;
سلامت

با استفاده از این عرقیات گیاهی، قند خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

پایین آوردن قند خون با عرقیات گیاهی: بالا بودن سطح قند خون یکی از مسائل جدی در عملکرد سلامت بدن است که نیاز به توجه فوری و درمان سریع دارد. همچنین عدم‌کنترل آن می‌تواند به عوارض جدی و حتی تهدید جان افراد منجر شود. لذا درمان و کنترل قند خون بالا لازم است. در ادامه این مطلب بخش سلامت مجله خبری چشمک با پایین آوردن قند خون با عرقیات گیاهی همراه باشید.

شاید بپسندید: رفع مشکل یبوست با ۵ صبحانه خوشمزه و مخصوص!

بیشتر بخوانید: پاکسازی کبد: ۴ دمنوش گیاهی که کبد را پاکسازی می‌کنند!

علائم قند خون بالا

اولین گامی که باید انجام شود، توجه به نشانه‌های افزایش قند خون است. اگر هر یک از نشانه‌های زیر را در خود مشاهده می‌کنید، باید خیلی سریع برای درمان اقدام کنید:

  • احساس گرسنگی شدید
  • احساس تشنگی بیش از حد
  • ادرار کردن مکرر و مداوم
  • احساس خستگی، کاهش انرژی و خواب‌آلودگی در طول روز
  • تغییر در دید؛ به ویژه دیدن اجسام کدر و دیده شدن هاله‌ی نور با تاری

پایین آوردن قند خون با عرقیات گیاهی

در ادامه به قوی‌ترین عرقیات کاهنده قند خون اشاره می‌کنیم که می‌توانند در کاهش میزان قند خون موثر باشند. بااین‌حال، اگر سابقه افزایش قند خون دارید، منطقی است که در مصرف این گیاهان دقت کنید و با متخصصان مشورت کنید تا از تداخل آن‌ها با داروهای دیگر و احتمال افت قند خون زیاد در مواردی که مصرف می‌کنید، آگاه شوید.

جالب خواهد بود: عوارض مصرف نادرست دمنوش های گیاهی | به جای سم زدایی، بدن را سمی می کنند!

شاید بپسندید: خوراکی مفید حاوی امگا 3 | این دانه خوراکی 7 هزار برابر ماهی حاوی امگا 3 است!

پایین آوردن قند خون با عرقیات گیاهی

عرق آلوئه ورا

یکی از ترکیباتی که در صنایع و مصارف سنتی به کار می‌رود، آلوئه‌ورا است که به شکل‌های مختلف در دسترس است. مصرف عرق آلوئه‌ورا می‌تواند به تنظیم قند خون و درمان طبیعی افزایش قند خون کمک کند و باعث کاهش سریع قند خون شود. توصیه می‌شود که آلوئه‌ورا را به صورت ناشتا مصرف کنید.

احتمالا بپسندید: ترکیب این دو ماده غذایی، قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی را ایجاد می کند+نحوه تهیه و مصرف

جالب خواهد بود: این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و قند خون را تنظیم می کند+نحوه مصرف

عرق زول یا بوقناق

یکی از گیاهان بسیار مفید در طب سنتی، بوقناق است که با نام دیگر باباخازن نیز شناخته می‌شود. گل این گیاه به رنگ بنفش و آبی است و خواص فراوانی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها دارد. غیر از بحث در مورد دیابت یا افزایش قند خون، مصرف بوقناق می‌تواند در پاکسازی کلیه و کبد نیز کمک کند. همچنین افرادی که فشار خونشان بالا است، می‌توانند برای کاهش آن از این گیاه استفاده کنند.

مصرف بوقناق برای کاهش قند خون بسیار توصیه می‌شود، زیرا این گیاه تأثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش قند خون دارد. شما می‌توانید عرق بوقناق را مصرف یا دمنوش آن را تهیه کنید. برای مصرف راحت‌تر، مصرف عرق بوقناق را پیشنهاد می‌کنیم. افرادی که دارای دیابت هستند و قند خون آنها بالای ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر است، توصیه می‌شود هر ۴ ساعت مقدار معینی از این گیاه را مصرف کنند. بوقناق می‌تواند با تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده، به تجزیه قند خون و کاهش آن در بدن بیماران دیابتی کمک کند.

بیشتر بخوانید: دلیل افطار کردن با خرما در ماه رمضان حیرت انگیز است!

جالب خواهد بود: با این میوه ها و دمنوش ها، چربی خون خود را کنترل و درمان کنید+نحوه مصرف

عرق بابا آدم

گیاه بابا آدم یکی از گیاهان علفی معجزه‌آسایی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان در طب سنتی و همچنین طب نوین شناخته می‌شود. این گیاه به نام‌های دیگری مانند باردان و فیلگوش نیز شناخته می‌شود و ظاهری سخت و خشن دارد و برگ‌های آن به رنگ بنفش است. بابا آدم برای درمان کچلی، تنظیم قند خون، مسکن درد، درمان رماتیسم و موارد دیگری کاربرد دارد. اما از جمله مهم‌ترین دلایلی که این گیاه را در این بند ذکر کردیم، کاربرد آن در درمان دیابت است.

شاید بپسندید: خوراکی های مفید برای سلامت کبد | با مصرف منظم این خوراکی ها کبدی سالم خواهید داشت!

گیاه بابا آدم

مصرف روزانه این گیاه در وعده‌های سه‌گانه باعث کاهش قابل‌توجهی از میزان قند خون موجود در بدن بیماران دیابت می‌شود به‌علاوه، افرادی که در دوران دیابت از میل زیاد به مصرف شکر و شیرینی رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از این گیاه به صورت ناشتا، این میل را در طول روز به حداقل برسانند. نحوه مصرف این گیاه شامل مصرف عرق بابا آدم و یا دم‌کرده برگ‌های آن می‌شود.

شاید بپسندید: راز سلامتی ژاپنی ها : با این 6 عادت ساده، سلامتی خود را تضمین کنید!

عرق برگ گردو

جالب است بدانید که علاوه بر خواص مغز گردو، برگ‌های آن نیز در طب سنتی کاربرد دارند و می‌توان از خواص آن‌ها برای پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها مانند دیابت بهره برد. برای مصرف برگ گردو، می‌توانید آن را به صورت جوشانده یا عرق برگ گردو مصرف کنید.

عرق برگ گردو می‌تواند به جذب گلوکز در بدن کمک کرده و با این روش به پایین آوردن میزان قند خون و درمان گیاهی دیابت کمک نماید. البته باید در مصرف این عرق احتیاط کنید تا به کبد آسیب نرسد.

شاید بپسندید: راسته که خوردن سحری چاق میکنه و نخوردنش لاغر؟

احتمالا بپسندید: میوه های چاق کننده: ۱۰ میوه که به شدت باعث چاقی و اضافه وزن می شوند!

عرق گزنه

گزنه یک گیاه علفی است که ساقه‌های منشعب و برگ‌های سبز و سوزنی دارد. یکی از کاربردهای مهم آن، استفاده در تولید داروهای ضد دیابت در پزشکی نوین است. استفاده از عرق گزنه در دوزهای محدود می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند تا میزان قند خون در بدنشان به طور قابل‌توجهی کاهش یابد. گزلین موجود در عرق گزنه می‌تواند به انسولین در جذب گلوکز کمک بسیاری کند.

شاید بپسندید: درمان تیروئيد: ۵ مواد غذایی مناسب برای تیروئید!

بیشتر بخوانید: ۵ قانون طلایی برای اینکه همیشه سالم باشیم!

عرق رزماری

یکی از گیاهانی که می‌تواند در مبارزه با بیماری دیابت موثر باشد، رزماری است که توصیه می‌شود آن را به صورت عرق یا دمنوش مصرف کنید. این گیاه دارای خواص آرام‌بخش بسیار مفیدی است که می‌تواند به کاهش قند خون در بدن شما کمک نماید. اما توجه داشته باشید که برای درمان دیابت با استفاده از عرق رزماری، توصیه نمی‌شود که روزانه بیش از سه وعده مصرف کنید.

شاید بپسندید: ۱۰ دمنوش معجزه گر برای گوارش سالم روزه داران!

احتمالا بپسندید: درمان نفخ شکم: ۸ روش خانگی برای درمان فوری نفخ شکم!

عرق کاسنی

کاسنی، به‌ویژه ریشه آن، از جمله گیاهانی است که می‌تواند در درمان دیابت مؤثر باشد. این گیاه دارای ماده‌ای به نام اینولین است که با تحریک تولید هورمون‌های کنترل‌کننده قند خون، از جمله انسولین به طور غیرمستقیم، نقش بسزایی در پیشگیری و کنترل دیابت ایفا می‌کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف عصاره گیاه کاسنی می‌تواند با برداشت زیادتر گلوکز از خون، به کنترل قند خون کمک کند.

عرق شنبلیله

شنبلیله از جمله گیاهانی است که شامل خواص بی‌شماری می‌شود. خواص هیپوگلیسمیک این گیاه در تحمل گلوکز و کاهش سطح قند خون نقش مهمی دارد. همچنین، فیبر موجود در شنبلیله باعث کاهش جذب کربوهیدرات و قند می‌شود.

عرق زرشک

این عرق گیاهی به دلیل داشتن طعم ترش و خواص سرد، احساس تشنگی زیاد در فرد را ایجاد می‌کند و با مصرف بیشتر آب، باعث کاهش قند خون می‌شود. علاوه‌بر این، این عرق گیاهی برای درمان فشار خون بالا و تصفیه خون نیز موثر است.

پایین آوردن قند خون با عرقیات گیاهی

عرق گشنیز

یکی از عرق‌های گیاهی بسیار موثر در کاهش قند خون، عرق گشنیز است که با تحریک ترشح انسولین در بدن، منجر به کاهش قند خون می‌شود. افزایش ادرار یکی از عوامل کاهش قند خون در بدن است که این گیاه دارویی، به دلیل داشتن طبع سرد و خشک، باعث افزایش ادرار در فرد می‌شود و در نتیجه به کاهش قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند.

عرق تمشک

یکی از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون، عرق تمشک است که می‌تواند در تنظیم فشار خون و رقیق‌کردن خون نیز موثر باشد. این عرق گیاهی به منظور درمان تب، سرفه، سرماخوردگی و سرخک نیز تجویز می‌شود. برای کاهش قند خون، مصرف روزانه ۲ الی ۳ استکان از این عرق را توصیه می‌کنیم.

عرق دارچین

عرق دارچین یکی از تاثیرگذارترین عرقیات پایین آورنده قند خون به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، عرق دارچین دارای طبعی گرم است و مشخص شده که ماده‌ای به نام کومارین که در عرق دارچین وجود دارد، باعث ایجاد اثرات کاهش دهنده قند خون و مدیریت قند خون نرمال می‌شود.

عرق زنجبیل

یکی دیگر از عرقیات پایین آورنده قند خون، عرق زنجبیل نام دارد. این عرق به دلیل خاصیت بسیار مؤثر در روند کاهش قند خون، به عنوان یک داروی ضد دیابت شناخته شده است. زنجبیل به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در کاهش هموگلوبینA1C، چربی خون و وزن نقش داشته و به دلیل اثرات ضدالتهابی، باعث کنترل عوارض بیماری‌های التهابی مانند دیابت می‌شود.

عرق زیره

در مورد عرق زیره نیز تحقیقات زیادی انجام شده است. این تحقیقات از تاثیر قابل‌توجه عرق زیره بر کاهش قند خون حکایت می‌کنند. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند عرق زیره را مصرف کرده و دیابت و قند خون خود را تحت‌کنترل قرار دهند. اما سعی کنید در مصرف این عرق افراط نکنید؛ زیرا مصرف زیاد از حد آن ممکن است باعث کاهش ناگهانی قند خون شود.

عرق برگ زیتون

خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی عرق برگ زیتون به این گیاه خواص سلامتی زیادی بخشیده است. درمان دیابت و کاهش قند خون یکی از خواص مهم این عرق گیاهی به حساب می‌آید. درواقع مصرف این عرق گیاهی منجر به افزایش تحریک ترشح انسولین توسط لوزوالمعده شده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. علاوه بر این، عرق برگ زیتون مقاومت انسولین در این افراد را نیز کاهش می‌دهد.

 

منبع: مثبت سبز

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: با این گیاه مغز شما شبیه ۱۵ ساله ها کار می کند!

جالب خواهد بود: با کمک این گیاهان دارویی هورمون های بدن خود را متعادل کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =

دکمه بازگشت به بالا