;
درمان خانگیسلامت

۷ دلیل برای خوردن کدو حلوایی در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی و درمان عوارض آنفولانزا، از قبیل سرفه و عفونت بدن و… همیشه مورد توجه بوده و هست. اینکه کدو تنبل معروف قصه ها چطور چنین اثراتی دارد در واقع به دلیل ترکیباتی است که در این خوشمزه پاییزی پنهان شده و در این بخش از سلامت به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: خواص آویشن برای سرماخوردگی: آویشن برای سرماخوردگی یک معجزه محسوب می شود!

۱. ویتامین C کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی

مهمترین ویتامین تجویز شده در دوران سرماخوردگی، ویتامین سی است که مصرف منابع آن در فصول سرد سال بسیار توصیه می شود. آیا می دانستید که تنها یک وعده کدو تنبل یک پنجم میزان توصیه شده روزانه ویتامین C شما را که ماده غذایی شماره یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شماست را تامین میکند؟ برای همین است که مصرف کدو حلوایی به اشکال مختلف برای سرماخوردگی توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: خواص انار برای کبد چرب: چه‌مقدار آب انار برای درمان کبد چرب موثر است؟

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی

۲. بتاکاروتن کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی

کدو تنبل دارای میزان قابل توجهی ویتامین A می باشد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ما در برابر بیماری های قلبی، مشکلات چشمی و برخی سرطان ها محافظت می کند. مانند ویتامین C، ویتامین A نیز با عفونت های بدن مبارزه می کند و به این روش بدن را برای درمان سرماخوردگی آماده تر می سازد.

۳. فیبر کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی، کدو تبنل یکی از منابع فیبر است و فیبر یکی از موادی است که برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی مدام توصیه می شود. فیبر موجود در کدو حلوایی علاوه بر تقویت بدن در مقابل سرماخوردگی، میتواند فرد مبتلا به این بیماری را در درمان سریعتر یاری کند.

بیشتر بخوانید: رفع یبوست با نسخه بوعلی سینا!

۴. روی موجود در کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی

کدو حلوایی سرشار از روی است که یکی دیگر از تقویت کننده های سیستم ایمنی است و تقویت سیستم ایمنی بدن، اصلی ترین نیاز ما در دوران سرماخوردگی است.

احتمالاً بپسندید: این دانه خوراکی 7 هزار برابر ماهی حاوی امگا 3 است!؟

۵. منیزیم کدو حلوایی، ضد سرماخوردگی

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی، این ماده معدنی نادیده گرفته شده هر روز در بدن ما معجزه می کند و به حفظ فشار خون در حد طبیعی و استخوان ها و قلب ما کمک می کند. منیزیم همچنین یکی از بهترین ویتامین ها برای سرماخوردگی است چرا که در کاهش التهابات و عوامل تشدید کننده سرماخوردگی، موثر عمل می کند.

بیشتر بخوانید: خواص گلابی: ۱۰خاصیت باورنکردنی این میوه سرشار از فیبر

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی

احتمالاً بپسندید: دمنوش آلودگی هوا: بهترین دمنوش گیاهی ضد آلودگی هوا در پاییز و زمستان!

۶. آنتی اکسیدانی کدو تنبل

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی، خواص آنتی اکسیدانی کدو تنبل از سیستم تنفسی در برابر عفونت ها محافظت می کند و مشکلات ریوی و حملات آسم را کاهش می دهد.

شاید بپسندید: خوردن انار برای این افراد به شدت ممنوع است!

۷. تقویت سیستم ایمنی با کدو حلوایی

کدو تنبل مقادیر کافی منیزیم را برای حفظ عملکرد ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی بدن فراهم می کند. کدو حلوایی پرخاصیت، با افزایش تولید گلبول های سفید در بدن، سیستم ایمنی را تقویت می کند و همین اتفاق باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع عفونت ها مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و تب می شود.

بیشتر بخوانید

درمان سرماخوردگی: با ترکیب این سه ماده غذایی برای همیشه از شر عفونت و سرماخوردگی خلاص شوید!

بیشتر بخوانید: با نخوردن این وعده غذایی قلب شما بیمار می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا