;
آرایش و زیباییدنیای مد

چگونه پوست شفاف و بدون لک داشته باشیم + ۹ روش خانگی شگفت انگیز

چگونه پوست شفاف داشته باشیم: آیا تیرگی صورت تان، سبب کاهش اعتماد بنفس تان می شود؟ آیا می خواهید صورتی سفید و زیبا داشته باشید؟ آیا نمی دانید از چه روش های طبیعی برای سفید کردن صورتتان استفاده کنید؟ نگران نباشید که ما در این مطلب دنیای مد بهترین روش های طبیعی و خانگی برای سفید کردن صورت را برای شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فواید آب برنج برای پوست: نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

۱.ماست

به آرامی ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید. دقایقی آنرا روی پوستتان نگه داشته و بعد با آب ولرم آن را شست و شو دهید. در روز این کار را یک بار به مدت چند هفته انجام دهید سبب  تغییر قابل توجهی در چهره شما می شود.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، روش دوم این است که، مخلوط نصف قاشق غذا خوری از عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست تازه است. مخلوط به دست آمده را بر روی گردن و صورت خود به مدت ده الی پانزده دقیقه نگه دارید و بعد با آب آن را بشویید. استفاده از این ماسک برای بهبود چهره و پوست شما بسیار مفید می باشد.

بیشتر بخوانید: سفید کردن دندان‌های زرد در خانه با ۴ روش ساده!

۲.عسل

عسل را به صورت خود مالیده و به مدت چند دقیقه بگذارید روی صورتتان باقی بماند. سپس با آب ولرم آن را بشویید. برای حذف سلول های مرده پوست و روشن تر و تازه تر شدن پوست صورت، این درمان کمک بسیاری می کند. این کار را روزی یکبار انجام دهید تا به نتیجه برسید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، یک قاشق چای خوری از عسل و آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را ترکیب کرده و از مخلوط به دست آمده، مانند ماسک به صورت خود بمالید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، اجازه دهید ماسک ده الی پانزده دقیقه روی صورتتان بماند سپس با آب سرد آن را شست و شو دهید. این کار را یک روز در میان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: خوش تیپ بودن: ۷ اشتباه در لباس پوشیدن که مانع از خوش تیپ بودن شما می شود!

چگونه پوست شفاف داشته باشیم

۳.لیمو

پنبه را به آب لیموی تازه آغشته کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید. شما حتی قادرید یک برش لیمو را روی پوست آسیب دیده گذاشته و بگذارید آب آن جذب پوست شود. حدودا بعد یک ساعت، با آب صورت خود را شست و شو دهید. یک بار در روز این کار را انجام دهید.

روش دوم این است که، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یا آب گوجه فرنگی را با سه قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید. سپس بعد نیم ساعت، با آب آنرا شست و شو دهید. یک بار در روز این کار را انجام دهید.

شاید بپسندید: سفت شدن پوست صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی که برای جوانی پوست جادو می کند!

۴.ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا توانایی این را دارد که از تجمع رنگدانه ها در بافت های صورت جلوگیری کند و به بازیابی رنگ اصلی پوست شما کمک کند. یکی از علل اصلی ناهمواری پوست هایپرپیگمانتاسیون می باشد.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، چگونه پوست شفاف داشته باشیم، اثر خنک کننده آلوئه ورا کمک می کند تا بازسازی بافت آسیب دیده و بازسازی سلول های جدید، که نقش مهمی در سلامتی پوست دارد، انجام شود. این درمان با استفاده ساده از ژل آلوئه ورا می تواند رنگ پوست را به طور کلی بهبود دهد و لکه های سیاه را روشن کند.

شاید بپسندید: ریزش ریمل زیر چشم: ۷ ترفند جالب برای جلوگیری از ریزش ریمل!

۵.سیب زمینی

سیب زمینی دارای عوامل سفید کننده می باشد که سبب شفاف تر و روشن تر شدن پوست می شود. سیب زمینی خام را خمیر کنید و سپس با شیر ترکیب دهید. مخلوط به دست آمده را به پوست بمالید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، سپس اجازه دهید پانزده دقیقه روی صورتتان بماند سپس با آب آن را بشویید. شما حتی می توانید برش های سیب زمینی خام را بر روی پوست صورت خود مثل ماسک قرار دهید و بگذارید پانزده دقیقه بماند.

شاید بپسندید: موهای چرب: رفع چربی موی سر با ۱۲ روش ساده خانگی!

۶.ماسک خیار

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، یک چهارم فنجان آب لیمو، 5 قاشق چای خوری عسل، 5 قاشق چای خوری شیر و یک خیار را با هم ترکیب دهید. مخلوط بدست آمده را در یک کاسه ریخته و در آرد هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظی بدست آید.

مخلوط را بگذارید به مدت 6 ساعت در یخچال بماند. سپس مخلوط را هر روز بعد از حمام بر روی صورت خود بمالید.  بگذارید ماسک پانزده الی بیست دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم آن را بشویید.

شاید بپسندید: رفع چین و چروک دور چشم با ۷ روش خانگی بی نظیر!

احتمالا بپسندید: استایل ۱۴۰۳: ۵ زیباترین ترکیب رنگ‌های ترند استایل ۱۴۰۳ + عکس

چگونه پوست شفاف داشته باشیم

شاید بپسندید:رشد سریع ناخن با ۶ درمان خانگی شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید:بمب جوان سازی زنان کره ای: استفاده از آب برنج با روش مخصوص!!

۷.پرتقال

با اندکی پودر زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال ترکیب خمیر مانند درست کنید. قبل از رفتن به رختخواب، مخلوط بدست آمده را بر روی صورت و گردن خود را بمالید. شما می توانید آن مخلوط را بر روی دست ها و پاهای خود بمالید. روز بعد با آب آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

روش دوم این است که، یک قاشق غذا خوری از ماست ساده را با پوست پرتقال خشک شده مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت  پانزده الی بیست دقیقه روی پوستتان قرار دهید بماند سپس با آب آن را شست و شو دهید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، چگونه پوست شفاف داشته باشیم، این ماسک به شفاف سازی و روشن شدن  نقاط تیره  و لکه های دیگر روی صورت کمک می کند. این کار را هفته  ای یک یا دو بار انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ۷ ترند آرایشی سال ۱۴۰۳ که با آن‌ها جذاب‌تر می‌شوید!

۸.جوی دوسر

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، ماست و آب گوجه ‌فرنگی تازه را با پودر جوی دو سر ترکیب کرده تا مخلوط خمیری یکدست به دست آید. مانند ماسک خمیر را روی صورت بمالید و بعد از بیست دقیقه آن را با آب سرد بشویید. دوبار در هفته‌ این کار را تکرار کنید تا همه لکه‌ های روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

۹.مخلوط شکر و روغن

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، این مخلوط بدست آمده از ترکیب شکر و روغن را به نرمی بر روی صورت خود مالش دهید. اگر به طور طبیعی دارای پوستی چرب می باشید، از روغن استفاده نکنید. از عسل به جای روغن استفاده کنید. این مخلوط پوست را مرطوب می کند و برای پوست چرب اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: رنگ های جوان کننده: این ۵ رنگ لباس شما را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد!

احتمالا بخوانید: ریمل زدن مژه های کوتاه و کم پشت با چند تکنیک ساده + عکس

بیشتر بخوانید: تقویت و رشد موهای نازک به سبک هندی ها!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا