;
درمان خانگیسلامت

درمان دیابت نوع ۲: این ۱۰ روش خانگی شگفت انگیز درمان قطعی دیابت نوع ۲ است!

درمان دیابت نوع ۲، دیابت نوع 2 که دیابت شیرین نیز نامیده می شود، ناشی از حرکت ناکافی، مصرف زیاد غذاهای اشتباه، استرس عاطفی، کمبود خواب، سموم و ژنتیک است. بیشتر اوقات، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 علاوه بر داروهای معمولی، برای کمک به درمان بیماری خود، به دنبال داروهای طبیعی نیز هستند.

داروهای طبیعی و استفاده از غذا به عنوان دارو راهی فوق العاده برای تکمیل درمان دیابت شما است. با این حال، اگر بدون دانش یا راهنمایی صحیح اضافه شود، مخلوط کردن گیاهان، مکمل‌ها و داروها می‌تواند منجر به کاهش قند خون به نام هیپوگلیسمی شود. در بخش سلامت ۱۰ بهترین درمان خانگی برای کاهش و کنترل دیابت بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: باورهای غلط در مورد دیابت: این ۱۰ افسانه غلط در مورد دیابت را بشناسید

۱۰ روش خانگی شگفت انگیز برای درمان قطعی دیابت نوع ۲

۱.سرکه سیب

ترکیب اولیه موجود در ACV اسید استیک است و اعتقاد بر این است که بسیاری از مزایای سلامتی در آن نهفته است. رویکردهای مبتنی بر شواهد زیادی برای استفاده از ACV وجود دارد. مصرف ۲ قاشق غذاخوری قبل از خواب می تواند سطح قند را کاهش دهد.

درمان دیابت نوع ۲، حتی بهتر از آن، ۱-۲ قاشق غذاخوری ACV همراه با وعده های غذایی می تواند بار گلیسمی یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات را کاهش دهد. به طور کلی به بیماران توصیه می شود که سرکه سیب را به تنهایی قبل از غذا مصرف کنید یا آن را با سس های سالاد یا چای مخلوط کنید.

۲.فیبر و جو

خوردن فیبر باعث کاهش قند خون و غلظت انسولین می شود. مقدار توصیه شده فیبر حدود ۳۰ گرم در روز است. اکثر آمریکایی ها حدود ۶-۸ گرم دریافت می کنند که تقریباً کافی نیست. در حالی که می توانید مکمل های فیبر مانند متاموسیل (پوسته پسیلیوم) مصرف کنید، بهترین راه برای رسیدن به هدف تان خوردن سبزیجات است!

درمان دیابت نوع ۲، جو یک غلات پر فیبر و پروتئین است که اطلاعات زیادی برای حمایت از نقش آن در کمک به بهبود قند خون، انسولین، کلسترول و التهاب عمومی دارد. جو نیازی به خیساندن ندارد و معمولاً در کمتر از ۱۵ دقیقه روی اجاق گاز فقط با مقداری آب و نمک می‌پزد.

درمان دیابت نوع ۲

۳.کروم

به طور عمده در مخمر آبجو یافت می شود، کمبود کروم متابولیسم گلوکز را مختل می کند. شواهد از کروم برای کاهش قند خون و سطوح A1c پشتیبانی می کنند. در صورت ابتلا به بیماری کلیوی در مصرف این مکمل مراقب باشید.

۴.روی

افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار کمبود روی هستند. مطالعات نشان داده اند که مکمل روی می تواند قند خون و A1C را کاهش دهد، اثر آنتی اکسیدانی دارد، قند خون را کاهش می دهد و حتی به درمان برخی از عوارض مرتبط با دیابت کمک می کند. دوزهای زیاد روی می‌تواند جذب مواد معدنی دیگر مانند مس را مهار کند.

۵.آلوئه ورا

درمان دیابت نوع ۲، شیره آلوئه ورا به دلیل اثر ملین آن شناخته شده است. بنابراین، مطمئن شوید که آب ژل را دریافت کنید! شواهد فزاینده ای برای استفاده از ژل وجود دارد که ماده موسیلاژین داخل برگ ها است.

بیشتر بخوانید: ۱۲ غذای سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

۶.بربرین

این یکی از گیاهانی مانند مهر طلایی، زرشک، ریشه انگور اورگان و کپتیس است. شواهد فعلی استفاده از آن را برای کاهش قند خون و hba1c تایید می کند. توجه داشته باشید که این گیاه می تواند با متابولیسم داروهای سنتی تداخل داشته باشد و هرگز نباید در دوران بارداری مصرف شود.

۷.دارچین

درمان دیابت نوع ۲، چای دارچین یک نوشیدنی مفید برای کمک به کاهش سطح قند خون و کلسترول است.

درمان دیابت نوع ۲

۸.شنبلیله

دانه ای که معمولا به عنوان ادویه غذا استفاده می شود، قرن هاست که در خارج از کشور به دلیل فواید پزشکی برای کاهش کلسترول و hba1c استفاده می شود. اگر ادرار شما بوی شربت افرا می دهد، نگران نباشید، این یک عارضه جانبی شناخته شده است و بی ضرر است.

۹.ژیمنما

درمان دیابت نوع ۲، برای قرن‌ها در هند استفاده می‌شود، شواهدی در مورد استفاده پزشکی آن وجود دارد که مزایایی را برای متابولیسم گلوکز، سطح انسولین و به عنوان مکملی برای بهبود نتایج داروهای سنتی نشان می‌دهد. توجه داشته باشید، چون این گیاه شناسی با داروهای شما هم افزایی دارد، باید قند خون خود را به دقت کنترل کنید تا از هیپوگلیسمی جلوگیری کنید.

۱۰.نوپال

درمان دیابت نوع ۲، آیا تا به حال در رستوران مکزیکی مورد علاقه تان نوپال دیده اید؟ اکنون می‌توانید آنها را سفارش دهید و مطمئن باشید، غذایی را انتخاب می‌کنید که به کاهش قند خون شما کمک می‌کند. نوپال ها پدهای کاکتوس گلابی خاردار هستند و وقتی درست پخته شوند خوشمزه هستند! من شخصا دوست دارم آنها را با تخم مرغ یا به عنوان سالاد بخورم.

بیشتر بخوانید: دیابت در زنان: ۱۲ علائم هشدار دهنده ای که زنان آن را نادیده می گیرند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا