;
آرایش و زیباییدنیای مد

از بین بردن خشکی پوست: ۷ راه آسان برای رفع خشکی پوست در زمستان!

از بین بردن خشکی پوست: پوست زمانی خشک می شود که رطوبت کافی را حفظ نکند. خشکی پوست در نتیجه استحمام مکرر، آب و هوای سرد، استفاده از صابون های خشن، افزایش سن یا برخی شرایط پزشکی اتفاق می افتد. به خصوص کسانی که در آب و هوای سردتر قرار می گیرند، بیشتر پوست شان خشک و خشن می شود. با این حال، خوشبختانه راه های ساده ای وجود دارد که خشکی پوست خود را ازبین ببرید و ربوطت آن را حفظ کنید. در بخش آرایش و زیبایی ۷ راه ساده و موثر برای رفع خشکی پوست بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: رفع خشکی پوست در پاییز: ۹ بهترین ماسک‌های آبرسان خانگی برای پوست‌های خشک و حساس

حفظ رطوبت پوست

مرطوب‌کننده‌های پوست، که لایه بالایی سلول‌های پوست را آبرسانی می‌کنند و رطوبت را حفظ می کنند، اولین قدم برای مبارزه با خشکی پوست هستند. مرطوب کننده هایی که به جذب رطوبت کمک می کنند عبارتند از: سرامیدها، گلیسیرین، سوربیتول، اسید هیالورونیک، لسیتین، پترولاتوم (ژله نفتی)، سیلیکون، لانولین.  به علاه نرم کننده ها مانند اسیدهای لینولئیک، لینولنیک و لوریک با پر کردن فضای بین سلول های پوست، پوست را صاف و نرم می کنند.

از بین بردن خشکی پوست، به طور کلی، هر چه مرطوب‌کننده غلیظ‌تر و چرب‌تر باشد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. برخی از موثرترین (و کم هزینه ترین آنها) ژل نفتی و روغن های مرطوب کننده (مانند روغن معدنی) هستند. از آنجایی که آنها فاقد آب هستند، بهتر است در زمانی که پوست هنوز مرطوب است پس از حمام کردن استفاده شود تا رطوبت را بهتر حفظ کند. سایر مرطوب کننده ها به نسبت های مختلف حاوی آب و همچنین روغن هستند. این روغن ها کمتر چرب هستند و ممکن است از نظر آرایشی جذاب تر از وازلین یا روغن ها باشند.

شاید بپسندید: افتادگی پلک: افتادگی پلک را با این ماسک جادویی در ۲ دقیقه درمان کنید!

از بین بردن خشکی پوست

شاید بپسندید: معیار زیبایی و نقطه جذاب چهره زنان در ذهن مردان چیست؟

برای رفع خشکی پوست این ۹ نکته را رعایت کنید

۱.از بین بردن خشکی پوست، در زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید. تمام پوست صورت و دست های تان را با مرطوب کننده ها به اندازه کافی چند بار در روز ماساژ دهید.

۲.خود را به یک حمام یا دوش ۵ تا ۱۰ دقیقه ای در روز محدود کنید. اگر بیشتر از آن حمام کنید، ممکن است بسیاری از لایه های چرب پوست را از بین ببرید و باعث از دست دادن رطوبت آن شوید. از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید. زیرا آب داغ روغن های طبیعی پوست را از بن می برد.

۳.استفاده از صابون ها را به حداقل برسانید. در صورت لزوم، محصولات مرطوب کننده استفاده کنید. از صابون‌های دئودورانت، صابون‌های معطر و محصولات الکلی که می‌توانند روغن‌های طبیعی را از بین ببرند، دوری کنید.

۴.از بین بردن خشکی پوست، برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، از اسفنج های حمام، برس های اسکراب و دستمال های شستشو دوری کنید. اگر نمی خواهید آنها را به طور کلی رها کنید، حتما از یک نوع سبک آن استفاده کنید. به همین دلیل، هنگام خشک کردن با حوله، پوست را نکشید.

احتمالاً بپسندید: پرپشت شدن و رشد ابرو با ۱۰ روش خانگی شگفت انگیز در یک هفته!

از بین بردن خشکی پوست

شاید بپسندید: چگونه پوست شفاف و بدون لک داشته باشیم + ۹ روش خانگی شگفت انگیز

۵.بلافاصله پس از حمام کردن یا شستن دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کمک می کند که فضاهای بین سلول های پوست شما بسته شود و در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، رطوبت را بیشتر حفظ می کند.

۶.برای کاهش احساس چربی وازلین و کرم های غلیظ، مقدار کمی از آن را به دستان خود بمالید و سپس آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید تا جایی که نه دست شما و نه نواحی آسیب دیده احساس چربی نکنند.

۷.از بین بردن خشکی پوست، پوست خود را هرگز خارش نکنید. اغلب اوقات، یک مرطوب کننده می تواند خارش را کنترل کند. همچنین می توانید از کیسه سرد یا کمپرس برای از بین بردن لکه های خارش دار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی + ۷ خواص شگفت انگیز آن

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۵ عادتی که شما را پیر و سن بالا نشان می دهد!

احتمالا بپسندید: با استفاده از این روش ها، رشد و زیبایی موهایتان را تا عید دو برابر کنید!

بیشتر بخوانید: استایل قرار عاشقانه: چگونه برای اولین قرار عاشقانه یک استایل شیک و دلربا داشته باشیم؟

شاید بپسندید: ترفند های ماندگاری رژ لب: چی کار کنیم که رژ لب مان پاک نشه؟

بیشتر بخوانید: جدیدترین طرح های پدیکور بنفش برای سال 1403+ چگونگی و نحوه انجام هر طرح!

شاید بپسندید: سفت شدن پوست صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی که برای جوانی پوست جادو می کند!

احتمالا بپسندید: فرمول انتخاب رنگ هایلایت مو مناسب چهره و رنگ چشم!

شاید بپسندید: کوچیک کردن بینی با ترفند آرایشگرها + آموزش کامل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا