;
سلامت

مصرف این نوع عسل رگ های خونی را باز و سلامت قلب تان را تضمین کند!

خواص عسل اسطوخودوس: وقتی بیشتر شهد عسل از یک گیاه تهیه شود، عسل با نام آن گیاه معروف می شود. عسل اسطوخودوس هم سرشار از شهد گیاه اسطوخودوس می باشد. اسطوخودوس به خاطر عطر و بوی خاصی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار است. از این عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند.

این عسل یکی از پرکاربردترین عسل ها است. عسل گرفته شده از اسطوخودوس از طعم شیرین خاصی برخوردار است. عطر این عسل مانند میوه و رنگ آن کهربایی می باشد. این عسل اگر اصل و با کیفیت باشد شکرک نمی زند. میزان قند این عسل بالا می باشد، بیشترین قند موجود در این عسل متعلق به ساکارز است. در این مقاله بخش سلامت مجله خبری چشمک در مورد اسطوخودوس و خواص عسل اسطوخودوس صحبت خواهیم کرد.

شاید بپسندید: خواض اسطوخودوس: با این گیاه نیازی به پزشک نیست + ۱۳ خواص جادویی

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا گل‌های لاوندر که نام دیگر آن لاواندا است از خانواده نعنائیان است. اسطوخودوس گیاهی چند ساله به شکل بوته کوچک به طول نیم متر است. گل‌های اسطوخودوس دارای گل‌های کوچک خوشه‌ای آبی یا قرمز سیر تا بنفش دارد. بخش مورد استفاده این گیاه سرشاخه‌های برگدار و گل‌دار آن است که علاوه بر مصارف درمانی، اسانس گیری نیز از آن‌ها به عمل می آید.

شاید بپسندید: خواص دانه کینوا | متخصصان علوم تغذیه به آن لقب خاویار گیاهی داده اند!

خواص عسل اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا همان گل‌های لاوندر سرشار از خاصیت و فوایدی است که برای آرامش جسم و روح مفید است. برخی از این خواص عبارتند از اثر مقوی در رفع آسم، درمان زخم‌های کهنه، درمان تهوع، سلامت پوست و مو، تقویت معده، پاکسازی کبد و… هستند.

شاید بپسندید: درمان زودانزالی در طب سنتی: ۹ دمنوش خوش عطر و طعم برای درمان زودانزالی + روش استفاده

خواص عسل اسطوخودوس

خواص عسل اسطوخودوس بسیار زیاد است. ارزش غذایی این عسل بسیار بالا است. برای درمان بعضی بیماری ها مانند بیماری های عصبی و استرس از این عسل استفاده می کنند. بعضی از خواص عسل اسطوخودوس را در این قسمت از مقاله بیان می کنیم. این خواص عبارتند از:

شاید بپسندید: 5 موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و تمرکز!

سلامت قلب و عروق

مصرف منظم عسل اسطوخودوس به خصوص هنگام صبح، از تصلب شرایین و رگ های خون جلوگیری کرده و سبب تقویت قلب می شود. این نوع عسل خاصیت تسکین درد داشته، عصبی بودن را متعادل و نقش فعالی در مبارزه با حملات صرع و حملات آسم دارد.

شاید بپسندید: آنتی بیوتیک های طبیعی | با خوردن این خوراکی ها عفونت های داخلی بدن خود را از بین ببرید!

بهبود عملکردهای بدن

از خواص عسل اسطوخودوس می توان به بهبود دادن عملکرد مغز، تولید کردن هورمون های زنانه و رنگدانه های پوستی اشاره نمود. از این عسل برای درمان بیش فعالی، افسردگی، استرس و بی خوابی استفاده می کنند. علائمی که در دوران قاعدگی برای خانم ها پیش می آید را هم می توان با این عسل رفع نمود. از این عسل برای جلوگیری از دچار شدن به آلزایمر استفاده می کنند.

شاید بپسندید: این ترکیب جادویی برای سلامتی معجزه می کند: شیر را با زعفران بخورید!

خواص عسل اسطوخودوس

مؤثر در درمان ناباروری

بالا بردن میل جنسی، متعادل کردن هورمون ها و بهبود دادن قدرت باروری از دیگر خواص عسل اسطوخودوس می باشد.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب | مصرف این مواد غذایی، سلامت قلب شما را تضمین می کند!

رفع عفونت های قارچی

سال ها است که برای درمان عفونت های قارچی از عسل اسطوخودوس استفاده می کنند. این عسل درمانی برای عفونت مایکوتی محسوب می شود و هیچ گونه عوارضی ندارد.

شاید بپسندید: احساس غم و ناراحتی: ۷ راهکار ساده برای از بین بردن غم و اندوه!

رفع درد های پریودی

از خواص عسل اسطوخودوس می توان به گرم کردن بدن نیز اشاره نمود. این عسل رحم را گرم می کند و از ایجاد کیست در تخمدان ها جلوگیری می نماید. همچنین موجب آرامش می شود و خلق و خوی عصبی دوران پریودی را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: سفید شدن دندان: جرم گیری و سفید شدن دندان با ۱۲ روش خانگی آسان!

خواص عسل اسطوخودوس

بهبود رشد کودکان

عسل اسطوخودوس به خاطر آمینواسید های آزادی که دارد، باعث رشد بهتر کودکان می شود. از این عسل به عنوان مکمل غذایی هم استفاده می کنند. این عسل استخوان کودکان را محکم می کند و از بروز کم خونی در بدن آنها جلوگیری می نماید.

احتمالا بپسندید: سبزی که قند خون و دیابت را درمان می کند!

رفع کم خونی

از دیگر خواص عسل اسطوخودوس تأثیری است که روی درمان کم خونی می گذارد. این عسل انتقال اکسیژن به سلول ها را راحت می کند و میزان هموگلوبین خون را بالا می برد. این عسل گزینه مناسبی برای درمان کم خونی می باشد.

جالب خواهد بود: برای درمان کبد چرب، این 5 سبزی معجزه می کنند+نحوه استفاده

بیشتر بخوانید: شربت گیاهی خانگی برای درمان سریع سرفه کودکان و بزرگسالان!

رفع مشکلات تنفسی

از عسل اسطوخودوس برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می کنند. این عسل درمان خوبی برای سرفه، گرفتگی گلو و سرما خوردگی است. سیستم تنفسی با این عسل تقویت شده و درمان را راحت می کند.

مناسب برای پوست

از عسل اسطوخودوس برای پاکسازی پوست استفاده می شود. این عسل التهاب پوست را کاهش می دهد و در جوان سازی پوست نقش تأثیرگذاری دارد. برای برطرف کردن آکنه و جوش از این عسل استفاده می کنند. این عسل شادابی خاصی به پوست می دهد.

احتمالا بپسندید: با نوشیدن 1 لیوان آب چغندر در روز این تغییرات معجزه گونه را در خود احساس خواهید کرد!؟

بیشتر بخوانید: تقویت حافظه و افزایش تمرکز با ۶ روش ساده و اثر بی نظیر!

سخن آخر

خواص عسل اسطوخودوس بیشمار هستند و همین خواص افراد زیادی را به استفاده از آن مشتاق کرده است. این عسل برای بهبودی زخم، پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این عسل همراه با کیک یا بستنی بسیار لذت بخش است. این عسل با طب سنتی برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

این عسل برای رفع گرفتگی رگ ها و پوکی استخوان مفید می باشد. در این مقاله با خواص عسل اسطوخودوس آشنا شدید و مطمئنا بیشتر از قبل به این عسل با این همه مزایا علاقمند شدید. استفاده روزانه از این نوع عسل بسیار مفید است و نقش پر رنگی در سلامتی بدن ایفا می کند.

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: آسان ترین درمان سرفه با ترکیب جادویی موز و عسل + فرمول

بیشتر بخوانید:درمان چربی خون و کلسترول بالا با این 5 نوشیدنی خوشمزه طبیعی!

احتمالا بپسندید: درمان دیابت با میوه: ۱۲ میوه مخصوص افراد دیابتی!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا