;
سلامتخواص گیاهان دارویی

این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

فشار خون، اندازه گیری نیروی فشار خون به دیواره رگ های خونی است. قلب خون را به رگ های خونی پمپاژ می کند تا خون در سراسر بدن جریان پیدا کند. فشار خون بالا که فشار خون نیز نامیده می شود، بسیار خطرناک است. زیرا باعث می شود قلب برای پمپاژ خون به بدن سخت تر کار کند. در صورت کنترل نشدن آن به سخت شدن شریان ها یا تصلب شرایین، سکته مغزی، بیماری کلیوی و نارسایی قلبی منجر می شود. در این مطلب از سری مطالب سلامت به کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی پرداخته می شود. استفاده از دمنوش های گیاهی به طور معجزه آسا فشار خون را کاهش می دهد و علائم آن را به خوبی کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز سیر برای سلامتی: از کاهش وزن تا کنترل قند خون

فشار خون طبیعی

اندازه نرمال فشارخون ۱۲۰\ ۸۰ است. یا ۱۲۰ روی ۸۰ خوانده می شود. اما فشا خون بالا در مرحله اول ۱۳۰-۱۳۰\ ۸۰-۸۹ است. مرحله دوم فشار خون بالا ۱۴۰ و بالاتر\ ۹۰ و بالاتر از آن. بحران فشار خون، بالاتر از ۱۸۰\۱۲۰ است. فورا باید به پزشک مراجعه شود.

دلایل دقیق فشار خون بالا شناخته نشده است، اما چندین عامل ممکن است باعث فشار خون بالا شود.

۱.سیگار کشیدن

۲.اضافه وزن یا چاق بودن

۳.عدم فعالیت بدنی

۴.نمک زیاد در رژیم غذایی

۵.مصرف بیش از حد الکل

۶.فشار عصبی

۷.سن بالاتر

کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی

۸.ژنتیک

۹.سابقه خانوادگی فشار خون بالا

۱۰.بیماری مزمن کلیوی

۱۱.اختلالات آدرنال و تیروئید

۱۲.آپنه خواب

۱۳.فشار خون ضروری (در ۹۵ درصد موارد فشار خون بالا در ایالات متحده، علت اصلی آن یافت نمی شود. این نوع فشار خون بالا “فشار خون ضروری” نامیده می شود.)

کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی، فشار خون ضروری

فشار خون ضروری نیز تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی است. ارتباط بین نمک و فشار خون بالا بسیار است. افرادی که در جزایر شمالی ژاپن زندگی می کنند، بیشتر از هر فرد دیگری در جهان نمک مصرف می کنند و بیشترین میزان ابتلا به فشار خون ضروری را دارند.

اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا «به نمک حساس هستند» به این معنی که هر چیزی بیش از حداقل نیاز بدن به نمک برای آنها زیاد است و فشار خون آنها را افزایش می دهد. عوامل دیگری که می توانند خطر ابتلا به فشار خون ضروری را افزایش دهند عبارتند از چاقی. دیابت؛ فشار؛ دریافت ناکافی پتاسیم، کلسیم و منیزیم؛ عدم فعالیت بدنی؛ و مصرف مزمن الکل.

بیشتر بخوانید:  10 بهترین ماده غذایی که قند خون را کاهش می دهند

فشار خون ثانویه

زمانی که بتوان علت مستقیم فشار خون بالا را شناسایی کرد، این وضعیت به عنوان فشار خون ثانویه توصیف می شود. در میان علل شناخته شده فشار خون ثانویه، بیماری کلیوی بالاترین رتبه را دارد. فشار خون بالا همچنین می تواند توسط تومورها یا سایر ناهنجاری ها ایجاد شود که باعث می شود غدد فوق کلیوی (غدد کوچکی که در بالای کلیه ها قرار دارند) مقادیر اضافی هورمون هایی را ترشح کنند که فشار خون را بالا می برند. قرص های ضدبارداری به ویژه آنهایی که حاوی استروژن هستند و بارداری می توانند فشار خون را افزایش دهند، همچنین داروهایی که رگ های خونی را منقبض می کنند.

کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند؟

 

۱.افرادی که اعضای خانواده اش مبتلا به فشار خون هستند

۲.سیگاری ها

۳.آفریقایی-آمریکایی ها

۴.زنان حامله

۵.زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند

۶.افراد بالای ۳۵ سال

۷.افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند

۸.افرادی که فعال نیستند

۹.افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند

۱۰.افرادی که غذاهای چرب یا غذاهای حاوی نمک زیاد می خورند

۱۱.افرادی که آپنه خواب دارند

بیشتر بخوانید:  8 مهمترین خاصیت روغن سیاه دانه از کنترل فشار خون تا سلامت پوست و مو

۵ بهترین دمنوش برای فشار خون بالا

یکی از راههای کنترل و درمان فشار خون بالا نوشیدن این ۵ چای معجزه گر است. در واقع نوشیدن چای برای فشار خون بالا یک راه ساده و طبیعی برای جلوگیری از علائم منفی فشار خون است.

۱.کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی، چای سبز

این چای سرشار از آنتی اکسیدان ها و اپی گالوکاتچین گالات است. چای سبز می تواند به عنوان یک گشادکننده عروق در سراسر بدن عمل کند و به سرعت و به طور موثر بار بر روی قلب و عروق خونی شما را کاهش دهد.

۲.چای اولانگ

مطالعات نشان داده اند که چای سیاه اولانگ ضروری دارای ترکیبی غنی از خواص آنتی اکسیدانی و تسکین دهنده است که می تواند سیستم قلبی عروقی را آرام کند. به علاوه به طور موثری فشار خون را کنترل می کند.

کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی

۳.کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی، دمنوش بابونه

بابونه برای نسل ها به عنوان یک گیاه تسکین دهنده شناخته شده است و اغلب برای آرام کردن بدن و ذهن قبل از خواب استفاده می شود. همین اثرات، آن را به یک درمان ایده آل برای فشار خون بالا تبدیل می کند، زیرا می تواند به شل شدن رگ های خونی و شریان ها کمک کند. این اثر گشادکننده عروق آن را به یک درمان طبیعی عالی برای فشار خون بالا تبدیل کرده است.

۴.دمنوش سیر

سیر مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سولفوریک است که به عنوان یک اثر محافظت کننده از قلب شناخته می شود. زیرا التهاب در شریان ها و رگ های خونی را کاهش می دهد، در نتیجه باعث کاهش فشار خون بالا می شود. به علاوه خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را کاهش می دهد.

۵.دمنوش گزنه

کنترل فشار خون بالا با داروهای گیاهی، دمنوش گزنه نیز بسیار موثر است. در واقع بسیاری از قسمت‌های مختلف گیاه گزنه برای طب سنتی استفاده می‌شود. اما برگ‌های آن وقتی به‌عنوان چای دم می‌شوند، سمیت و ماهیت تحریک‌کننده‌ی خود را از دست می‌دهند و در نتیجه چای ضدالتهابی به وجود می‌آید که بدن را آرام می‌کند و علائم فشار خون را درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی گزنه برای سلامت از بهبود گردش خون تا رفع آلرژی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا