;
آرایش و زیباییدنیای مد

خواص سیب زمینی برای پوست + ۱۴ ماسک سیب زمینی با اثر باورنکردنی!

خواص سیب زمینی برای پوست: سیب زمینی، سبزی است که بسیار طرف دارد، به خصوص اگر سرخ شود. این سبزی نه تنها به عنوان یک غذا همه کاره استفاده می شود، بلکه برای پوست و زیبایی نیز معجزه می کند. در واقع سیب زمینی خام رنده شده و یا آب سیب زمینی برای جوان سازی، درخشش و آب رسانی پوست فوق العاده است. در بخش آرایش و زیبایی، به فواید  سیب زمینی برای پوست و طرز تهیه ۱۴ بهترین ماسک صورت آن پرداخته شده است. اگر به صورت درست و مرتب از این ماسک ها استفاده شود، در مدت کمی اثر بخشی خود را نشان می دهد و پوست شما را جوان، شاداب، درخشان و مرطوب می کند.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت خانگی برای پوست خشک: ۷ ماسک خانگی با اثر جادویی!

مواد مغذی آب سیب زمینی

جالب این جاست که مواد مغذی که بهبود بافت صورت را تسهیل می کند در پوست سیب زمینی یافت می شود. استفاده از سیب زمینی برای صورت با خوردن آن بسیار متفاوت است. مواد مغذی مهم موجود در آب سیب زمینی شامل فسفر، گوگرد، ویتامین سی، فلز مس، فیتونوترینت ها، کلسیم، اهن، ویتامین B و پتاسیم می شود.

فواید سیب زمینی برای صورت

۱.از آکنه جلوگیری می کند

خواص سیب زمینی برای پوست، مطالعات اخیر نشان داده است که اسید آزلائیک و سیتوکین موجود در سیب زمینی به طور موثری از تشکیل جوش جلوگیری می کند.

۲. پوست را روشن می کند

خواص سیب زمینی برای پوست، ترکیب مفید آزلائیک اسید موجود در سیب زمینی به روشن شدن لکه های تیره، کاهش لکه های صورت و کمرنگ شدن تدریجی هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند.

۳.یک مرطوب کننده طبیعی است

خواص سیب زمینی برای پوست، سیب زمینی اسید هیالورونیک طبیعی تولید شده را تشکیل می دهد که بدون استفاده از محصولات مراقبت از پوست گران قیمت پوست را مرطوب، بازسازی و آبرسانی می کند.

۴. دارای خواص ضد پیری است

سیب زمینی توانایی کاهش ظاهر پیری زودرس پوست را دارد. علاوه بر این، سیب زمینی می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را به پوست کاهش دهد و رنگ برنزه را از بین ببرد.

خواص سیب زمینی برای پوست

۵. حلقه های تیره زیر چشم را کاهش می دهد

سیب زمینی دارای ترکیبات غنی مانند اسید اسکوربیک، ریبوفلاوین و ویتامین های B است که سلامت کلی چشم ما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، به کاهش دایره های تیره سمج یا لکه های تیره اطراف چشم کمک می کند و رنگ پوست در شب را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم خانگی: ۶ کرم جادویی برای چشمان زیبا و جوان

۱۴ ماسک سیب زمینی

۱. خیار، جوش شیرین و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، جوش شیرین یک لایه بردار موثر است. علاوه بر این، سفیده تخم مرغ، سیب زمینی و ماست منافذ مسدود شده را باز می کند و چربی اضافی یا سبوم صورت را کاهش می دهد.

یک عدد خیار خرد شده، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱ عدد تخم مرغ بدون زرده، یک عدد سیب زمینی خام و دو قاشق غذا خوری ماست استاندارد را با هم مخلوط کنید. این خمیر را به آرامی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید. می توانید از این ماسک ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۲. ماست و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، ماست و سیب زمینی پوست شما را از سلول های مرده پوست پاک می کند و خواص ضد پیری فوق العاده ای دارد. مخلوطی از یک عدد سیب زمینی رنده شده به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست استاندارد درست کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و از تماس با چشم خودداری کنید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۳.عسل، روغن بادام و سیب زمینی

بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی سلامت پوست را تقویت می کند. علاوه بر این، عسل و روغن بادام با بثورات رایج و تحریکات پوستی روی صورت مبارزه می کند. ۱عدد سیب زمینی کوچک را رنده کرده و ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق غذاخوری عسل را در آن مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. به طور یکنواخت روی صورت بمالید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند. پس از اتمام زمان آن را بشویید. ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۴.لیمو، خیار، زردچوبه و سیب زمینی

خواص ضد باکتریایی زردچوبه باکتری های پوست را از بین می برد. آب لیمو در پاکسازی منافذ مسدود شده موثر است. با این حال، شواهد حکایتی همچنین به ما در مورد عوارض جانبی استفاده از آب سیب زمینی بر روی صورت هشدار می دهد. اگر دچار خارش شدید، کهیر، مشکلات تنفسی یا تورم روی پوست شدید، فوراً استفاده از سیب زمینی را برای صورت خود متوقف کنید.

خواص سیب زمینی برای پوست، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری آب خیار، یک پیمانه زردچوبه، ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. وقتی خشک شد، صورت خود را با آب خنک بشویید. ۲ بار در هفته استفاده کنید.

۵.سفیده تخم مرغ و سیب زمینی

هم سیب زمینی و هم تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند که به سفت شدن پوست کمک می کند و چهره شما را جوان و شاداب می کند.

خواص سیب زمینی برای پوست، آب نصف سیب زمینی را با ۱ عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این ترکیب را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۶.دستمال کاغذی و سیب زمینی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها مانند ترکیبات فنلی موجود در سیب زمینی، پیری زودرس پوست را کاهش می دهد. دستمال کاغذی را با احتیاط در ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی خیس کنید. هنگامی که دستمال به طور کامل آب سیب زمینی را جذب کرد، آن را به آرامی روی صورت خود قرار دهید. از این بسته صورت سیب زمینی مانند ماسک ورقه ای استفاده کنید، بگذارید خشک شود و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۳ ماسک صورت خانگی شگفت انگیز برای پوستی شفاف و بدون لک

خواص سیب زمینی برای پوست

۷.زردچوبه و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، زردچوبه یک محصول زیبایی شناخته شده و طبیعی است که توسط متخصصان آیورودا تکثیر می شود. ترکیب زردچوبه و سیب زمینی به سفید شدن پوست و باز کردن منافذ سرسخت صورت کمک می کند.

نیم قاشق چایخوری زردچوبه را به نصف سیب زمینی رنده شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب دمای اتاق بشویید. ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۸.توت فرنگی و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، توت فرنگی سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است. این ترکیبات به افزایش تولید کلاژن در بدن کمک می کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می هد. ۲ عدد توت فرنگی کامل، ۱ عدد سیب زمینی خرد شده و نصف قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی گردن و صورت خود بمالید. بعد از اتمام زمان آن را بشویید. ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۹.بلغور جو دوسر و سیب زمینی

بلغور جو دوسر مخصوصاً برای پوست چرب معجزه می کند و سبوم اضافی صورت را جذب می کند. علاوه بر این، هم بلغور جو دوسر و هم سیب زمینی به عنوان مرطوب کننده موثر پوست عمل می کنند.

خواص سیب زمینی برای پوست، ۳ عدد سیب زمینی را بجوشانید و پوست بگیرید و له کنید سپس ۲ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر به آن اضافه کنید. هنگامی که این مواد به صورت خمیر در آمد، آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت خود بمالید. سپس با آب ولرم بشویید. ۲بار در هفته استفاده کنید.

۱۰. آرد برنج و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، عسل به عنوان یک مرطوب کننده پوست را صاف نگه می دارد در حالی که آرد برنج با رنگدانه ها مبارزه می کند و رنگ پوست را صاف می کند

مخلوطی از ۱ قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی، ۱ قاشق چای‌خوری آرد برنج و ۱ قاشق چای‌خوری عسل درست کنید. آن را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید. آن را با ماساژ دادن خمیر روی پوست خود با حرکات دایره ای بشویید. ۲ بار در هفته استفاده شود.

۱۱.گوجه فرنگی و سیب زمینی

گوجه فرنگی و سیب زمینی ترکیبی موثر برای مبارزه با آکنه هستند. ۱ قاشق غذاخوری تفاله سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و آن را برای ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید.  یک بار در روز استفاده شود.

۱۲.لیمو و سیب زمینی

خاصیت قابض لیمو منافذ مسدود شده را باز می‌کند و پرپیگمانتاسیون را کاهش می‌دهد. ۲ قاشق چایخوری آب سیب زمینی، نیم قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. به طور یکنواخت روی صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و با آب بشویید. در روزهای متناوب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ماسک خانگی صورت: ۵ بهترین ماسک برای داشتن صورت درخشان و بدون لک

خواص سیب زمینی برای پوست

۱۳.عسل و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، سیب زمینی به دلیل ماهیت اسیدی خود، به طور طبیعی پوست صورت را سفید می کند و به روشن شدن پوست کمک می کند.

۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس با آب شیر بشویید. یک بار در روز استفاده شود.

۱۴. شیر، گلیسیرین و سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست، گلیسیرین یک ماده فوق العاده در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و درمان سیاهی دور چشم است. ۱عدد سیب زمینی رنده شده، ۴ قطره گلیسیرین و ۲ قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کنید. این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بگذارید مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید. ۲ بار در هفته استفاده شود.

عوارض آب سیب زمینی برای پوست صورت

مالیدن سیب زمینی روی پوست یا مالیدن آب سیب زمینی به صورت مکرر می تواند باعث خارش و تحریک پوست شود. زنان با حساسیت پوست هایی که سریعاً دچار واکنش آلرژیک می شوند نباید از سیب زمینی برای صورت استفاده کنند. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل آبریزش بینی، مشکلات تنفسی و کهیر باشد. قبل از استفاده از سیب زمینی روی پوست خود، حتما یک آزمایش کوچک روی مچ دست تان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ماسک آبرسان صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا