;
سلامت

دیابتی ها این میوه های تابستانی را بخورن!

میوه های تابستانی برای دیابتی ها: دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها است که سبک زندگی افراد دیابتی را تحت تاثیر قرار می دهد. کنترل قند خون بخش مهمی از زندگی افراد مبتلا به دیابت است. در کنار داروها، رژیم غذایی سالم نقش اساسی در تنظیم قند خون و پیشگیری از عوارض دیابت ایفا می‌کند. بیماران دیابتی نه تنها باید مواظب مصرف مواد غذایی باشند بلکه نمی توانند هر میسوه ای را مصرف کنند زیرا همه میوه‌ها برای دیابتی‌ها مفید نیستند و وجود مقادیر زیادی قند به شکل فروکتوز و ساکارز در برخی از میوه‌ها باعث افزایش سطح قند در بدن می شود. در این بخش از سلامت چشمک، به معرفی میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی می پردازیم که با کم کردن جذب گلوکز توسط خون به تنظیم دیابت کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفید برای دیابت نوع ۲ که باید بشناسید

هلو

هلو جزو میوه‌های تابستانی با قند پایین محسوب می‌شود که مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. میزان درصد قند موجود در هلو جز قندهای مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی می‌باشد، همچنین هلو دارای فیبر و ویتامین و شاخص گلیسمی پایین می باشد.

شاید بپسندید: گل مژه چیست؟ برای درمان گل مژه چه کنیم؟

 میوه های تابستانی برای دیابتی ها

کیوی

کیوی یک میوه بسیار خوش طعم دارای ویتامین و آنتی اکسیدان است که به دلیل دارا بودن فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین، سبب کاهش سرعت جذب قند خون در بدن شده و نقش موثری در کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت ایفا می کند.

شاید بپسندید: خواص کلم بروکلی: ۱۹ خاصیت استثنائی کلم بروکلی برای سلامتی، پوست و مو

بیشتر بخوانید: افرادی که نباید برنج سفید مصرف کنند

جالب خواهد بود: بهترین جایگزین‌ گوشت و مرغ برای گیاهخواران چیست؟

آلو

آلو میوه‌ای تابستانه و دارای قند پایین، فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است که می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. بیماران دیابتی توصیه می‌شود آلوسیا مصرف کنند زیرا این میوه سرشار از آنتوسیانین و الاجیک اسید است و به همین خاطر برای افراد دیابتی بسیار مفید می‌باشد. آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: حرکات ورزشی ساده برای درمان دیابت که معجزه می کند!

انواع توت‌ها

توت ها از بهترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی هستند زیرا سرشار از ویتامین بوده و خواص ضد التهابی دارند دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری در مقایسه با سیاری میوه‌ها بوده و قند کم و فیبر بالایی دارد پس بهتر از افراد دیابتی در تابستان توت فرنگی،تمشک، زغال اخته، شاه توت مصرف کنند.

شاید بپسندید: انجام این کار در شب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

احتمالا بپسندید: بهترین روغن ها برای ماساژ درمانی+ این روغن های گیاهی برای آرامش، درمان درد و کوفتگی عضلانی معجزه می کنند!

گیلاس

گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از آن استفاده کنند،گیلاس تازه و ارگانیک دارای فیبر شاخص گلیسمی پایین و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که عامل رنگ قرمز گیلاس هستند و باعث افزایش تولید انسولین در بدن شده و به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند.

انگور

خوردن انگور برای افراد دیابتی ممنوع نیست بلکه مطالعات نشان می دهند مصرف انگور در حد اعتدال موجب کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع2 و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض باورنکردنی بدبینی و اثر هولناکش که نمیدانیم

جالب خواهد بود: کاهش فوری قند خون با نسخه ی طب سنتی

 میوه های تابستانی برای دیابتی ها

هندوانه

هندوانه مملو از آب و فیبر است و بار گلیسمی آن پایین است – فقط 2 در هر 100 گرم، بیماران دیابتی می‌توانند هندوانه را در حد اعتدال و با خیال راحت مصرف کنند. افراد مبتلا به دیابت می توانند در یک روز 150 گرم هندوانه بخورند که تقریباً معادل 1 فنجان هندوانه خرد شده در روز است.

زردآلو

زردآلو میوه‌ای کم کالری و کربوهیدرات است (یک زردآلو فقط 17 کالری و 4 گرم کربوهیدرات دارد) و این خبر خوبی برای بیماران دیابتی است چون آن‌ها به خوبی می‌توانند زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند از طرف دیگر فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: آنچه دهان دیابتی ها را خشک می کنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا