;
زندگی

با این راهنمای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان، پوستی سالم و مرطوب داشته باشید!

 مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان: صنعت محصولات بهداشتی و مراقبت پوست، اخیراً با چالش جدیدی روبرو شده است. مرطوب کننده ها واقعاً مرطوب کننده نیستند! ما نمی گوییم که مرطوب کننده ها کار نمی کنند. در واقع عملکرد اصلی آنها، اضافه کردن رطوبت اضافی به پوست شما نیست، بلکه حفظ رطوبت موجود است. اگر از مشکلات خشکی مختلفی که در طول ماه‌های زمستان تجربه می‌کنید رنج می‌برید، مفهوم “به دام انداختن رطوبت” برای جلوگیری از ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن، خشکی پوست و  تحریک بسیار ضروری است. با بخش زیبایی مجله خبری چشمک و مراقبت از پوست در زمستان و مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان همراه باشید.

مطلب مرتبط: ماسک تخم مرغ برای پوست: ۴ ماسک تخم مرغ برای پوست درخشان و بدون لکه

راهنمای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان

دکتر پاتریشیا وکسلر این مفهوم را اینگونه توضیح می دهند: “ایجاد شرایطی که با گذشت زمان، رطوبت را در پوست و موی بسیار خشک حفظ کند.” نکاتی را که این متخصص با مجله TheCut به اشتراک گذاشته است به شما ارائه می کنیم تا مطمئن شوید که پوست شما تمام رطوبت خود را در این زمستان حفظ می کند. این نکات یا راهنمای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان عبارتند از:

مطلب مرتبط: فواید زردچوبه برای پوست و زیبایی + ۷ خواص شگفت انگیز آن

نکات مهم موقع استحمام

با آب خیلی داغ دوش نگیرید. آب ولرم ایده آل است. این اولین راهنمای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان است. لذا تلاش کنید زمان دوش گرفتن خود را کوتاه نگه دارید. به گفته وکسلر، بهترین دوش، دوش «ولرم و کوتاه» است.

حمام آب گرم طولانی را فراموش کنید، چرا که گرمای بیش از حد، باعث از دست دادن آب پوست شما می شود. دوش گرفتن باید برای شما مانند یک تمرین هوازی باشد.

پس از حمام، قبل از خشک شدن کامل پوست از مرطوب کننده استفاده کنید. فرآیند جذب رطوبت در بدن شما 5 دقیقه پس از خروج از حمام شروع می شود. پس به این فکر کنید که پوست خود را مرطوب نگه دارید.

مطلب مرتبط: خواص سیب زمینی برای پوست + ۱۴ ماسک سیب زمینی با اثر باورنکردنی!

نوع کرم های مراقبتی

از دیگر مواردی که در مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان مهم هستند، وسایل مراقبتی پوست است. از بالم لب های ساخته شده از موم زنبور عسل خودداری کنید. وکسلر می‌گوید: «لب‌ها به سرامیدهای پارافین بهتر پاسخ می‌دهند، نه موم زنبور عسل». پارافین در یک محیط مرطوب طولانی تر باقی  می ماند.

مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان

کرم را انتخاب کنید نه لوسیون. از آنجایی که لوسیون ها دارای الکل بیشتری هستند، پوست شما را بیشتر خشک می کنند. پس برای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان، این نکته را هرگز فراموش نکنید.

از کرم های حاوی سرامید استفاده کنید. برای اینکه همه بفهمند، دکتر وکسلر بیان می کند که سرامید یک “چسب” است که سلول های پوست را در کنار هم نگه می دارد و به حفظ ظاهر آن کمک می کند و در عین حال از پوست محافظت می کند. از آنجایی که آنها رطوبت و آب را به یکدیگر متصل می کنند، او محصولات حاوی سرامیدها را “تعمیر کننده های سد عالی” می نامد.

مطلب مرتبط: پیشگیری از پیری پوست: ۷ عادت بد که شما را پیر و مسن نشان می دهد!

نحوه استفاده از روغن ها برای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان

روغن هایی که روی صورت خود می زنید، پوست شما را مرطوب نمی کند. دکتر. وکسلر می‌گوید که روغن‌ها رطوبت را در پوست شما نگه می‌دارند، اما نمی‌توانند رطوبتی را که وجود ندارد، به دام بیندازند. برای استفاده موثر از روغن های صورت، او توصیه می کند ابتدا پوست خود را با یک کرم یا لوسیون مرطوب کنید و سپس روغن را روی آن بمالید.

از روغن ها در قسمت بالایی پوست خود استفاده کنید. وکسلر روغن های حاوی جوجوبا و ویتامین E را توصیه می کند.

مراقبت پوست

 وسایل بهداشتی

برای مرطوب نگه داشتن پوست در زمستان از صابون استفاده نکنید. استفاده از مواد شوینده و گلیسیرین را کاهش دهید و محصولات شستشوی بدون صابون را انتخاب کنید.

خلاص شدن از شر سلول های مرده کمک زیادی به آبرسانی نمی کند، لایه برداری پوست به از بین بردن پوست مرده کمک می کند و کمک می کند این مرطوب کننده ها روی پوست بهتر عمل کنند. اما آنها در به دام انداختن رطوبت در پوست شما بی فایده هستند.

مطلب مرتبط: از بین بردن خشکی پوست: ۹ راه ساده و موثر برای رفع خشکی پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا