;
درمان خانگیسلامت

۹ میوه ای که سیستم ایمنی بدن را فوق العاده تقویت می کند و از بیماری ها جلوگیری می کند! 

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه: شاید تا به حال نمی دانستید که رژیم غذایی تاثیر زیادی روی سلامت بدن شما دارد. در حقیقت معده و روده ۷۰ درصد سیستم ایمنی را تشکیل می دهند و در نتیجه باید خیلی مراقب غذا های مصرفی خود باشید. در غیر این صورت در برابر بیماری ضعیف می شوید. در این قسمت از سلامت میوه هایی را به شما معرفی می کنیم که به شدت در تقویت سیستم ایمنی موثر هستند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی: با این ۱۰ روش طبیعی در برابر بیماری ها از خود محافظت کنید

۱.انبه

انبه جزء میوه هایی است که در قسمت جنوبی مکزیک و آمریکای مرکزی پرورش داده می شود، سرشار از ویتامین ث است و انتخاب عالی برای سلامت سیستم ایمنی بوده و می تواند 224 ویتامین c مورد نیاز بدن شما را در طول روز فراهم کند. همچنین ویتامین ب، فولات و پتاسیم هم دارد و آنزیم های گوارشی را در بدن تولید می کند که باعث از بین بردن التهابات خواهد شد؛ همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

شاید بپسندید: 10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

 تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه

۲.کیوی

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، آیا می دانستید کیوی یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی است که می توانید برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید؟ قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای آن سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و 273 درصد ویتامین c مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

احتمالاً بپسندید: کم خوابی و خطر مرگ: ۹ بلایی که کم خوابی سرتان می آورد!

۳.پرتقال

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، پرتقال حاوی ویتامین c است، سطح بالایی پتاسیمک کولین ، فولیک اسید و آنتی اکسیدان دارد که خطر سرطان را کاهش می دهد و باعث تمیز شدن پوست، کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب می شود؛ بدون چربی و بدون سدیم است و فقط 60 کالری دارد. همچنین از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

شاید بپسندید: دلیل مبتلا شدن به دیابت: ۵ اشتباهی که باعث می شود به دیابت مبتلا شوید!

۴.گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین ویتامین ب، زینک، مس و آهن در آن وجود دارد که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی و ایجاد پوست سالم می شود. مصرف روزانه گریپ فروت عاملی برای کاهش وزن است و محتوای فیبر آن اشتها را سرکوب می کند و باعث می شود تا احساس سیری داشته باشید و همچنین کالری را کاهش می دهد.

احتمالاً بپسندید: اگر هر صبح ناشتا یک لیوان آبلیمو گرم بنوشید چه اتفاقی می افتد!؟ | فواید نوشیدن آبلیمو در ناشتا

 تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه

۵.سیب

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، سیب سرشار از ویتامین ث ، پتاسیم، منیزیم، مس و مقدار کمی ویتامین آ و خانواده ویتامین ای است. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که معمولاً روی پوست میوه هم بیشتر تجمع پیدا کرده اند. سیب همچنین حاوی فلاونوئید است که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کنترل التهابات بدن می شود و خطر دیابت، سرطان و آسم را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان بیماری های قلبی: ۸ میوه شگفت انگیز برای سلامت قلب و بیماران قلبی!

۶.بلوبری

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، بلوبری با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. سطح بالای آنتی اکسیدان دارد وهمچنین باعث بهبود وضعیت بدن شده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. سیستم ایمنی را تقویت می کند و هنگامی که آن را با ویتامین دی مصرف کنید، بسیاری از بیماری ها را از بین می برد.

۷.گلابی

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین ث، ویتامین کا و آ است. همچنین پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان پلی فنول دارد. پوست گلابی 6 برابر پلی فنول بیشتری دارد و بنابراین بهتر است آن را با پوست بخورید که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، قلب و گوارش می شود و خطر دیابت را کم می کند.

احتمالاً بپسندید:  دلیل عمر طولانی ژاپنی ها کشف شد + ۹ غذایی که عمر ژاپنی ها را طولانی می کند!

 تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه

۸.انار

انار خواص زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، باعث بهبود وضعیت باروری می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار یعنی این میوه حاوی پلی فنول است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و 40 درصد نیاز بدن به ویتامین ث، ویتامین کا، فولات و پتاسیم را تامین می کند و به خاطر آنتی اکسیدان بالا، عاملی برای تقویت سیستم ایمنی است.

۹.نارگیل

تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه، روغن نارگیل حاوی اسید چرب است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف روغن نارگیل یک ماده مغذی است، به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و. خواص ضد باکتری آن با بیماری هایی از جمله ذات الریه مبارزه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی که در هوای سرد شما را گرم می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا