کورتیزول (هورمونی که با استرس مبارزه می کند) در آنها کاهش می یابد. برای بهبود این وضعیت از چای شیرین بیان استفاده کنید، برای استفاده از چای شیرین بیان، ریشه های شیرین بیان را در آب جوش بریزیدو چند دقیقه اجازه دهید بماند سپس آن را فشار دهید تا صاف شود و سپس آن را بنوشید.

بیشتر بخوانید: درمان کلسترول خون در طب سنتی با ۷ ماده غذایی خوشمزه!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

جالب است بخوانید: با استفاده از این عرقیات گیاهی، قند خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

احتمالا بپسندید: رفع هرگونه آلرژی با ۱۰ روغن گیاهی شگفت انگیز!

شاید بپسندید: این دمنوش گیاهی خون شما را پاکسازی و تصفیه می کند+نحوه تهیه و مصرف

اختمالا بپسندید: تخم مرغ خام، عسلی یا سفت +برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ چطور باید آن را پخت!؟

بیشتر بپسندید: با این دمنوش معجزه گر انسداد عروق را درمان کنید+نحوه تهیه و مصرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا