;
درمان خانگیسلامت

جلوگیری از سرفه: ۷ روش خانگی شگفت انگیز برای جلوگیری از سرفه

جلوگیری از سرفه: سرفه در پاکسازی محرک ها و عفونت های بدن نقش دارد، اما سرفه مداوم می تواند آزاردهنده باشد. بهترین درمان برای سرفه به علت اصلی آن بستگی دارد. قبل از هر چیز لازم است علت سرفه را بشناسیم. با این حال، سرفه یکی از موقعیت های آزاردهنده است. شما می توانید روش های مختلفی را برای جلوگیری از سرفه امتحان کنید.

به خصوص در خانه می توانید با فرمول های طبیعی از شر سرفه خلاص شوید. به خصوص با فرا رسیدن فصل پاییز بیماری های ناشی از تغییر فصل شروع شده است. بنابراین بسیاری از مردم به دنبال روش های طبیعی برای جلوگیری از سرفه هستند. در بخش سلامت این ۷ روش خانگی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های تغییر فصلی: در پاییز بدن دچار کدام نوع بیماری ها می شود + درمان

۷ روش خانگی موثر برای جلوگیری از سرفه

۱.عسل

جلوگیری از سرفه، از عسل می توان برای درمان سرفه خشک در روز و شب استفاده کرد. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و همچنین می تواند با پخش شدن در گلو به تسکین سوزش کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ نشان داد که عسل در کاهش حملات آزاردهنده سرفه‌های شبانه در کودکان موفق‌تر از ماده ضد سرفه دکسترومتورفان است. هنگامی که عسل را با یک قاشق چای‌خوری ۲ بار در روز بخورید، سرفه شما کاهش می یابد.

۲.زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که ممکن است خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی داشته باشد. همچنین می تواند برای شرایط مختلف از جمله سرفه خشک مفید باشد. زمانی که کورکومین همراه با فلفل سیاه مصرف شود بهتر جذب جریان خون می شود.

جلوگیری از سرفه

۳.زنجبیل

جلوگیری از سرفه، زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. همچنین ثابت شده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و درد و ناراحتی را تسکین می دهد.

جلوگیری از سرفه، زنجبیل به عنوان یک عنصر در بسیاری از چای ها یافت می شود. همچنین می توانید چای زنجبیل را از ریشه زنجبیل با خیساندن ریشه پوست کنده یا بریده شده در آب گرم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک های شیمیایی

۴.نعناع

جلوگیری از سرفه، نعناع حاوی منتول است که به بی حس شدن انتهای عصبی گلو که در اثر سرفه تحریک می شوند، کمک می کند. این می تواند باعث تسکین درد و کاهش میل به سرفه شود. نعناع همچنین به کاهش احتقان کمک می کند. با این حال، مشخص شده است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

۵.چای ماسالا

طعم چای، در سال های اخیر در ایالات متحده بسیار محبوب شده است. در هند از چای برای درمان بیماری هایی مانند گلودرد و سرفه خشک استفاده می شود.

جلوگیری از سرفه، ماسالا حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی مانند میخک و هل است. میخک همچنین ممکن است به عنوان خلط آور موثر باشد. چای همچنین حاوی دارچین است که دارای خواص ضد التهابی است.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

جلوگیری از سرفه

۶.آویشن

عده ای از آویشن برای بیماری های تنفسی استفاده می کنند. یک مطالعه کوچک شامل ۳۶۱ فرد مبتلا به برونشیت حاد نشان داد که عصاره برگ آویشن مخلوط با پیچک ممکن است به تسکین سرفه و همچنین برونشیت کوتاه مدت کمک کند. برگ ها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها هستند که ماهیچه های گلو مرتبط با سرفه را شل کرده و التهاب را کاهش می دهند.

۷.ملاس خرنوب

جلوگیری از سرفه، ملاس منبع غذایی است که برای سلامتی بسیار مفید است. هنگامی که به طور صحیح و منظم مصرف شود، خون ساز موثری است. در عین حال، بیماران کم خونی با مصرف منظم آن از شر کم خونی خلاص می شوند. با این حال، اثر کاهش دهنده سرفه نیز دارد.

بیشتر بخوانید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

دکمه بازگشت به بالا