;
درمان خانگیسلامت

سرماخوردگی را با این ۸ غذای خوشمزه فوری درمان کنید!

درمان سرماخوردگی فوری: سرماخوردگی یکی از مشکلات شایع در فصل سرما است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. این بیماری با علائمی مانند سرفه، عطسه، گلو درد، خستگی و تب، روزهای قشنگ پاییزی و زمستانی را برای ما ناخوشایند می‌کند.

هنگامی که مبتلا به سرماخوردگی هستید ممکن است بیشتر دلتان بخواهد بخوابید و از خوردن یا نوشیدن چیزهایی که بدن شما را هیدراته نگه می‌دارند، صرف‌نظر کنید. با این حال، برخی از غذاها هستند که تا حدودی علائم سرماخوردگی را تسکین می‌دهند. اگر نمی‌دانید چه غذای مناسب سرماخوردگی خوب است و معجزه می‌کند؛ در ادامه این مطلب سلامت را بخوانید.

بیشتر بخوانید: درمان فوری سرماخوردگی در یک روز با این روش جادویی!

۸ غذایی که باید در دوران سرماخوردگی بخورید

۱.آبگوشت

آبگوشت یک غذای مبتنی بر آب است که در صورت سرماخوردگی توصیه می‌شود آن را مصرف کنید. این غذای مایع دارای خواص ضدالتهابی است.

همچنین اسیدهای آمینه و مواد معدنی دارد که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. شما با داشتن گوشت گاو، مرغ یا حتی آب قلم می‌توانید این غذای مقوی را درست کنید. در آبگوشت، از حبوباتی مانند نخود و افزودنی‌هایی مانند سیر، زنجبیل و فلفل استفاده کنید تا خواص آن چندین برابر شود.

بیشتر بخوانید: ابن سینا برای رفع نفخ و سردی معده این نسخه را پیشنهاد می کند!

جالب خواهد بود: برای کاهش درد این گیاهان دارویی معجزه می کنند+نحوه تهیه و مصرف

۲.بورانی اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات چلیپایی است که درصورت سرماخوردگی، به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. اسفناج دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و C است که محافظ سیستم ایمنی است.

ویتامین E نه تنها سیستم ایمنی را قوی نگه می‌دارد، بلکه با خواص آنتی‌اکسیدانی خود به سلول‌ها در انجام عملکردهای مختلف کمک می‌کند. اگر می‌خواهید اسفناج بیشتری بخورید، آن را در سالاد یا اسموتی بریزید، بخارپز کنید، تفت دهید یا در پخت انواع سوپ‌ها استفاده کنید.

شاید بپسندید: درمان تیروئيد: ۵ مواد غذایی مناسب برای تیروئید!

بیشتر بخوانید: ۵ قانون طلایی برای اینکه همیشه سالم باشیم!

درمان سرماخوردگی فوری

۳.سوپ

درمان سرماخوردگی فوری، اگرچه یک کاسه سوپ داغ لزوماً درمان قطعی برای سرماخوردگی نیست، اما علائم دردناک آن را تسکین می‌دهد. بخار سوپ به حرکت مخاط از طریق بینی کمک و احتقان را برطرف می‌کند.

سوپ غذایی مایع است و به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می‌کند. اگر گیاهخوار هستید، پس سوپ رشته فرنگی با نخود یا سایر سوپ‌های داغ بر پایه سبزیجات، بهترین گزینه برای شما هستند.

سوپ آب‌رسان و مغذی است و کمک می‌کند از نظر روانی احساس بهتری داشته باشید. از آنجایی که سیر خواص ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد، مصرف این غذا برای سرماخوردگی به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

شاید بپسندید: کنترل خشم و عصبانیت با ۹ روش عملی و ساده!  

یسشتر بخوانید: درمان تیروئید در طب سنتی با ۸ ماده طبیعی شگفت انگیز!

۴. ساندویچ بوقلمون

این غذا برای سرماخوردگی گزینه مناسبی محسوب می‌شود که هم جنبه درمانی دارد و هم خوشمزه و وسوسه برانگیز است. اساساً سرفه و سرماخوردگی بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد و آن را ضعیف می‌کند.

خوردن مواد غذایی سرشار از پروتئین کمک می‌کند تا سلامت خود را به دست آورید. ممکن است هنگام بیماری اشتهای خود را از دست بدهید، اما دریافت مقدار مناسبی غذای مقوی مهم است.

درمان سرماخوردگی فوری، مصرف یک ساندویچ بوقلمون، پروتئین ضروری که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با آنفولانزا نیاز دارد را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شاید بپسندید: این افراد باید بدون بالش بخوابند!

احتمالا بپسندید: این خوراکی های طبیعی مثل یک آنتی هیستامین برای رفع آلرژی فصلی عمل می کنند!

۵.آب سبزیجات

آنتی‌اکسیدان‌هایی در سبزیجات وجود دارند که به تقویت ایمنی بدن شما کمک می‌کنند. آب سبزیجات شما را از شر بیماری‌هایی مانند آنفولانزا نجات می‌دهد. هنگامی که علائم سرماخوردگی در شما ظاهر می‌شود، احتمالاً حس چشایی خود را از دست می‌دهید و تمایلی به خوردن غذاهای جامد ندارید.

درمان سرماخوردگی فوری، در این مواقع، یک لیوان آب سبزیجات بهترین راه حل برای شما خواهد بود. اگر به آب سبزیجاتتان کمی هویج یا کلم پیچ هم اضافه کنید، زودتر خوب می‌شوید.

احتمالا بپسندید: این خوراکی ها برای کاهش کلسترول خون معجزه می کنند!

جالب خواهد بود: اگر فشار خون بالا دارید، این نوشیدنی‌های گیاهی می توانند آن را کنترل و کاهش دهد!

۶.خورشت مرغ

خورشت مرغ غذای راحتی است که در صورت داشتن گلودرد، سرفه مزمن یا آنفولانزا بهتر است به آن اعتماد کنید. هنگام سرفه و سرماخوردگی موادی که در تهیه خورشت مرغ استفاده می‌شوند، تسکین دهنده هستند. سبزیجات، آب مرغ، نمک، فلفل، پیاز و سیر مواد اولیه‌ای هستند که در تهیه این غذا برای سرماخوردگی استفاده می‌شوند.

شاید بپسندید:  ۷ دمنوش معجزه گر برای پایین آوردن قند خون بیماران دیابتی!

احتمالا بپسندید: این میوه‌ خوشمزه خون را رقیق می کند!

درمان سرماخوردگی فوری

۷.تخم مرغ

healthline می‌گوید که یکی دیگر از وعده‌های غذایی صبحگاهی که در درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند، «تخم مرغ» است. فرقی نمی‌کند این غذای عالی را به‌صورت نیمرو مصرف کنید یا آب پز، در هر صورت بهتر از داروهای سرماخوردگی عمل می‌کند و علائم این بیماری را کاهش می‌دهد.

تخم مرغ پروتئین بالایی دارد که برای بهبود و سازندگی سلول‌های بدن مفید است. این غذا ویتامین D و ویتامین B12 دارد. این دو ترکیب برای داشتن سیستم ایمنی سالم و عملکرد مناسب اعضای بدن مفید هستند.

درمان سرماخوردگی فوری، فقط حواستان باشد که مصرف بیش از حد تخم مرغ در برخی افراد باعث افزایش کلسترول خون می‌شود؛ پس با دقت از آن استفاده کنید.

شاید بپسندید: نمک برای این مشکلات معجزه می کند | کاربرد نمک برای سلامتی

بیشتر بخوانید: فواید بی نظیر بادکش درمانی برای سلامتی در طب سنتی!

۸.  بلغور جو دوسر با ترکیبات اضافی

یک کاسه بلغور جو دوسر ممکن است بلیت تضمینی سلامتی شما باشد! این ماده مملو از «بتا گلوکان» است. بتا گلوکان، نوعی فیبر است که به بهبودی بدن کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. جو دو سر فیبر، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند آهن و منیزیم دارد.

این مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک و عملکرد گوارش را تسریع می‌کنند. همچنین کاهش دهنده التهاب‌ها و تسهیل‌بخش فرآیند بهبودی هستند. جو دوسر به همراه میوه‌هایی مانند موز، کیوی یا پرتقال یک غذای مقوی در وعده صبحانه یا عصرانه شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۶ خواص و فواید چای پونه برای درمان سرماخوردگی

 

 

برایتان جالب خواهد بود

جالب خواهد بود: میوه های مجاز برای دیابتی ها: ۹ میوه بدون قند برای کنترل دیابت!

بیشتر بپسندید: عوارض روغن زیتون: با ۱۳ ضرر جدی روغن زیتون برای بدن آشنا شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یک =

دکمه بازگشت به بالا