;
سلامت

خوراکی هایی که صورت رو چاق و خوشگل میکنه

خوراکی های چاق کننده صورت: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی انسان در طول روز است. نه تنها میزان انرژی و کارآمدی انسان در ابتدا و طول روز بستگی به صرف صبحانه مفید دارد بلکه مصرف برخی مواد غذایی در وعده صبحانه سبب زیباتر شدن خواهد شد.

اگر صورتتان بیش از حد لاغر است و خواهان چاق شدن صورت بدون افزایش وزن هستید، برخی از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند به چاقی صورت کمک کنند. در ادامه این مطلب سلامت به معرفی برخی از مواد غذایی می پردازیم که باعث چاقی صورت شده و می‌توانید در وعده صبحانه آن‌ها را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ ماسک جوانه گندم برای چاق شدن صورت + طرز استفاده

عسل

اگر صورت لاغری دارید و خواهان چاق شدن صورتتان هستید، عسل را در وعده غذایی صبحانه خود جای دهید.خوردن عسل در وعده صبحانه، سبب تامین آنتی ‌اکسیدان‌های مفید برای پوست می شود. علاوه بر خوردن عسل می توانید یک قاشق چایخوری عسل را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را با آب ولرم، بشویید. می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

خوراکی های چاق کننده صورت

سیب

خوراکی های چاق کننده صورت، خوردن سیب در هنگام صبح مزایای زیادی دارد که یکی از خواص آن چاق شدن صورت است. سیب به دلیل داشتن کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان به داشتن پوستی جوان کمک می‌کند و مصرف منظم آن به علت آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، B و C از آسیب بافتی جلوگیری خواهد کرد. به جز مصرف سیب در صبحانه برای چاقی صورت می توانید آن را رنده کنید و روی پوست بمالید. 20 دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

آجیل و مغزها

آجیل‌ ها و مغزها را می توانید در وعده صبحانه استغفاده نمایید تا گونه های پرتری داشته باشید. آجیل‌ ها حاوی چربی‌های سالم هستند و تاثیر خوبی بر پر شدن صورت و جوان ماندن پوست دارند. گردو، پسته، بادام و فندق ازجمله آجیل های هستند که برای چاقی صورت مصرف می شوند.

شیر

شیر صبحانه مفیدی است که سبب چاقی صورت نیز خواهد شد زیرا حاوی مواد مغذی چون آمینو اسیدها، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، ویتامین‌های A و D و اسید لاکتیک است. به جای شیر برای چاقی صورت می توانید هنگام صبح شیر خشک مصرف نمایید. اگر تنها به دنبال چاقی صورت هستید، ورزش را همزمان با مصرف پودر شیر خشک در برنامه روزانه خود قرار دهید.

خوراکی های چاق کننده صورت

تخم مرغ

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای صبحانه، تخم مرغ است، تخم مرغ دارای مواد مغذی و حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند برای سلامت و شادابی پوست صورت مفید باشد. علاوه بر مصرف تخم مرغ، ماسک سفیده تخم مرغ برای چاقی صورت مفید است. برای تهیه این ماسک، سفیده 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو، آب پرتقال و… تازه مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا ترکیب کمی کف کند و سپس آن را به پوست بمالید و اجازه دهید تا 15 تا 20 دقیقه باقی بماند. این ماسک می‌تواند صورت شما را به مرور پرتر ‌کند.

آووکادو

خوراکی های چاق کننده صورت، آووکادو را می توانید در وعده صبحانه میل کنید؛ این سرشار از چربی، بهترین منابع پتاسیم و مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که سبب چاقی صورت خواهد شد. آووکادو با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند پوست شفاف و جوان‌تر و پرتر به نظر برسد.

نکته

مصرف کالری زیاد برای چاقی صورت، موجب افزایش وزن در کل بدن شما خواهد شد و ماده غذایی به خصوصی که تنها باعث چاقی صورت شود، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چاق شدن صورت با ۹ بهترین روش خانگی در دو هفته!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا