;
آرایش و زیباییسلامت

رازهای جوان نگه داشتن پوست: با این راهکارهای آسان و کاربردی پوست خود را جوان نگه دارید!

رازهای جوان نگه داشتن پوست: بخش آرایش و زیبایی چشمک امروز یک مطلب مهم و کاربردی را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارد. پیری پوست و راز جوان نگه داشتن پوست! اما قبل از اینکه به رازهای جوان نگه داشتن پوست بپردازیم، بهتر است که ابتدا پوست خود را بشناسیم.

پوست انسان

پوست ما بزرگ ترین و حیاتی ترین اندام ماست که 70 درصد از بدن ما را پوشش می دهد. وظیفه اصلی پوست محافظت از بدن و سازگاری بدن در برابر تغییرات احتمالی (گرما و غیره) است. به مانند دیگر اندام ها، دائماً کار می‌کند و آسیب‌ها را تشخیص می‌دهد، فهرست گمشده‌ای را تهیه می‌کند و آنها را تصحیح می‌کند. این به بدن اجازه می دهد تا تعادل گرمایی خود را بر اساس تغییرات دما حفظ کند: با تعریق در گرمای شدید خنک می شود و با ارسال خون در سرما آن را گرم می کند.

مطلب مرتبط: با این راهنمای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان، پوستی سالم و مرطوب داشته باشید!

پوست ما یک سد بسیار قوی است.

ترشح روغنی که ما آن را سبوم می نامیم و پوست برای محافظت از خود در برابر عوامل خارجی ترشح می کند، ساختار اسیدی را نیز متعادل می کند. پوست ما یک سد بسیار قوی است و از 2 لایه تشکیل شده است: درم و اپیدرم. اپیدرم لایه بالایی پوست است. درم لایه پایینی است که چربی و فولیکول های مو و عروق خونی در آن قرار دارند.

در اینجا بلوک های ساختمانی اساسی که پوست را تغذیه می کنند، اسیدهای آمینه هستند. غذای پوست، روغن، آب و اسیدهای آمینه است. از آنجایی که در لایه بازال، لایه بالایی اپیدرم، جریان خون وجود ندارد، کانالی برای تغذیه خود ندارد. بنابراین، تغذیه دقیق لایه رویی باید قانون شماره یک پیشگیری از پیری باشد.

راز جوانی پوست

پیری پوست بعد از 25 سالگی شروع می شود.

در وهله اول از میان عوامل تسریع کننده پیری: مصرف سیگار و الکل، مصرف داروها، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، سوء تغذیه، دریافت ناکافی مایعات، استرس، عوامل هورمونی و ژنتیکی قرار دارند. تغذیه مداوم پوست برای نوسازی سلولی و سفت شدن بافت کلاژن ضروری است که استحکام پوست را تضمین می کند. ناامید نباشید، اما باید یاد بگیرید. حمایت دهانی و خارجی برای سلامت، شادابی و جوانی پوست مورد نیاز است.

مطلب مرتبط: ماسک تخم مرغ برای پوست: ۴ ماسک تخم مرغ برای پوست درخشان و بدون لکه

پیری پوست به دو دسته تقسیم می شود

پیری درونی یا زمانی

مانند همه اعضای بدن ما، پوست ما نیز بر اساس برنامه ریزی ژنتیکی کار می کند. این روندی است که از دهه بیست شروع می شود. این پیری است که به دلیل زمان رخ می دهد.پیری که به دلیل ساختار ژنتیکی رخ می دهد. با افزایش سن، تولید سلول کاهش می یابد، ساختار شاخی پوست که ما آن را لایه شاخی می نامیم، ضخیم می شود، بهبود زخم کند می شود، تعادل ملانوسیت ها خراب می شود و لکه هایی روی پوست ایجاد می شود. پوست تمایل به خشک شدن دارد. پیوندهای کلاژن نازک تر می شوند و شکستگی هایی رخ می دهد که به آن چین و چروک می گویند.

مطلب مرتبط: فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی + ۷ خواص شگفت انگیز آن

پیری محیطی

پوست ما در محیطی که در آن زندگی می کند، به غیر از پیری زمانی، در معرض آسیب های دیگر است. مطالعات متخصصین زیبایی از سال 2007 نشان می دهد که بزرگترین عامل پیری پوست، پیری محیطی است. از آنجایی که پوست نمی تواند به اندازه کافی محافظت شود، خیلی زودتر از زمان ژنتیکی خود پیر می شود و آسیب می بیند. بزرگترین منبع حمله محیطی پوست، خورشید است. در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش، آسیب به درم، ضخیم شدن پوست، چین و چروک های عمیق، رنگدانه ها، مانند آسیب های ناشی از نور. بنابراین در تابستان و زمستان پوست باید به خوبی در برابر آفتاب محافظت شود.

مطلب مرتبط: اگر هر روز صبح، آب با معده خالی بنوشید….

سایر عوامل محیطی که باعث پیری می شوند

در سایر عوامل محیطی که باعث پیری می شوند. مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر قرار دارند. جدای از آن، سبک زندگی ارتباط زیادی با پیری زمانی دارد، از جمله پیری بیولوژیکی. آنچه می خورید: مصرف غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ شده، گوشت، غذاهای لذیذ و لبنیات نیز متابولیسم را کاهش می دهد و پیری را تسریع می کند. مصرف ناکافی آب نیز دوست مورد علاقه چین و چروک است.

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که بر روی 40000 زن به مدت 6 ماه انجام شده است، روزانه 1.5 لیتر مصرف می شود. این مطالعه اثبات کاهش 40 درصدی چین و چروک 20000 زنی که آب می نوشند را اثبات کرد و بار دیگر ضرورت «آب» که 70 درصد بدن ما را تشکیل می دهد، برای ما نشان می دهد.

به این ترتیب دشمنان پوست ما عبارتند از:

آفتاب

رادیکال های آزاد

هورمون ها

مطلب مرتبط: خواص سیب زمینی برای پوست + ۱۴ ماسک سیب زمینی با اثر باورنکردنی!

قوانین اصلی در تغذیه پوست

3 عنصر اصلی وجود دارد که از پوست محافظت می کند و از پیری جلوگیری می کند. کراتین، کلاژن و الاستین. این عوامل پروتئین های موجود در بدن هستند.

بیا، زمان را متوقف کنیم، پوست خود را از درون و بیرون احیا کنیم! متأسفانه هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم ساختار ژنتیکی خود را تغییر دهیم و DNA خود را اصلاح کنیم، تغذیه، سبک زندگی و آب به ما در این روند کمک می کند.

رازهای جوان نگه داشتن پوست

مطلب مرتبط: پیشگیری از پیری پوست: ۷ عادت بد که شما را پیر و مسن نشان می دهد!

قانون تغذیه پوست1، غذای خام شگفت انگیز است.

فراموش نکنید! نپخته سبزیجات و میوه ها طبیعی ترین و حیاتی ترین منبع برای پوست شما است.

قانون تغذیه پوست 2، سبزیجات بخور!

سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین E، ویتامین C و بتا کاروتن هستند. سبزیجات با برگ سبز تیره و سبزیجات قرمز تیره حاوی بیوفلاوینوئیدها هستند.

قانون تغذیه پوست 3، مصرف حبوبات

حبوبات حاوی منیزیم و پروتئین نیز حاوی عناصری به نام فیتواستروژن هستند که پوست را قادر می سازد با رادیکال های آزاد مبارزه کند.

قانون تغذیه پوست 4،  روغن ها برای پوست ضروری هستند!

روغن ها  بلوک های ساختمانی اساسی پوست ما هستند، لذا مصرف روغن های مفید به عنوان منبع آنزیم ها و سایر عناصر ضروری برای بدن ضروری است. در اینجا در مورد روغن های فوق بکر به دست آمده با روش های سرد صحبت می کنم. با کمال تاسف می گویم روغن های فروخته شده و فرآوری شده در بازارها ارزش غذایی ندارند. روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن فندق مصرف کنید.

قانون تغذیه پوست 5، میوه ها را فراموش نکنید!

حتما باید زغال اخته، انار و توت سیاه که از قوی ترین آنتی اکسیدان ها هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته جانب اعتدال را فراموش نکنید. برخی میوه ها دارای قند فراوان هستند.

جوان نگه داشتن پوست

قانون تغذیه پوست 6، قطع مصرف شکر

مطالعات ثابت کرده است که شکر خطرناک ترین غذایی است که می تواند باعث بسیاری از بیماری های بزرگ از جمله سرطان شود. شکر شما را پیر می کند.

میوه های ضد چروک

آکای

زردآلو

توت سیاه

گوجی بری

کیوی

دانه های ضد چروک

بادام آکای

تخمه آفتابگردان

بذر کتان

تخم کدو

سبزیجات ضد چروک

فلفل دلمه ای قرمز

هویج

جو

سیر

اسفناج

پیاز

مواد غذایی ضد چروک

 

شکلات واقعی

چای سبز

شکوفه کدو تنبل

ماهی تن

مطلب مرتبط: از بین بردن خشکی پوست: ۹ راه ساده و موثر برای رفع خشکی پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا