;
سلامت

این ۹ مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کنید!

نگهداری مواد غذایی در یخچال طبق قوانین خاصی انجام می شود و این امر در مورد تمام غذاها و نوشیدنی ها صدق می کند. در واقع هدف از نگهداری مواد غذایی در یخچال سالم ماندن آن است. غذاهایی که در یخچال نگهداری می شوند برای مدتی فاسد نمی شوند. اما با این حال برخی از غذاها را نباید در یخچال نگهداری کرد. از نگهداری برخی مواد غذایی در یخچال خودداری کنید. زیرا به طعم و بافت آن آسیب می رساند و حتی باعث خراب شدن آن می شود. در بخش سلامت چشمک به معرفی غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند، پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: این ۹ غذا را هرگز نباید دوباره گرم کنید + خطراتی که نمی دانید!

۱.قهوه

اگر قهوه در یخچال نگهداری شود، طعم های دیگر را از غذاهای اطراف خود جذب می کند. قهوه را در ظرف دربسته و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

۲.عسل

عسل را در کجا باید نگهداری کرد؟ اگر عسل را در یخچال نگهداری کنید، ممکن است طعم خود را از دست بدهد. عسل باید در دمای اتاق و دور از نور نگهداری شود. عسل واقعی که فاسد نمی شود را می توان به این روش برای چندین دهه نگهداری کرد.

۳.نان

غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند، بهتر است نان را در ظرف دربسته و در مکانی دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا خشک نشود.

غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

۴.روغن مایع

روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان خیلی سریع در یخچال جامد می شوند. چنین روغن هایی باید در قفسه ای خارج از یخچال نگهداری شوند.

بیشتر بخوانید: طول عمر با آب آویشن: ۱۸ خواص آویشن برای سلامت و زیبایی

۵.سیب زمینی

غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند، نگهداری سیب زمینی در یخچال خطر تبدیل نشاسته موجود در آن به قند را افزایش می دهد. سیب زمینی هایی که در یخچال نگهداری می شوند پس از پختن بافت گلوله ای خواهند داشت. سیب زمینی های خود را در جای خشک و خنک و دور از نور و در یک کیسه پارچه ای به جای کیسه پلاستیکی نگهداری کنید.

۶.سیر

سیر سرما را دوست ندارد. با نگهداری سیر در یخچال خاصیت خود را از دست می دهد و فاسد می شود.

۷.آووکادو

اگر آووکادو را در یخچال بگذارید ممکن است تیره شود. به علاوه، همیشه می توانید منتظر بمانید تا خوب برسد. بهتر است آووکادو را در مکانی باز بگذارید. به علاوه آن را در کنار موز قرار دهید تا زودتر برسد، موز اتیلن آزاد می کند که باعث می شود میوه زودتر برسد.

غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند

۸.شکلات

وقتی شکلات در یخچال نگهداری می شود، یک لایه نازک سفید روی سطح آن تشکیل می شود. این روغنی است که تحت تأثیر سرما بالا می رود. این مانع از مصرف آن نمی شود، اما ممکن است شکلات طعم خود را از دست بدهد. شکلات باید در دمای اتاق و دور از نور نگهداری شود.

۹.ریحان

غذاهایی که نباید در یخچال نگهداری شوند، ریحان را باید در مقداری آب نگهداری کرد نه در یخچال. زیرا ریحان در یخچال خیلی زود سیاه می شود و بوهای دیگر را جذب می کند. با این حال، می توانید آن را به صورت خرد شده در فریزر نگه دارید تا همیشه در دست داشته باشید.

بیشتر بخوانید: افراد با این ۱۲ مشکل هرگز نباید قهوه بنوشند، برای آن ها سم است!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا