;
آرایش و زیباییسلامت

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

چند بار شستشوی صورت در روز ممکن است به شما این احساس را بدهد که ظاهری شاداب و سالم پیدا می کنید. اما انجام این کار می تواند برای پوست شما مضر باشد. پوست ما هر روز دچار ساییدگی زیادی می شود، زیرا کنترلی بر محیط زیست، آلودگی و نوسانات شدید آب و هوایی نداریم. این بزرگترین عضو بدن ما است و نیاز به مراقبت دارد. متأسفانه، بسیاری از ما اقدامات ناسالم مراقبت از پوست را انجام می دهیم که بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. در این مطلب از سری مطالب سلامت و آرایش و زیبایی چشمک به بررسی اشتباهات رایج در مراقبت از پوست می پردازیم. اشتباهاتی که از نظر ما برای سلامت پوست مفید است، اما موضوع کاملا برعکس است.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

گاهی اوقات، این اطلاعات از طریق توصیه های بستگان، دوستان یا آنلاین به دست می آید. قبل از اینکه متوجه شوید، این عادات می توانند آسیب قابل توجهی به پوست شما وارد کنند. در اینجا چند اشتباه رایج  وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. این موارد عبارتند از:

بیشتر بخوانید: 5 بهترین تمرینات ورزشی صورت برای داشتن پوستی درخشان و شفاف!

استفاده از محصولات توصیه شده توسط اطرافیان

بررسی اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

این مسئله بسیار خطرناک می تواند باشد، زیرا بسیاری از مردم داروهایی را که ممکن است از شخص دیگری شنیده باشند یا چیزی را که پزشک به آنها یا دوستانشان توصیه کرده است توصیه می کنند. از آنجایی که افراد دارای انواع مختلف پوست هستند، اکیداً توصیه می شود از محصولاتی که برای شخص دیگری توسط پزشک تجویز شده است، بدون مشورت با متخصص استفاده نکنید.

یک مثال کلاسیک گوگرد است. این یک ماده شیمیایی رایج است که در تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. اما چنین محصولاتی برای کسانی که به گوگرد حساسیت دارند خطرناک است. مواردی وجود دارد که به طور اتفاقی لیمو ترش برای بیماری های پوستی توصیه می شود و این باعث واکنش های شدید و سوختگی روی پوست شده است.

تمام داروهای آیورودا، داروهای خانگی، محصولات گیاهی و طبیعی بی خطر هستند

بسیاری از داروهای گیاهی باعث ایجاد واکنش های آلرژیک پوستی می شوند. سیر و پیاز که معمولاً برای جلوگیری از ریزش مو و برای بیماری‌های پوستی مختلف استفاده می‌شوند، در صورتی که پوست سر حساس و آتشین با شوره سر یا پسوریازیس باشد، می‌توانند باعث تحریک و زخم آن شود.

عاقلانه است که مواد تشکیل دهنده را قبل از استفاده توسط متخصص پوست خود بررسی کنید. بهتر است پس از معاینه کامل از محصولات توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

بسیاری از روغن های غذایی مانند نارگیل و خردل به عنوان مرطوب کننده مو استفاده می شود. اما چنین روغن هایی را هرگز نباید روی نواحی حساس، به خصوص روی صورت استفاده کنید، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد یا بدتر شدن آکنه شود.

شستشوی منظم

شستشوی منظم

چند بار شستشوی صورت در روز ممکن است به شما این احساس را بدهد که ظاهری شاداب و پوستی سالم دارید. اما انجام این کار می تواند برای پوست شما مضر باشد و باعث خشکی و سوزش شود. پوست شما دارای خواص خاصی است که به حفظ تعادل چربی و آب آن کمک می کند. شستن زیاد آن این تعادل را از بین می برد.

ژل ها و لوسیون های اسکراب دارای دانه های سختی هستند که می تواند برای پوست شما واقعاً مضر باشد. توصیه می کنم فقط دو یا سه بار در هفته شستشو دهید. برای اینکه پوست خود را لایه برداری کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد، لطفا با کمک متخصص پوست خود محصول مناسب را انتخاب کنید.

یکی برای همه

در بسیاری از خانواده ها، اعضا عادت دارند از همان صابون، شامپو، کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنند.این بسیار نگران کننده است زیرا افراد مختلف به محصولات مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند. برخی محصولات می توانند باعث واکنش های پوستی و آلرژی شوند. این امر به ویژه در کودکان مشاهده شده است زیرا آنها پوست حساسی دارند.

هر ضد آفتابی مشکلی ندارد

ضد آفتاب

اکثر مردم احساس می کنند که اگر از ضد آفتاب استفاده می کنید، می توانید تا زمانی که بخواهند، زیر نور خورشید بنشینید یا در ساحل باشند. خیلی ها از ضد آفتاب فقط برای صورت استفاده می کنند. این می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا افرادی که پوست حساسی دارند یا برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند همچنان ممکن است دچار آفتاب سوختگی و آسیب پوستی ناشی از آفتاب شوند.

علاوه بر این، اکثر مردم فقط یک بار در صبح از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند که صحیح نیست. اگر کار در فضای باز دارید، باید هر چهار ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. و باید آن را در تمام نواحی در معرض نور آفتاب استفاده کنید. سعی کنید در ساعات اوج نور خورشید که پرتوهای آن تند است، از آفتاب دوری کنید. فقط در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر به بعد آفتاب بگیرید.

اشتباه دیگری که مرتکب می‌شویم این است که احساس می‌کنیم هرگونه کرم ضد آفتاب مشکلی ندارد. اگر فردی به محصولات خاصی که برای تهیه ضد آفتاب استفاده می شود حساسیت داشته باشد یا زمانی که آکنه دارد، کرم ضد آفتاب با مرطوب کننده سنگین باعث بدتر شدن وضعیت می شود و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

شما می توانید مطالب بیشتر در حوزه مد، زیبایی و آرایش را بیشتر در بخش مقالات آرایش و زیبایی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند زیباتر به نظر برسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط:

چگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

 6 بهترین سبزیجات برای سلامت پوست که باید در رژیم غذایی گنجاند!

درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

۸ درمان خانگی بسیار موثر برای از بین بردن جوش های سر سیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا