;
سلامتبیماری ها

این ۹ غذا را هرگز نباید دوباره گرم کنید + خطراتی که نمی دانید!

برای صرفه جویی یا وقت نداشتن برای آشپزی، بسیاری از مردم غذاهای باقی مانده را نگه می دارند و برای وعده بعدی غذایی دوباره گرم می کنند. این عادت در برخی شرایط می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد. گروه های غذایی زیادی وجود دارند که با گرم کردن مجدد مضر می شوند. برخی از غذاها را باید بلافاصله پس از آماده شدن میل کرد. نگهداری در یخچال یا فریزر برای گرم کردن مجدد می تواند به سلامت شما آسیب برساند. آن هاعلاوه بر تغییر طعم، مواد مغذی خود را از دست می دهند و در برخی موارد می توانند حتی سمی شوند. در بخش سلامت چشمک گرم کردن غذا بررسی شده است. در واقع ۹ ماده غذایی وجود دارد که برای جلوگیری از معده درد، ناراحتی های گوارشی یا حتی مسمومیت غذایی نباید آنها را دوباره گرم کرد.

بیشتر بخوانید: ۹ مواد غذایی که طول عمر شما را کوتاه می کند! 

۹ غذایی که هرگز نباید دوباره گرم کنید

۱.سیب زمینی

گرم کردن مجدد سیب زمینی آب پز، پوره یا سرخ شده توصیه نمی شود. این سبزی خواص غذایی خود را از دست می دهد و برای بسیاری از افراد هضم غذا را مختل می کند. به علاوه، سیب زمینی می تواند حاوی باکتری هایی باشد که اگر در یخچال نگهداری نشود، باعث بوتولیسم  می شوند.

۲.تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای غنی از پروتئین و حاوی بسیاری از مواد مغذی مختلف است. با این حال، گرم کردن یک تخم مرغ برای بار دوم در دمای بالا باعث تغییر ترکیب تخم مرغ و جلوگیری از جذب مواد مغذی آن توسط بدن می شود. به علاوه جریان هضم غذا را کند می سازد و باعث درد شکم یا حتی مسمومیت غذایی می شود.

گرم کردن غذا

۳.قارچ

قارچ ها علاوه بر فیبر و ویتامین بالا حاوی پروتئین هایی هستند که در صورت عدم نگهداری صحیح، آسیب می بینند. بنابراین گرم کردن مجدد قارچ هایی که چند ساعت در دمای اتاق مانده اند باعث ناراحتی گوارشی می شود.

۴.برنج

برنج یکی از مواد غذایی در معرض خطر است. این ماده غذایی می تواند به باکتری های معروف به باسیلوس سرئوس آلوده شود. این باکتری ها در برابر حرارت مقاوم هستند. برنج همچنین زمانی که در دمای اتاق نگهداری شود می تواند مواد سمی تولید کند. بنابراین، اگر برنج بلافاصله پس از پختن خورده نشود، بسیار خطرناک می شود.

بیشتر بخوانید: 7 نشانه که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است

۵.کرفس

گرم کردن غذا، کرفس یک سبزی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی بسیار مفید است. اما این ماده غذایی حاوی نیترات هایی است که با حرارت دادن به نیتریت تبدیل می شوند. این ها ترکیباتی هستند که می توانند برای بدن خطرناک و مضر باشند.

۶.اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، آهن، منیزیم و فیبر است. به علاوه اسفناج یک سبزی است که فواید بسیار متفاوتی برای بدن دارد. با این حال، این سبزی با برگ سبز تیره حاوی مقادیر زیادی نیترات است که در دمای اتاق می تواند به نیتریت تبدیل شود. نیتریت ها احتمالا باعث افزایش سطح متهموگلوبین در خون، تغییر رنگ پوست و غشاهای مخاطی و در موارد نادر باعث مرگ می شوند.

گرم کردن غذا

۷.مرغ

منطقی است که باقی مانده مرغ سرخ شده را برای وعده غذایی بعدی ذخیره کنید. اما درست کردن ساندویچ سرد با مرغ باقی مانده بهتر از گرم کردن مجدد آن برای بار دوم است. مرغ را نباید دوباره گرم کرد زیرا خطر هضم نشدن آنها و ایجاد نفخ، معده درد و مسمومیت وجود دارد.

۸.چغندر قرمز

گرم کردن غذا، چغندر قرمز را می توان به صورت خام در سالاد یا پخته در وعده های غذایی مصرف کرد. با این حال، چغندر مانند کرفس و اسفناج حاوی نیترات است. بنابراین، گرم کردن مجدد چغندر پخته می تواند منجر به ورود ترکیبات سمی در وعده های غذایی شود.

۹.محصولات دریایی

غذاهای دریایی باید تا حد امکان تازه مصرف شوند. گرم کردن مجدد غذاهای دریایی در فر یا مایکروویو توصیه نمی شود. غذاهای دریایی می توانند به سرعت فاسد شوند و منجر به مسمومیت غذایی شوند.

بیشتر بخوانید: 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + ده =

دکمه بازگشت به بالا