;
آرایش و زیباییدنیای مد

 6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

قبل از اینکه تماماً در مورد رنگ کردن موهای خود به رنگ های صورتی، قرمز، رنگین کمانی یا بلوند هیجان زده شوید، نکاتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.ئبه عنوان مثال، شما باید نوع پوست خود، اثربخشی رنگی را که می خواهید دنبال کنید، آزمایش کنید و بفهمید که چقدر دوام خواهد داشت. اما مهمتر از رنگ، نگهداری و حفظ رنگ موی شماست. مراقبت از موهای رنگ شده، نیازمند توجه به نکاتی است که در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به آن پرداخته ایم. با روش های نگهداری از موهای رنگ شده، به آسانی و در زمان کم، زیبایی رنگ موی شما از دست نخواهد رفت. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دچگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

روش های نگهداری از موهای رنگ شده

روش های نگهداری از موهای رنگ شده

مراقبت و نگهداری از موهای رنگ شده، به خصوص نگهداری برخی از سایه های رنگ مو دشوارتر از بقیه است. شما وقت و هزینه زیادی برای رنگ کردن موهای خود انجام می دهید، اما اگر به اندازه کافی مراقبت نکنید یا مشکلی پیش بیاید، در نهایت خود را خجالت زده خواهید کرد.

موهای شما برای ظاهر کلی شما اهمیت زیادی دارند. لذا باید روش ها و نکات مهمی که برای نگهداری از موهای رنگ شده نیاز است را مورد توجه قرار دهید. در این مطلب به مهمترین نکات اشاره شده است که به شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تکنیک طلایی برای آرایش طبیعی و درخشان که قبلا نمی دانستید

رنگ موی مورد نظر شما ممکن است متفاوت باشد.

خطر خاصی در مورد رنگ مو وجود دارد. چیزی که می بینید ممکن است لزوماً همان چیزی نباشد که دریافت می کنید. این احتمال وجود دارد که تعریف شما از یک رنگ خاص با تعریف رنگ‌سازان متفاوت باشد. یک اقدام احتیاطی خوب این است که عکس هایی از سایه دقیق رنگ موی مورد نظر خود در اختیار آرایشگر یا رنگ کننده مو قرار دهید.

از روش های نگهداری از موهای رنگ شده: موهای رنگ شده به شامپوها و نرم کننده های خاصی نیاز دارند.

هنگامی که موهای خود را رنگ کردید، نمی توانید به استفاده از شامپوها و نرم کننده های معمولی خود ادامه دهید. برای حفظ رنگ مو، باید شامپو و نرم کننده ای که برای موهای رنگ شده تجویز شده است، خریداری کنید. هنگام خرید، برچسب های “شامپو برای موهای رنگ شده” یا “جنس رنگ” را روی بسته مطالعه و سپس اقدام به خریداری آن کنید.

برای جلوگیری از پر رنگ شدن موها از شامپوی بنفش استفاده کنید

مراقبت از مو

شامپوی بنفش (تونینگ) از پررنگ شدن بیش از حد موهای رنگ شده شما جلوگیری می کند. (یک نکته احتیاطی: شامپوهای بنفش برای استفاده روزمره نیستند. می توانید هفته ای یک بار از آنها استفاده کنید.)

رنگ موهای شما ممکن است محو شود.

آرایشگر شما ممکن است به شما هشدار دهد یا ندهد، اما رنگ مو معمولاً زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید سریعتر محو می شود. همچنین هنگامی که از شامپو یا نرم کننده که مخصوص موهای رنگ شده طراحی نشده است،استفاده می کنید، به سرعت رنگ موها محو می شود.

از روش های نگهداری از موهای رنگ شده: لمس کردن و کوتاه کردن مورد نیاز است

مهم نیست که چقدر از موهای خود مراقبت می کنید، نمی توانید از محو شدن آنها جلوگیری کنید. موهای شما هر ماه، تقریباً یک و نیم سانتیمتر رشد می کند و از این رو باید ریشه تارهای خود را هر شش تا هشت هفته یکبار کوتاه کنید.

این فرآیند به نوع ظاهری که می خواهید بستگی دارد. اگر می خواهید از دست زدن های مکرر خودداری کنید، سایه ای را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد.

از تماس مستقیم موها با آب استخر خودداری کنید

مراقبت از مو

کلر رنگ مو را مختل می کند. به دلیل وجود مس در آب، می تواند با کلر ترکیب شود و موهای شما را اکسید کند. تصور کنید رنگ موهایتان سبز شده است. برای جلوگیری از این امر، باید قبل از غوطه وری از ماسک مو استفاده کنید. همچنین، مهم است که موهای خود را قبل از استفاده از ماسک خیس کنید. این کار از موهای شما محافظت می کند و آب مضر نمی تواند به موهای شما آسیب برساند.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش مد و زیبایی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطلب مرتبط:

۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

9 بهترین ترفند برای فر کردن موها، بدون استفاده از وسایل گرمازای آرایشی!

۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا