;
دنیای مدگوناگون

پرپشت شدن و رشد ابرو با ۱۰ روش خانگی شگفت انگیز در یک هفته!

رشد سریع ابرو:  داشتن ابروهایی برجسته و خوش فرم تأثیر زیادی بر حالت چهره و آرایش شما می‌گذارد. به همین دلیل هم، بسیاری از افراد آرزو دارند که ابروهایشان به سرعت رشد کرده و حالتی طبیعی و زیبا داشته باشد. با اینکه افراد زیادی در سراسر جهان و به دلایل گوناگون با مشکل کم‌پشتی یا ریزش ابرو روبه‌رو هستند، اما امروزه از راهکارهای بسیاری می توان برای رشد مجدد و پرپشت کردن ابروها به خوبی استفاده کرد. با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کشیدن ابرو پهن و پر با مداد در ۵ مرحله + آموزش کامل

درمان خانگی برای رشد ابرو

علت ریزش و کم پشتی ابرو ممکن است ناشی از بیماری های مختلف، استرس، کمبود آهن و یا استفاده بی رویه از موچین و لوازم آرایش نامرغوب باشد. برای حل این موضوع محرک ها و محصولات تقویتی مختلفی وجود دارند که به رشد مجدد ابروها کمک نموده و روند آن را تسریع و ابروها را تقویت می‌کنند. در ادامه به معرفی چند روش درمان خانگی برای رشد ابرو می پردازیم.

شاید بپسندید: ماسک جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک صورت، جای جوش و اسکار در یک هفته!

۱.روغن زیتون

رشد سریع ابرو، استفاده از روغن زیتون از جمله روش‌های طبیعی و آسان است. این روغن، سرشار از ویتامین E است که می‌تواند رشد ابروهای شما را سرعت بخشیده و تارهای آن را ضخیم‌تر کند. روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می‌رساند. برای استفاده از آن می‌توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید تا مواد مغذی با سرعت بیشتری به پوست شما نفوذ کند. این کار را کافیست یک بار در روز به مدت یک دقیقه انجام دهید.

رشد سریع ابرو، علاوه بر آن می‌توانید به روغن زیتون چند قطره عسل نیز اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه ترکیب روغن زیتون و عسل بر روی ابروهایتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

شاید بپسندید: کوچیک کردن بینی با ترفند آرایشگرها + آموزش کامل

رشد سریع ابرو

شاید بپسندید: چگونه پوست شفاف و بدون لک داشته باشیم + ۹ روش خانگی شگفت انگیز

۲. روغن نارگیل

رشد سریع ابرو، روغن نارگیل هم از جمله مواردی است که به تحریک و رشد تارهای ابرو کمک فراوانی می‌کند. روغن نارگیل سرشار از ویتامین و مواد مغذی است و علاوه بر تغذیه پوست حالتی نرم و درخشان نیز به آن هدیه می‌دهد. برای نتیجه بهتر می‌توانید کمی آبلیمو نیز به روغن نارگیل اضافه کنید و آن را روی ناحیه ابروها و نقاط کم پشت ماساژ دهید.

شاید بپسندید: فرمول انتخاب رنگ هایلایت مو مناسب چهره و رنگ چشم!

۳.روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی دیگر از روغن‌های مغذی پوست و مو است. این روغن بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که پوستی ملتهب دارند. روغن آووکادو بافتی بسیار سبک دارد و به آسانی جذب می‌شود. همچنین قدرت آبرسانی بالایی دارد و سبب رشد سریع تارهای ابروی شما می‌شود.

شاید بپسندید: درمان ریزش مو در مردان: با ۱۰ روش خانگی موثر از طاسی جلوگیری کنید!

۴. روغن بادام

حتماً تا به حال بارها از خواص روغن بادام شنیده‌اید! روغن بادام سرشار از پروتئین است و به بازسازی سطح پوست نیز کمک می‌کند. تمام خانم‌هایی که برای هر نوع عمل اصلاح ابرو، تقویت، هاشور و… به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده‌اند حداقل یک بار از آرایشگرشان شنیده‌اند که بعد از هرگونه عملیاتی جهت تقویت ابرو از روغن بادام استفاده کنند! لازم به ذکر است برای رشد مجدد موها بهتر است از روغن بادام “تلخ” استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مژه ها: مژه های بلند، پرپشت و زیبا با ۷ روغن گیاهی شگفت انگیز!

۵. روغن فندق

رشد سریع ابرو، روغن فندق هم به اندازه روغن بادام خوش‌نام، پرطرفدار و پر از خواص درمانی است! روغن فندق سرشار از مواد مغذی است که به رشد و ضخامت ابروهای شما کمک نموده و از ریزش آن نیز جلوگیری می‌کند.

شاید بپسندید: با این لایه بردار طبیعی، پوستی شفاف و زیبا خواهید داشت+نحوه صحیح استفاده

رشد سریع ابرو

۶.روغن کرچک

رشد سریع ابرو، روغن کرچک هم یکی دیگر از مؤثرترین راه‌های تقویت و رشد ابرو است. روغن کرچک حاوی پروتئین، ویتامین، اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که فولیکول‌های مو را تقویت کرده و باعث رشد موی ابرو می‌شود. اگر ابروهایی بی‌نقص می‌خواهید کافی است هرشب کمی روغن کرچک را با برس بر روی مژه‌های خود بکشید و از نتیجه آن شگفت زده شوید!

شاید بپسندید: سفت شدن پوست صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی که برای جوانی پوست جادو می کند!

۷.روغن رزماری

رشد سریع ابرو، روغن رزماری هم گیاه درمانی مؤثر دیگری است که البته اگر قادر به تحمل بوی تند آن هستید، از آن استفاده کنید! برای استفاده آسان‌تر از این روغن‌ها می‌توانید یک برس کوچک را به محلول آغشته نموده و بر روی ابروهایتان بکشید.

جالب خواهد بود: ابریشمی کردن موهای خشک با ۹ نکته‌ی ساده در خانه!

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ مو برای من کدام رنگ است تا جوان تر و جذاب تر به نظر برسم؟

۸. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و به سلامت و رشد ابروهای شما کمک فراوانی می‌کند. برای استفاده از این درمان خانگی رشد ابرو، کافی است زرده تخم مرغ را هم بزنید تا حالتی خامه‌ای پیدا کند و سپس آن‌را بر روی ابروهایتان بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

۹. گیاه آلوئه ورا

رشد سریع ابرو، گیاه آلوئه‌ورا هم دارای آنزیم‌ها و خواص مرطوب کننده است که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و علاوه بر تاثیری که در ضخامت تارهای ابرو دارد، به رشد آن نیز سرعت می‌بخشد. شما می‌‌توانید برگ آلوئه‌ورا را به راحتی تهیه نموده و از ژل داخل آن استفاده کنید و آن را بر روی ابروهایتان ماساژ دهید.

رشد سریع ابرو

۱۰.رشد ابرو با وازلین

یکی از موادی که هر بار در مورد رشد و پرشدن ابرو در میان نسخه های مختلف جستجو کنید ردی از آن پیدا می‌کنید، وازلین است.هرچند نتیجه دقیق و ثابت شده‌ای درمورد رشد ابرو و مژه با وازلین وجود ندارد ولی این ماده مشتق شده از نفت بسیار مرطوب کننده است و باعث آبرسانی و ضخیم به نظر رسیدن ابروهای شما می‌شود.

رشد سریع ابرو، مقدار کمی از وازلین را با دست یا گوش پاک کن به جهت رویش ابرو هایتان رو آنها بزنید. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی وازلین، ابروها ضخیم تر و پرتر به نظر می‌رسند.

برای رشد ابروهایتان این بار از ترکیب روغن کرچک و وازلین استفاده کنید و بعد از 4 الی 6 هفته نتیجه را ببینید. کرچک غنی از ویتامین E است و باعث رطوبت رسانی به ریشه مو و تحریک رویش می‌شود.

بیشتر بخوانید: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که احتمالاً از آن بی خبرید!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۵ عادتی که شما را پیر و سن بالا نشان می دهد!

احتمالا بپسندید: با استفاده از این روش ها، رشد و زیبایی موهایتان را تا عید دو برابر کنید!

بیشتر بخوانید: استایل قرار عاشقانه: چگونه برای اولین قرار عاشقانه یک استایل شیک و دلربا داشته باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا