;
بیماری هاسلامت

رژیم سم زدایی: ۱۰ نکته کلیدی برای خوش اندام شدن سریع

رژیم سم زدایی: فصل پاییز شروع شده و باید با یک رژیم غذایی سالم، فرم بدنی را بازیابی کرد یا به عبارت ساده تر، چربی ها و سموم انباشته شده در ماه های تابستان را دفع کرد. بنابراین، چگونه در پاییز برای سم زدایی و کاهش وزن غذا بخوریم؟

فصل پاییز ماه مناسبی برای پیروی از رژیم سم زدایی است و رژیم سم زدایی بیش از همه کبد را تمیز می کند و همچنین به کاهش وزن کمک می کند. در بخش سلامت چشمک به بررسی رژیم سم زدایی با ۱۰ نکته موثر برای کاهش وزن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:  این ۹ غذا را هرگز نباید دوباره گرم کنید + خطراتی که نمی دانید!

سوپر غذاهای پاییزی

رژیم سم زدایی، رژیم پاییز برای پاکسازی بدن ایده آل است، به لطف محصولاتی که این فصل ارائه می دهد، اما باید سبک و در عین حال متعادل باشد تا به کاهش وزن کمک کند. غذاهای فوق العاده پاییزی که نباید از بشقاب شما حذف شوند شامل موارد زیر می شود.

۱.کدو تنبل ستاره مسلم پاییز است که سرشار از ویتامین A، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و نمک های معدنی است.

۲.انار منبع ارزشمندی از آب، پتاسیم، ویتامین C و مواد معدنی است.

۳.چغندر سرشار از اسید فولیک و ویتامین C.

۴.انگور با اثر سم زدایی قوی.

۵.گلابی، سیب و کیوی.

۶.کلم بروکسل، کلم بروکلی و گل کلم نیز اثر سم زدایی قوی دارند و به شما امکان می دهند، فیبر دریافت کنید که حرکات روده را تحریک می کند و به کاهش وزن کمک می کند و مواد ضد سرطانی دارند.

۷.میوه های خشک شده.

۸.حبوبات

۹.باید تنقلات صنعتی (بیسکویت و کراکر و …) و نوشیدنی های شیرین را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید.

۱۰ نکته موثر برای کاهش وزن در پاییز

رژیم سم زدایی، با رعایت رژیم سم زدایی پاییزی می توانید وزن کم کنید و بدن خود را از سموم پاکسازی کنید. این نکات را برای شروع سریع کاهش وزن امتحان کنید.

۱.غذا را از قبل آماده کنید

رسیدگی به مدرسه، خانه و محل کار اغلب منجر به کمبود زمان برای تهیه یک وعده غذایی سالم می شود. برای تهیه غذای خوب و پرهیز از غذاهای آماده، می‌توانیم عصرانه چیزی بپزیم یا برای روز بعد سبزی بجوشانیم یا مقداری حبوبات آماده کنیم. همچنین می توانید غذای از قبل پخته شده خود را در ظروف خاصی در فریزر نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:  6 بهترین سبزیجات برای سلامت پوست که باید در رژیم غذایی گنجاند!

رژیم سم زدایی

۲.وعده های غذایی را حذف نکنید

هیچ وعده غذایی نباید حذف شود و هر وعده غذایی باید حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد. سوپ غلات را با سبزیجات تازه همراه کنید، ماهی دریایی بخورید، گوشت سفید را انتخاب کنید و با سس ها، خامه و چاشنی های سنگین خداحافظی کنید.

۳.الکل مصرف نکنید

الکل حاوی کالری زیادی است و همچنین برای بدن سمی است. هیچ دوز قابل اعتمادی از الکل وجود ندارد و الکل در تمام مقادیر برای بدن مضر است. بنابراین، نوشیدن الکل را به طور کامل متوقف کنید و آب بیشتری بنوشید. نوشیدن آب بیشتر در طول روز نیز می تواند به کاهش دریافت کالری اضافی کمک کند.

۴.غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید

رژیم سم زدایی، غذاهای غنی از فیبر غذاهایی هستند که به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. فیبر در میوه ها و سبزیجات، نان سبوس دار، پاستا، برنج قهوه ای، لوبیا، نخود، عدس و جو وجود دارد.

۵.به طور منظم غذا بخورید

مدام میان وعده نخورید و وعده های غذایی اصلی را سبک و سالم بخورید. این به تنهایی به سوزاندن کالری سریعتر کمک می کند.

۶.به برچسب مواد غذایی توجه کنید

رژیم سم زدایی، همه محصولات دارای برچسب غذایی هستند که کالری، چربی و سایر مواد موجود در آنها را نشان می دهد. کاهش مصرف محصولات قندی، پرکالری و ناسالم یک شروع عالی است.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از آلزایمر: ۶ بهترین مواد غذایی با اثر باورنکردنی بر مغز

۷.آهسته بجوید

قانون اساسی هنگام غذا خوردن آهسته جویدن است. جویدن آهسته احساس گرسنگی را کاهش می دهد، هضم غذا را تسهیل می کند و همچنین مصرف زیاد تنقلات بین وعده های غذایی را کاهش می دهد.

رژیم سم زدایی

۸.حرکت کنید

رژیم سم زدایی، رفتن به باشگاه، دو یا دویدن در پارک ۲ یا ۳ بار در هفته، پیاده روی، دوچرخه سواری یا پیاده روی تا محل کار به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید، از بیماری قلبی پیشگیری کنید و وزن کم کنید.

۹.استراحت کنید

هرگز خواب خوب را نادیده نگیرید. بی خوابی باعث می شود در طول روز بیشتر غذا بخورید و انرژی کافی نداشته باشید. هر شب حداقل ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

۱۰.از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید

رژیم سم زدایی، کالری ننوشید شاید این جمله برای شما ساده به نظر برسد، اما میزان کالری نوشیدنی های شیرینی که می نوشید بسیار زیاد است و کالری ها هیچ فایده ای جز انرژی دادن به بدن ندارند. نوشیدنی هایی مانند دمنوش های گیاهی و آب به جای نوشیدنی های شیرین توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین میوه و سبزیجات فصل برای کاهش وزن و لاغری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا